AXS
+1 på manuellt med slipnät. Har den handhållna, men skulle det bli mycket spackel som ska slipas så blir det en på pinne med.
 
Någon som har tips på prisvärda skiftnyckelar?

Jag har en bacho som är toppen men har alltid minst en för lite. Så gärna tips på en prisvärd eller något set med några.

Är hemmapulare så behöver inget magiskt bra men okej ska dom vara.
 
MrBmr MrBmr skrev:
Då har jag på er uppmaning skapat en ny fyndtråd som jag hänvisar till om man vill slippa diskussionerna (och jag antar att detta inlägg är OK eftersom att ni vill diskutera i tråden):

[länk]
Andra dagen som medlem och redan inne på att förändra och förbättra. Var ska det sluta?
 
Hep Hep skrev:
Andra dagen som medlem och redan inne på att förändra och förbättra. Var ska det sluta?
Ett eget Byggahus ;)
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
Ingen här tycker väl att det är fel att försöka laga något som är trasigt?
 
  • Gilla
HerrSvedin och 1 till
  • Laddar…
D Danne_83 skrev:
Wago 221 L-box 229 delar för 614kr inkl. frakt. Fick hem ett just och det var som beskrivet.

[länk]
Behöver man något mer än 3,4 och 5?
 
R Robert-san01 skrev:
Behöver man något mer än 3,4 och 5?
2,3 och 5 ingår och finns ju inte några andra storlekar på de öppningsbara. Har en hel väska full av olika varianter men gillar dessa bäst så de andra ligger mest och samlar damm.
 
U
R Robert-san01 skrev:
Behöver man något mer än 3,4 och 5?
ja jag undrar också lite vad man ska ha 100st 2or till?
För det priset hade det varit ett givet köp för mig om det varit 100st 3or och 100st 5or. men nu skulle jag inte använda hälften (100 av 225) vilket känns som ett onödigt köp, för mig iaf.
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
U Swetox skrev:
ja jag undrar också lite vad man ska ha 100st 2or till?
För det priset hade det varit ett givet köp för mig om det varit 100st 3or och 100st 5or. men nu skulle jag inte använda hälften (100 av 225) vilket känns som ett onödigt köp, för mig iaf.
Tvåorna är nog de jag använt mest av. Perfekta att koppla vidare led-spottar men det beror ju på vad man ska ha det till.
 
  • Gilla
hsd
  • Laddar…
Jag tycker man använder 2or och 3or väldigt ofta. Nu jobbar jag som elektriker och har aldrig behövt betala för Wago men det är inte fel att ha en en del av allt. Även 6or och 8or kan vara bra att ha hemma :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag tycker man använder 2or och 3or väldigt ofta. Nu jobbar jag som elektriker och har aldrig behövt betala för Wago men det är inte fel att ha en en del av allt. Även 6or och 8or kan vara bra att ha hemma :)
Jag tänker att det oftast går att ersätta en 2a med en 3a? Det är marginell prisskillnad och det är skönt att ha en modell mindre att släpa på.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
T
Niklasloow Niklasloow skrev:
Någon som har tips på prisvärda skiftnyckelar?

Jag har en bacho som är toppen men har alltid minst en för lite. Så gärna tips på en prisvärd eller något set med några.

Är hemmapulare så behöver inget magiskt bra men okej ska dom vara.
Kolla på Tradera. Finns alltid bra skiftnycklar till salu där :)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
AXS
Niklasloow Niklasloow skrev:
Någon som har tips på prisvärda skiftnyckelar?

Jag har en bacho som är toppen men har alltid minst en för lite. Så gärna tips på en prisvärd eller något set med några.

Är hemmapulare så behöver inget magiskt bra men okej ska dom vara.
Jag köpte 5 skiftnycklar och 5 polygriper på Biltema att lägga lite varstans på landet. Sen har jag fina verktyg i verktygslådan som är förstahandsval. Används framförallt när hydraulolja sprutar, remmen tjuter eller någon dörr hamnat snett. Funkar även som hammare.

De har fungerat bra men är inte fantastiska, klart värt att ha som extra.

https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/verktygsnycklar/skiftnycklar/skiftnyckel-2000042053

Valde medvetet bort de med plast i greppet, de gillar inte olja och kan spricka.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.