Hej!

I det nya forumet kan jag inte se mina egna inlägg i trådarna.
 
Du ser inte dina gamla inlägg (ingen ser dina gamla inlägg, de har raderats), det är fler som har det problemet. Du har ju fått ett nytt namn och ditt gamla och hela din historik har raderats av någon anledning. Hoppas de lyckas lösa det, det verkar ju vara en hel del som har det här problemet.
 
Funkar det inte om du klickar på ditt namn i ett gammalt meddelande? Så hittade jag till mina gamla meddelanden. Fast då måste du förstås komma ihåg i vilken tråd du skrivit ngt i... Borde kanske finnas en enklare väg...
 
skirmark skrev:
Funkar det inte om du klickar på ditt namn i ett gammalt meddelande? Så hittade jag till mina gamla meddelanden. Fast då måste du förstås komma ihåg i vilken tråd du skrivit ngt i... Borde kanske finnas en enklare väg...
Ser inte mina inlägg som sagt. Ta t.ex. denna tråd som jag startade från första början: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=18684
 
Som jag skrev mattias, så har dina gamla inlägg raderats. Det är inte bara du som inte ser dem, de finns inte mer. Borta. Sjukt tråkigt, men det hände vissa användare i flytten av forumet. :(
 
Vi hade enorma problem med gamla YaBB databasen som egentligen inte var en databas utan 1.000.000+ textfiler på en hårddisk. Vid tidigare uppgraderingar hade det uppstått synkningsproblem där medlemsprofiler, användarnamn och inlägg tappat kopplingarna till varandra.

Det gjorde att importscripten vi använde vid övergången till vBulletin fick byggas om flera gånger av våra utvecklar-vänner i Kanada.

Trist när sånt här händer, vet inte om det går att justera i efterhand faktiskt.
 
Det är naturligtvis väldigt tråkigt då vi har förlorat en hel del väldigt bra matrial men det känns ändå som om fördelarna uppväger nackdelarna.

Jag vet inte om det finns en möjlighet att ev ta upp yabb:n igen men enbart med läsrättigheter om någon skulle vilja rädda några inlägg. Det varkar ju som om vi har förlorat många inlägg från medlemmar som har "slutat"
 
Det verkar som att de som fick "imported_" framför sina namn blev av med alla inlägg och meddelanden. Jobbas det på att lösa det eller är det helkört?

mvh
Dublin fd imported_Charlie fd Charlie (500+ inlägg)
 
lyfter tråden nu när jag ser att fler "gamla" anv har samma problem...
 
Japp, här är en till som "degraderats" på forumet! ;)
 
Till admins: Kan det vara så att '.' och '-' (och kanske andra tecken) escapades med '\' i YaBBs Perlkod och att detta '\' sparades ner i textfilerna som anvädes som "databas" och sedan bråkade vid importen till MySQL?

Eller har ni hittat någon annan gemensam faktor för de stackare som tappat inloggning/inlägg?

/Ola
 
OlaF skrev:
Till admins: Kan det vara så att '.' och '-' (och kanske andra tecken) escapades med '\' i YaBBs Perlkod och att detta '\' sparades ner i textfilerna som anvädes som "databas" och sedan bråkade vid importen till MySQL?

Eller har ni hittat någon annan gemensam faktor för de stackare som tappat inloggning/inlägg?

/Ola
Som jag förstått det hela så tillät det gamla systemet likadana användarnamn om de hade olika kombinationer av gemener och versaler. Jag hette Charlie med stor inledande bokstav och så fanns det tydligen en charlie åxå. I det nya systemet fick charlie heta charlie och jag (Charlie) fick heta "imported_Charlie". Detta drabbade ganska många, problemet var bara att alla som fick "imported_" innan sitt alias blev av med alla inlägg. Varför man inte lyckades koppla inläggen mot det nya "imported_"-aliaset har jag inte sett något svar på, tyvärr.

Det som är trist är då att en del gamla trådar saknar en hel del inlägg och några mycket aktiva användares (som tex Byggaren) bidrag i forumet är helt utraderat...
 
P-plats skrev:
Japp, här är en till som "degraderats" på forumet! ;)
Fruktansvärt irriterande... jag är helt utraderad från forumet... jag ser bara där andra har citerat mig tidigare och alla min inlägg samt mitt användarID är bortblåst. :mad:

Nu som "nykomling" morr... morr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.