Verga Verga skrev:
Festfloor ([länk]), har inget att jämföra med med har varit nöjd med produkten hittills. Bra pris och snabb leverans samt snabb support vid val av produkter. Även hjälpsamma med länkar till howto video och instruktioner.
Kan du dela med dig av instruktionerna??
 
Rudolfssons Rudolfssons skrev:
Ser ju bra ut det där!

Fortsätt gärna uppdatera när du fått på nästa lager. Hur mkt bedömer du att det bygger totalt?
Är sugen att göra detta på hallgolvet som är ful klinker idag.
fgo fgo skrev:
Kan du dela med dig av instruktionerna??
Rekommendationen var att rugga och tvätta ytan på befintligt kakel och sedan applicera;
https://fest-gb.shoplo.com/collection/frontpage/10-m2-reinforcement

Därefter avsluta med;
https://fest-gb.shoplo.com/collection/frontpage/festfloor-go-10m2

Jag valde färg FF7001 med matt sealer.

Detaljerade instruktioner för varje kit finns på respektive länk och här kommer en länk til videon;
https://www.festfloor.eu/blog/microcement-over-tiles

Nu är golvet gjort och FESTGRUNT är pårollad. Väntar på att det ska torka för att sedan lägga på FESTFLOOR GO.
 
  • Renoverat badrumsgolv med grundprimer påförd i väntan på att lägga mikrocement, väggar med kakel syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
verobar och 10 till
  • Laddar…
Verga Verga skrev:
Rekommendationen var att rugga och tvätta ytan på befintligt kakel och sedan applicera;
[länk]

Därefter avsluta med;
[länk]

Jag valde färg FF7001 med matt sealer.

Detaljerade instruktioner för varje kit finns på respektive länk och här kommer en länk til videon;
[länk]

Nu är golvet gjort och FESTGRUNT är pårollad. Väntar på att det ska torka för att sedan lägga på FESTFLOOR GO.
Hej.
Nyfiken på hur det går för dig. Är det svårt att få ett jämnt lager när du brer ut massan?
/Fredrik
 
Jag med! :D Hur många millimeter bygger surface reinforcement på golvet?
 
F Fsund77 skrev:
Hej.
Nyfiken på hur det går för dig. Är det svårt att få ett jämnt lager när du brer ut massan?
/Fredrik
A ati skrev:
Jag med! :D Hur många millimeter bygger surface reinforcement på golvet?
Svårt att svara på, men jag gissar på runt 2 millimeter för reinforcement. Allt som allt kanske 4 mm inklusive microcement.
 
  • Gilla
ati
  • Laddar…
F Fsund77 skrev:
Hej.
Nyfiken på hur det går för dig. Är det svårt att få ett jämnt lager när du brer ut massan?
/Fredrik
Jag har ingen tidigare erfarenhet från det här och det går ganska bra ändå. Det man inte lyckas få slätt med putspräde kan man slipa ner efteråt.

På bilden är väggarna slipade men inte golvet. Det "dammiga" på väggarna försvinner när man torkat av dem, vilket jag kommer göra innan sealer.
 
  • Slipade väggar i ett rum under renovering; golvet är oslipat och väggarna ser dammiga ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anjawia och 6 till
  • Laddar…
Verga Verga skrev:
Jag har ingen tidigare erfarenhet från det här och det går ganska bra ändå. Det man inte lyckas få slätt med putspräde kan man slipa ner efteråt.

På bilden är väggarna slipade men inte golvet. Det "dammiga" på väggarna försvinner när man torkat av dem, vilket jag kommer göra innan sealer.
Ser supersnyggt ut! Jag har gjutit en del bänkskivor och fönsterbrädor. De har en tendens att skifta i färg/nyans. Skiftar microcementen i nyans eller blir den "enfärgad"?
 
Hej @Verga, hur går det för dig? Ser snyggt ut.
Jag änker oxå köra med microcement, en fråga dock hur du gör vid golvbrunnen, gissar på att du vill ha en brunnslock i duschen?
kämpa på!
 
F Fsund77 skrev:
Ser supersnyggt ut! Jag har gjutit en del bänkskivor och fönsterbrädor. De har en tendens att skifta i färg/nyans. Skiftar microcementen i nyans eller blir den "enfärgad"?
Inte så mycket i nyans, mer i strukturen. Beror nog på hur van man är att på att spackla och hur mycket man slipar. Jag körde med 100 som finast, så ganska grovt ändå.
 
PeppeOakroad PeppeOakroad skrev:
Hej @Verga, hur går det för dig? Ser snyggt ut.
Jag änker oxå köra med microcement, en fråga dock hur du gör vid golvbrunnen, gissar på att du vill ha en brunnslock i duschen?
kämpa på!
Har ingen dusch, bara badkar. Brunnen är under badkaret så jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut där ;)
 
  • Gilla
PeppeOakroad
  • Laddar…
Nu är det snart klart :rofl:
 
  • Modernt badrum med rund spegel, integrerad belysning och handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Stone_hammer och 44 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt!(y)
 
  • Gilla
Verga
  • Laddar…
Supersnyggt!

Ta gärna några fler bilder!

Om du skulle utvärdera renoveringen, vad har varit svårt/lätt/tidskrävande/oförutsedda kostnader eller annat man borde veta för en som är sugen på att göra samma sak?
 
Snyggt jobbat! Väldigt fint resultat. :)
 
  • Gilla
Verga
  • Laddar…
Verga Verga skrev:
Nu är det snart klart :rofl:
Wow, riktigt snyggt!!
 
  • Gilla
Verga
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.