Dum fråga kanske men du kan köra ut den manuellt från telefonen? Kan du det? Alltså starta den ifrån appen? (KLIPPAREN)
 
MeanMike MeanMike skrev:
Dum fråga kanske men du kan köra ut den manuellt från telefonen? Kan du det? Alltså starta den ifrån appen? (KLIPPAREN)
Ja det går.
Allt funkar klockrent förutom när det kommer till uppdateringen.

Supporten vad mig stoppa in ett tomt USB-minne för att dra ut en logg-fil från roboten. men inte ens det går.
så fort man stoppar in minnet så låser sig roboten och startar om sig efter 4-5 min
 
Redigerat:
Case closed
Köpte mig ett nytt USB-minne och då funkade det direkt.
Log-fil skickad till Worx/Landxcape och ny firmware, 3.08, inlagd i maskinen.

Nu hoppas jag att detta löst alla "problem"
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Hej, jag blev väldigt sugen på en LX812i, men insåg när jag var nära att klicka på köp-knappen att den lägsta klipphöjden är 30mm. Är inte det väldigt högt? Ni som har en idag, vet ni om det går att modda så att man får ner höjden till ca 20mm?
 
Jag anser att en gräsmatta som klipps lägre än 30 mm kräver mer underhåll då den har betydligt lättare för att torka ut och mossa har lättare för att ta sig upp,
Min maskin har klippt ner hela mattan till 30 och jag tycker det är perfekt
 
  • Gilla
hedskold
  • Laddar…
H hedskold skrev:
Hej, jag blev väldigt sugen på en LX812i, men insåg när jag var nära att klicka på köp-knappen att den lägsta klipphöjden är 30mm. Är inte det väldigt högt? Ni som har en idag, vet ni om det går att modda så att man får ner höjden till ca 20mm?
Läs innan i denna tråd. Jag körde för några år sen väldigt lågt och resultatet är en matta som klarar max 1v utan vatten sen är den bränd. Jag kör på 3.6 ungefär nu och det blir bäst och grönast matta anser jag. Dessutom binder den fukt bättre.
 
  • Gilla
Jockose och 1 till
  • Laddar…
Tack det ger mig hoppet tillbaka för denna maskin
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
En sak som jag inte kan sluta undra över, är varför den går ur laddningsbasen som den gör istället för att gå rakt fram eller bara svänga ut direkt, som t ex Landroid gör?
exempel:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Jag klipper på 6 cm och är helt nöjd med det. Rekommendationen om man inte vill vattna och gödsla mycket är ca 5 cm.
 
  • Gilla
hedskold och 1 till
  • Laddar…
Minusgrader och frost inatt. Nu på FM fick jag den här aviseringen.
Ingen klippning pågår, utan den står i laddstation.
Robotgräsklippare visar felmeddelande "Batteri över drifttemperatur" på mobilapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Minusgrader och frost inatt. Nu på FM fick jag den här aviseringen.
Ingen klippning pågår, utan den står i laddstation.
[bild]
Samma för mig i går. Men inte idag. Texten måste väl vara fel för det är ju inte för varmt utan för kallt. Min Bosch vägrade gå ut när det va kallt.
 
Såg här på forumet att någon hittat den hos Bauhaus Länna för halva priset, såg den inte längre på hemsidan så jag åkte in till Bauhaus i Norrköping och de hade 2 st på lager plus visningsex. Ingen skylt om nedsatt pris men kvinnan i butiken kunde bekräfta att den är utgående och nedsatt till 50% betalade 2648:- måste nog ses som ett kap.
Har ca 700 kvm gräs så är lite orolig om det kommer hinna med allt gräs på schemat. Har en gammal worx wg791e från 2014 sedan tidigare som fixar mattan med den börjar bli sliten i övrigt och ingen app och ingen ACS.

noterade att klipparen hade firmware 3.0 och ser i appen att jag kan schemalägga 39h per vecka. Tror inte jag vågar uppdatera den om den går med till 27h.

Kan man starta den extra utöver schemat? Dvs om det inte räcker till kan jag manuellt starta den för att klipp mer än schemalagd tid?
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Vilket kap för den maskinen!
Ja, det går att skicka ut den "manuellt'
 
låter ju jättebra! Grattis.
 
Det låter ju lovande!
Mekaniskt ser den väldigt lika ut gamlingen, bara ett hjul fram dock.

Kan ni bekräfta att det fortfarande bara går att schemalägga 27h i appen eller har det ändrats sen i vår? jag har iOS kanske gör det någon skillnad?
Vill inte uppdatera om det innebär att jag förlorar 12h per vecka. Notera felmeddelande när jag försöker knappa in mer än 39h

Två robotgräsklippare på ett garagegolv, en svart med ett hjul framtill och en orange-svart med två hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en app med schema och felmeddelande om max 39 timmars schemaläggning per vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.