Hej, jag och min fru har iom kommande flytt tänkt passa på att uppgradera sängen, från en 120 till 180. Först tänkte vi att det bara är att kika runt och köpa en, men så lätt var det inte och vi har insett att det verkligen är en djungel där ute.

En säng vi funderar skarpt på är en säng på mio som heter Särö Comfort som ligger i mellanklassen prissmässigt. Den lite billigare fungerar men var inte lika skön. Dessa tycker vi är försvarbart prissatta, rätt snygga och finns i beige.

Ikea har vi kikat som hastigast på men ogillar att de inte har någon modell i beige.
Jysks sängar har vi inte testat men även där svårt att hitta en rimligt prissat i beige.
Kungsängen verkar ha rätt bra sängar, några tankar om dem?

Vilken säng har ni och skulle ni rekommendera den?
 
B
  • Gilla
Sanguines
  • Laddar…
Vi har en continentalSäng från Kungsängen, den är vi mycket nöjda med. Dock 7-8år gammal nu. Men bra kvalité och hållbarhet. Man ska dock ha med sig att deras "erbjudanden" återkommer konstant, så man behöver inte stressköpa något.
 
  • Gilla
Sanguines
  • Laddar…
Vi har en Särö kontinentalsäng från Mio, inköpt feb -20. Då hade vi haft en billig resårbottensäng från IKEA i många år, så det var ett stort snäpp upp. Vi sover som stockar! Vi har 2 olika fasthetsgrader eftersom min make väger nästan dubbelt så mycket som mig. Vi hann skaffa 3 barn innan vi tog det RIKTIGT stora beslutet att köpa ny säng. Såna steg tar man inte lättvindigt. :crysmile:;) Lycka till med inköpet!
 
  • Gilla
Sanguines
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vi har en Särö kontinentalsäng från Mio, inköpt feb -20. Då hade vi haft en billig resårbottensäng från IKEA i många år, så det var ett stort snäpp upp. Vi sover som stockar! Vi har 2 olika fasthetsgrader eftersom min make väger nästan dubbelt så mycket som mig. Vi hann skaffa 3 barn innan vi tog det RIKTIGT stora beslutet att köpa ny säng. Såna steg tar man inte lättvindigt. :crysmile:;) Lycka till med inköpet!
Tack! Det fick bli en Särö här också. Vi testade Ikeas sängar med otroligt hjälpsam personal och det var verkligen inget fel på dem, förutom att de inte är i närheten av lika snygga. Så nu när man tagit det svåra beslutet så är det alltså bara de lätta besluten kvar :thinking::crysmile:
 
  • En välkomponerad interiör med Särö-säng och eleganta inredningsdetaljer.
  • Jag ber om ursäkt, men det verkar inte finnas någon bild i din begäran. Om du vill skapa en alt-text, vänligen ge en bild tillsammans med inläggets kontext.
S Sanguines skrev:
Tack! Det fick bli en Särö här också. Vi testade Ikeas sängar med otroligt hjälpsam personal och det var verkligen inget fel på dem, förutom att de inte är i närheten av lika snygga. Så nu när man tagit det svåra beslutet så är det alltså bara de lätta besluten kvar :thinking::crysmile:
Grattis, hoppas ni kommer sova gott! (y)
 
S Sanguines skrev:
Tack! Det fick bli en Särö här också. Vi testade Ikeas sängar med otroligt hjälpsam personal och det var verkligen inget fel på dem, förutom att de inte är i närheten av lika snygga. Så nu när man tagit det svåra beslutet så är det alltså bara de lätta besluten kvar :thinking::crysmile:
Hur lyder recensionen ca 2,5 år senare? :)
 
  • Gilla
Bambi2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.