Hej vänner!

Har två garderobs-sektiones placeringar på

Arkitektonisk planritning av en bostad med markerade områden för garderober i Sovrum 1 och Sovrum 3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sov1 är 290cm

En 3D-simulering av en anpassad garderobslösning med vita hyllor och skåp placerade i ett hörn med golv i träimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sov3 är 194cm
3D-modell av ett anpassat garderobssystem med hyllor och lådor i en hörna av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Dessa passar tyvärr inte bra med PAX och min fru hatar skjutdörrsgarderober som jag tänkt placera in. Så jag har provat att passa in IKEA Metod köksskåp in i dessa och de passar perfekt! 248cm höga (250cm takhöjd). Passbitar på 5cm i Sov1 och 7cm i Sov 3.

Tanken är att köra in ELFAs trådbackar i de nedre sektionerna och en klädstång i den övre. Finns det några nackdelar med denna setupen? ELFA är ju anpassat för 60cm garderober vad jag vet. Jag förstår att jag inte kan använda IKEAs sortiment för inredning, men de har en del utdragbara lådor för kökssortimentet. Sen blir det kanske lite dyrare.
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Jag är också inne på att använda Metod-stommar som garderob. Hittade du inredning som passar?
 
Jag kör Ikea metod som garderober i mitt sovrum. Jag gjorde det rätt enkelt, valde metods standard lådor men med skivor på sidorna istället för standard glas. Sen stänger i metall för upphängning, köpta från Habo.

Dörrarna däremot blev lite menligare då ena stommens bredd modifierades till ca 33 cm, så jag beställde dörrar från ett snickeri.

Metod har hittills funkat kanon!
 
Jag är inne på samma lösning. Hur blev din lösning?
 
Har ni några bilder och hur har det gått?
 
?
 
L logic skrev:
Jag kör Ikea metod som garderober i mitt sovrum. Jag gjorde det rätt enkelt, valde metods standard lådor men med skivor på sidorna istället för standard glas. Sen stänger i metall för upphängning, köpta från Habo.

Dörrarna däremot blev lite menligare då ena stommens bredd modifierades till ca 33 cm, så jag beställde dörrar från ett snickeri.

Metod har hittills funkat kanon!
Hej,
Intressant lösning. Vilken snickare hjälpte er med dörrar? Och är det något ni kan rekommendera?
 
Också nyfiken på bilder och hur det blev :)
 
Jag har IKEA köksskåp 220 cm höga ,för det är dom enda som har höjd, garderober är inte så höga, sen 2 dörrar på varje , en uppe en nere som passade mått på totalen,
 
J jonaserik skrev:
Jag har IKEA köksskåp 220 cm höga ,för det är dom enda som har höjd, garderober är inte så höga, sen 2 dörrar på varje , en uppe en nere som passade mått på totalen,
Fick lov att gå och mäta. Jag har en Ikea Pax garderob som är 236 cm. Har de slutat med dem, eller behövde du just 220 cm?
 
Ett tag sedan jag gjorde om, men då fanns inte om jag inte mins fel högre garderober. Kikade på IKEAS sida nu och garderober verkar vara korta. Men det fungerar bra med köksskåpen och passa in dörrar, en nertill och en upptill, så det inte blir ett helt flak att öppna. Har lika i köket med 2 dörrar.
 
I vår walk in closet satte vi Ikea metod högskåp som är 220cm höga. I vårt fall blev det 100cm vitrindörrar och sedan 3st 40cm lådor längst ner
 
Bilder gott folk, tack :d
 
Kommer i morgon från kök och sov.
 
Lite av hur jag gjorde
 
  • Inbyggd garderob i trä med dekorativa dörrar i ett rum med vintage inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen garderob inbyggd mellan två väggar med hyllor och klädhängare, delvis öppna skjutdörrar, inredning i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksinteriör med öppet skafferi, bänkskiva med köksredskap och matrum i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Integrerad kylskåpsdörr i trämatchande köksskåp med köksredskap och matrum i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.