Staffans2000
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror inte att det där du har är ett DNS-problem.

Du kommer ju åt VGR's domän men får inte komma åt sidan.

Jag funderar på om det kan vara webläsaren som ställer till det - för mig fungerar sidan med Chrome.
Jag använder Chrome. Har även provat med Pale moon.

Jag blev lite inspirerad när jag hittade routern, så jag ändrade till åttorna i DNS. Det hjälpte som sagt inte. Skall jag återställa ändringen?

Staffan
 
Staffans2000
A Andy78 skrev:
Hur ser det ut när du försöker gå in på [länk]
Webbläsarfönster som visar ett felmeddelande om att en webbsida inte är tillgänglig med felsökningsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BosseHansson
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
[bild]
Är din windowsbrandvägg aktiv?
 
Staffans2000
A Andy78 skrev:
Är din windowsbrandvägg aktiv?
Windows Defender Brandvägg sköts av Norton 360
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Windows Defender Brandvägg sköts av Norton 360
När detta fel uppstår att du inte kan besöka dessa sidor, prova att använda internetdelning i din smartphone om du har en, koppla upp dig mot mobilen och prova.
Uppstår samma fel så är det inte relaterat till internetuppkopplingen.

Har du någon annan dator att prova mot din router?
Kommer du åt sidorna via mobilen uppkopplad via din bahnof router?
 
J Jensa86 skrev:
Om du provar det blackarrow skrev i inlägg 40 [länk]

Så kan vi konstatera att det inte är DNS problem sen i alla fall. För att enkelt hitta dit tryck windows tangent -> skriv ncpa.cpl sen enter. Välj "Ethernet" och följ blackarrows guide.
Med tillägget att rensa DNS coachen i datorn efter ändring !!
Skriv
ipconfig /flushdns
i ett kommandefönster.
 
Jag tror inte felet ligger i DNS:en på datorn eller i routern. Utan snarare hur du surfar ut, har du någon VPN tjänst på datorn? Eller något tillägg i webbläsaren för att köra vpn typ HOLA eller liknande? Dessa gör att du surfar ut i "fel" land och beroende på hur siterna är inställda så kan vissa saker inte funka.

Agria sidan säger den inte att den hittar på ett av våra nordiska grannspårk, har du svenska på datorn? eller kör du annat språk på operativsystemet?

Jag har även sätt antivirusprogram som försöker vara smarta och blockera DNS förfrågan, vad kör du för antivirusprogram? Har de någon funktion för att hantera DNS förfrågningar?
 
Staffans2000
T tobben87 skrev:
Jag tror inte felet ligger i DNS:en på datorn eller i routern. Utan snarare hur du surfar ut, har du någon VPN tjänst på datorn? Eller något tillägg i webbläsaren för att köra vpn typ HOLA eller liknande? Dessa gör att du surfar ut i "fel" land och beroende på hur siterna är inställda så kan vissa saker inte funka.

Agria sidan säger den inte att den hittar på ett av våra nordiska grannspårk, har du svenska på datorn? eller kör du annat språk på operativsystemet?

Jag har även sätt antivirusprogram som försöker vara smarta och blockera DNS förfrågan, vad kör du för antivirusprogram? Har de någon funktion för att hantera DNS förfrågningar?
Tackar för alla tips. Jag återkommer i morgon efter det jag läst igenom de senaste idéerna. Dags för en lur.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Tackar för alla tips. Jag återkommer i morgon efter det jag läst igenom de senaste idéerna. Dags för en lur.

Staffan
Har du vaknat? ;)
 
Staffans2000
Nicro Nicro skrev:
Har du vaknat? ;)
Jäsp:D.

Jag ringde firman jag köpte routern ifrån och de sade att om inte en hård reset funkar, är den troligtvis trasigt. Så jag skall lämna in den för kontroll. Funkar den inte heller hos dom, får jag en ny.
Naturligtvis gick jag så gott jag kunde igenom era tips först.
Jag jobbar numera sporadiskt, så det kan dröja innan jag kan lämna in den. Tills dess hoppar jag över routern, när "förbjudna" sidor skall besökas.

Återkommer när jag vet något mer.

Staffan
 
  • Gilla
Nicro
  • Laddar…
Då borde det inte fungera med andra sidor.
Och du kommer ju in på västra Götalands dom eller vilken det var.
 
Har du en mobil uppkopplad mot routerns wifi också?
 
Staffans2000
Ja och läsplattor. Inga laddar ner " förbjuda " sidor.

Staffan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.