När badrummet renoverades 2016 så har man även bytt golvbrunnen.
Rivningsarbete i badrum med avlägsnad betong och bruk, centralt placerad golvbrunn och borrhammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta resulterade i att den annars ca 7 cm tjocka och porösa betongen under flytspacklat som vilade på ett lager sand plötsligt övergick i en innihelveti hård cement som var gjuten ända ner till valvet.
Renoverat badrum med ny golvbrunn, omgivet av uppbilat och borttaget cement och betong på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tog tid att borra och bila den lilla klicken men nu är den iallafall väck!
Uppbruten betong och golvbrunn i badrum under renovering med synliga rördelar och sandlager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska jag gå hem till lägenheten och fira nyår! Det lutar åt älgfile till middag!
Älgfilé i vakuumförpackning tinas i en rostfri diskho, förberedelse för nyårsmiddag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gott nytt år!
 
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag hade också en 5 cm kaka ”flytspackel” eller cement ovanpå bjälklaget i mitt badrum. Ovanpå den hade man dragit ut asfalt som tätskikt, jag ju hyrde en fräs och la timmar på att ta bort asfalten, sen när golvläggaren kom så sa han att han inte kunde flyta på det för det inte satt fast. :crysmile: Maskinhyra och X timmar helt i onödan, snickaren bröt bort möget på noll time och sen fick det bli två flytningar eftersom brunnen redan var fixerad på plats och fastgjuten. :p
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Ett avskalat rum med borttaget flytspackel och synliga rörbitar på ett stenigt och dammigt betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har städat ut allt flytspackel, sand å betong. Nu får jag bila upp lager två för att komma ner till valvet och även få fram/bort de gamla gjutjärnsrören och lägga i nya plaströr.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Bra jobbat med allt! Jag håller också på och bilar och gräver upp källaren för att byta de gamla uttjänta avloppsrören i cement och gjutjärn. Det är ett spännande projekt, om än lite tungt. Ska passa på att isolera under och gjuta in golvvärme.
Grävd grop i källare med gammalt avloppsrör och rörbroar synliga för ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Rensat badrumsgolv under renovering med borttagen isolering och synliga vattenledningar, verktyg ligger på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med bilade golv, exponerade avloppsrör, och en gul bilhammare på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har bilat upp sista lagret av golvet och rensat bort plast, isolering och gamla vattenledningarna från valvet så nu är det bara att bila upp det sista av avloppsrör en innan jag kan börja återskapa ett badrum igen!
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Kom ihåg att du gillar extra jobb... Det vet sen tidigare :crysmile::rofl: golvvärme
 
  • Haha
  • Gilla
mr.Ola och 1 till
  • Laddar…
Han gillar att bila, men han bävar för att flytta bohaget. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Renhorn och 1 till
  • Laddar…
Stela cement och rörinstallation under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gillar att gjuta också!
 
  • Gilla
Utbyhuset
  • Laddar…
Källarvägg med synliga rör och spår efter borttagen lortstam, putsbruk och stenrester på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lortstammen i källaren är också borta.. Synd bara att jag inte tog bort den innan jag putsade väggen! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Violina och 4 till
  • Laddar…
Du kan ju det nu så det är lugnt!
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Hur var skicket invändigt i dom gamla rören?
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Hur var skicket invändigt i dom gamla rören?
Mycket bra skick på rören, ledningen från handfatet var dock mycket igenkläggad med gammalt hår men det var fortfarande öppet för avrinning.
I köket hade avloppsröret däremot fått hål har jag ett minne av.
Renovering av rörledning i vägg med pågående arbete, inklusive verktyg och gammalt avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag och Röris har börjat dra ut nytt avlopp igår och då brände han lös blyet från det gamla röret så att vi ska kunna ansluta ett nytt!
 
  • Gilla
AWS46 och 1 till
  • Laddar…
Renoveringsarbete på en ojämn takkonstruktion med monterade träreglar och laserlinje som visar höjdskillnaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Arbetar med att sänka taket för att få det rakt. Det tar tid för det skiljer flera centimeter mellan hörnen och hänget i mitten av taket!
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 1 till
  • Laddar…
Pågående installation av gipstak i ett rum med synliga träbjälkar och en fönstervägg med tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är tungrott men det kommer iallafall! :D
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Det är tungrott men det kommer iallafall! :D
OT. Trevligt med folk som använder uttrycket "tungrott". Dock kanske svårt för sörlänningar att förstå. ;)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.