Hur gick det med den där appen PostNord skulle släppa i jul - senApp ?
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Idag blev jag positivt överraskad av DHL!!! Ett paket som skickades från Beatles hemstad igår anlände hos mitt ombud på skaraslätta idag.
Skärmdump av DHL spårningshistorik som visar paketets resa från Liverpool, Storbritannien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av DHL spårningsinformation som visar pakets resa från East Midlands i Storbritannien till Göteborg, Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Däremot blev jag förvånad över mitt ombuds nya krav när jag kom med ett SMS med bara ett sändningsnummer.
Efter att ha tagit sändningsnummer och legitimation sa hon "vilket land kommer det ifrån?" ingen aning sa jag eftersom jag har flera paket på gång, men skall jag gissa så England. Hon kontrade då med "från vilket företag?" jag svarade att jag får väl fortsätta att gissa, Powertool center gissar jag.
Som tur var det rätt så hon blev nöjd och lämnade ut mitt paket, undrar vad som hänt om jag sagt fel. :)
 
  • Wow
ricebridge
  • Laddar…
MrJay
Har bara positiva erfarenheter av DHL, UPS däremot är sämst i världen vilket de bevisat flera gånger.

Apple skickade två försändelser med samma innehåll med en dags mellanrum - den ena med DHL och andra med UPS. DHL levererade direkt till företaget dagen efter, UPS tog tre dagar, levererades inte på utsatt dag ens och lämnades sedan hos ett ombud :/
 
MrJay MrJay skrev:
Har bara positiva erfarenheter av DHL, UPS däremot är sämst i världen vilket de bevisat flera gånger.

Apple skickade två försändelser med samma innehåll med en dags mellanrum - den ena med DHL och andra med UPS. DHL levererade direkt till företaget dagen efter, UPS tog tre dagar, levererades inte på utsatt dag ens och lämnades sedan hos ett ombud :/
Konstigt. UPS är det speditionsföretag jag haft bäst erfarenhet av. Men det är kanske olika i olika län.
 
MrJay MrJay skrev:
Har bara positiva erfarenheter av DHL, UPS däremot är sämst i världen vilket de bevisat flera gånger.

Apple skickade två försändelser med samma innehåll med en dags mellanrum - den ena med DHL och andra med UPS. DHL levererade direkt till företaget dagen efter, UPS tog tre dagar, levererades inte på utsatt dag ens och lämnades sedan hos ett ombud :/
ricebridge ricebridge skrev:
Konstigt. UPS är det speditionsföretag jag haft bäst erfarenhet av. Men det är kanske olika i olika län.
Jag har bra erfarenhet av UPS. De har alltid levererat i tid och de brukar ringa när de är på väg.
 
  • Gilla
Boings
  • Laddar…
MrJay
L lordi skrev:
Jag har bra erfarenhet av UPS. De har alltid levererat i tid och de brukar ringa när de är på väg.
Aldrig någonsin hänt här, varken som privatperson eller företagare.. Att det kan bli så olika! Skumt företag.
 
MrJay MrJay skrev:
Har bara positiva erfarenheter av DHL, UPS däremot är sämst i världen vilket de bevisat flera gånger.

Apple skickade två försändelser med samma innehåll med en dags mellanrum - den ena med DHL och andra med UPS. DHL levererade direkt till företaget dagen efter, UPS tog tre dagar, levererades inte på utsatt dag ens och lämnades sedan hos ett ombud :/
Ups till företag funkar super. Vår kille hejjar och vet var grejjerna ska stå, om han har mycket så hämtar han en pall och lägger mycket snyggt och exemplariskt.
DSV däremot, ofta trasigt och påpekar man de blir de skitsura.
 
Ups är rätt bra nu när de har utdelningsställen (dhl och schenker har samma här jag bor). Tidigare var de lite stökiga, men de var betydligt mer tillmötesgående än vad dhl freight och schenkers fraktbolag är.

Att dhl är (minst) tre olika bolag är meck, dhl express från tyskland blir dhl express här, "dhl" från tyskland blir antingen dhl freight eller postnord här.
Dhl freight måste köra ut om inte avsändaren gett ok påvatt det kan gå till ett serviceställe. Av nån anledning k8mmer vissa dhl freghtpaket in i dhl ondemand så jag kan styra om det så det gpr.
Sist dhl freight hade ett paket till mig, kunde de varlken avisera mig via sms eller mail, utan de skulle vara tvugna att skicka en avi om att jag slulle ringa och boka tid. Det här fick jag veta när jag ringde dhl express (mitt trackingnummer var ett waybillnummer från dem) för att höra.dels varför statusen var konstig, dels om jag kunde få paketet till servicestället. De aa att det är dhl frefht aom har hand om paketet, gac mig deras nya fina trackingnummer och kopplade.mig till rosersberg. De påstod de postat avin (den har inte kommit, så det var lögn), och det gick inte att få annat än utkört för det var den tjänst som den tyska tjänsten hade översatts till i malmö samtidigt dom de satte ett alldeles eget trackingnummer på det. Jag försökte reda ut det med den tyska avsändaren - de fattar inte och säger dessutom att anledningen till att varken telenummer eller mailadress står på pakeyet är dataskydd... de får inte (vilket också är lögn).

Det enda som är bra med dhl express, ärcatt de kommer mellan 1005 och 1020 trots att de säger mellan 8 och 17. (Fast sist var han tidig, kom redan typ 940, det var paket till en annan kund i området som stökade till det).

Sen har jag lärt mig att Dhl express inte levererar till en servicepoint om det är mer än ett kolli i försändelsen (utlämningsstället kan inte hantera det... ytterligare en lögn, för det funkar med ups). Och utländska avsändare bryr sig inte eller vill inte anstränga sig.

Avsändaren äe kunden, inte mottagaren. Detta även om det defacto är mottagaren som är avsändare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.