Min mor skall få en handdammsugare i julklapp av oss barn, var inne på en Electrolux först, men stötte på denna från Jula. Vilken skulle ni ha valt och varför?

Priset är inte jättekinkigt, men självfallet vill man ha så mycket som möjligt för pengarna.
Julasugaren verkar vara idenstisk med Netonnets variant, troligen samma maskin:

https://www.netonnet.se/art/hem-hus...ndersson-handdammsugare-vch-2-1/1006635.9265/


Handdammsugare 2-i-1 från Menuett på en nätbutikssida, visar huvudenheten, tillbehör och priset 799 kr med kampanjskylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.jula.se/catalog/hem-och...dammsugare/handdammsugare-2-i-1-005359/#tab04

Electrolux EER77MBM handdammsugare som står vertikalt med prisskylt på 1499 kr, omgiven av produktinformation och kampanjknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.ica.se/handla/kategori/...83/?s=maxi-ica-stormarknad-ostersund-id_13422
 
Jag skulle köpt den billigare. Man får två st på Jula till priset av en från Elektrolux.
 
Maxi brukar köra kampanj ofta på den alpinvita electrolux för 995kr. Dock har den inte led i munstycket. Men har blivit några sådana som presenter.
 
Har den jula säljer å är nöjd. Har inte erfarenhet av några andra men jag tycker den duger åt våra behov
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
A
köp en riktig
en tyson
de du väljer på är sk*t
 
electroluxaren skrev:
köp en riktig
en tyson
de du väljer på är sk*t
Du menar kanske "Dyson".
 
A
självklart
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
självklart
Motivera
 
electroluxaren skrev:
köp en riktig
en tyson
de du väljer på är sk*t
Jag frågar om råd om en dammsugare mellan 800-1500 kr, och du föreslår en för runt 4000kr?
 
F
Raskus Raskus skrev:
Jag frågar om råd om en dammsugare mellan 800-1500 kr, och du föreslår en för runt 4000kr?
Priset var ju inte kinkigt? Det finns sämre och bättre handdammsugare sen finns det Dyson.
 
Jag skulle inte påstå att en skaftdammsugare för 800-1500kr på något vis kan ersätta en traditionell dammsugare. Den kan duga till att få upp en del vardagsskräp men mer än så är det inte, de har inte tillräckligt bra kraft helt enkelt. Om man går till en affär som har demo ex och har möjlighet att jämföra så kan man själv se att det är som natt och dag.

om behovet av skaftdammsugaren i detta fallet enbart är att ha en dammsugare för små mängder damm och inget större än små gruskorn så kanske en billigare variant kan duga, men ska den ersätta en sladdmodell så är det inte lönt att köpa en budgetvariant då ingen kommer att vara glad av det köpet efter några veckor av dåliga resultat..

Enkelt fakta är att de har för dålig batterikapacitet och därmed för klena motorer, dessutom är det väldigt vanligt att batterierna faktiskt slutar att ta laddning efter något/några år. Stort känt fel på bl.a många Electrolux modeller där det är både tråkigt och krångligt att behöva reklamera och få problem åtgärdade.. Dåliga batterier är det givetvis flera fabrikat som har, just eftersom det ska vara så oerhört billigt.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Om Jula modellen är samma som den på netonnet så avstå. Köpte en för ngr månader sen efter att ha förbrukat 5 ergorapidos. Denna tappar hjulen och är en riktig skitmaskin tyvärr.
Men vill du ha bra garanti så kika på Elon, grundig för 990, på den får du 5 års garanti.
 
Köpte en från Jula för några år sen.
Den sög.
 
  • Haha
  • Gilla
Mimi03 och 3 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Jag frågar om råd om en dammsugare mellan 800-1500 kr, och du föreslår en för runt 4000kr?
Raskus Raskus skrev:
Jag frågar om råd om en dammsugare mellan 800-1500 kr, och du föreslår en för runt 4000kr?
Finns en Dyson för 6500 som jag köpte för ett par månader sedan. Den fungerar utmärkt för ett helt hus och är smidig. Men den är kass för mattor med lång lugg och är lite tung om man håller på för länge.
Designmässigt är julas bättre än den från Electrolux. Kan inte dammsuga under soffan eller sängen nör motorn sitter då långt ner på skaftet.
 
Vit Ergorapido dammsugare på rea för 999 SEK, ordinarie pris 1 499 SEK, på ICA:s webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En bra budget som är snygg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.