Jag pratade med en grävare som har en egen maskin + alla tillstånd att anlägga sånna här anläggningar .dom flesta grävar firmor består av just en man + maskin .
När han väl va där så sa han 400 för 20 mins jobb !
kolla upp om du inte kan få tag i nån grävare som bor i närheten dom bor ju oftast på landet o har maskinen hemma !
Absolut närmast friskvattnet är 20 meter men hels minst 50 m i mitt bygglov från kommunen står det att anl är lite nära färskvattnet 35 m men att ja vet det och att fallet är från färskvatten brunnen !


 

Någon som har några bra leverantörer på minireningsverk och är det någon som har egna erfarenheter och därmed ett slutpris?

 
Uponor har ett minireningsverk som heter upoclean .
man teknar ett service avtal med Uponor o dom kollar vattenvärden ur själva anläggningen så att anläggningen fungerar .
ca pris på Ahlsell 45000 kr + moms /hushåll med 5 pers .
Vad driften på en sån här anläggning blir per år vet ja ej men kemikalier och va man nu ska ha till ä nog inte gratis ???
Och som sagt kolla med kommunens miljökontor innan i Örebro kommun är det inte tillåtet!
 
Vi anlitade Geomark som tidigare rekomenderats i denna tråd och jag måste säga att det var det sämsta jag någonsin gjort. 14.500kr för ingenting egentligen, grävdes en liten grop och markprov skickades till kommunen som fastlade hur den var. sedan fick man förslag på hur avloppet kunde göras. Men detta kan även en entreprenör göra... GRATIS! Anlita inte dom och bli fattig som jag. :(
 
poledance skrev:
Vi anlitade Geomark som tidigare rekomenderats i denna tråd och jag måste säga att det var det sämsta jag någonsin gjort. 14.500kr för ingenting egentligen, grävdes en liten grop och markprov skickades till kommunen som fastlade hur den var. sedan fick man förslag på hur avloppet kunde göras. Men detta kan även en entreprenör göra... GRATIS! Anlita inte dom och bli fattig som jag. :(
Tråkigt att bli blåst så. Det är läropengar. Nästa gång läser du på hur det fungerar istället. Som du säger en seriös entreprenör hjälper dig med detta för en normal timtaxa i samband som jobbet görs.
 
Hej alla ,
Jag har en tomt som jag vill bygga en liten stuga på den och jag behöver ha en enskild avlopp på tomten , jag undrar om nån vet var jag kan hitta en firma som kan göra jobbet ?
min budget är under 20 000kr .

tack alla för hjälpen
 
Det lär nog bli svårt att göra ett godkänt avlopp för 20 kkr. prata med kommunen då det är dom som utfärdar tillstånden för enskilda avlopp. du lär inte få en seriös entreprenör att sätta skopan i marken utan tillstånd från kommunen då dom åker på ett rätt saftigt vite om bygget påbörjas utan tillstånd.
 
stuga77 skrev:
Hej alla ,
Jag har en tomt som jag vill bygga en liten stuga på den och jag behöver ha en enskild avlopp på tomten , jag undrar om nån vet var jag kan hitta en firma som kan göra jobbet ?
min budget är under 20 000kr .

tack alla för hjälpen
Gör du allt själv kanske du kan landa på 40-50. Med entreprenör, 70-150 beroende på typ av anläggning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.