optimum
T TheGame skrev:
Jahaha har inte sett det tidigare.
Vad ska poängsystemet visa? får vi rabatter? :)
Det är tillför att ge de med många poäng en reklamfri sida.
Sedan blir de beroende av reklamfriheten och kommer börja betala för det.
Ett bra sätt att ta död på ett bra forum.

Troligen behöver man mer inkomster än vad reklamen ger.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nej men.... Skämt åsido. Det är bevakningar jag börjar att kolla. Och om de blir svårare att få vöersyn på kommer mina besök att minska på sidan. och det kan ju inte vara avsikten.
Tack, då slapp jag posta min skärmdump. Min genvägslänk till Byggahus går till Bevakningar, och som det ser ut nu kommer man ju inte orka titta särskilt ofta.

Vad är det för vits med att ha en massa, oftast helt irrelevanta, bilder med i listan över bevakade trådar? Om jag bevakat dem har jag ju redan varit inne i dem förr och och då behövs ingen "reklam" för tråden...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Staffans2000
T TheGame skrev:
Jahaha har inte sett det tidigare.
Vad ska poängsystemet visa? får vi rabatter? :)
Jag frågade detdsamma för ett år sedan sisådär. Fick inget svar. Gissningsvis fungerar poängen på samma sätt som med "Hockeybilderna" vi lättlurade gossar samlade på, trots att någon egentlig nytta inte fanns.

Även jag tycker sidan sedd på datorn, är dålig. Den utdragna menyraden till vänster har blivit en styggelse.

Staffan
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
De små bilderna till höger om inläggsrubrikerna kan ni väl ta bort helt. Det tillför i de flesta fall absolut inget utan tar bara plats. Här är en slumpmässig dump från dagens nya inlägg.

Skärmbild av ett diskussionsforum med små, otydliga miniatyrbilder bredvid ämnesrubriker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu sitter jag med en dator och stor skärm men de enda två bilderna jag överhuvudtaget kan identifiera något på är de två sista. En katt?! vid ett inlägg som handlar om airfryers (vill inte ens tänka på logiken här :sick:) och en bild på en trapp i ett inlägg som handlar om en trapp, det är ju åtminstone logiskt men knappast användbart. De fyra första bilderna går överhuvudtaget inte att tyda alls.

De inlägg som har bild tar dock helt onödigt extra plats.
 
  • Gilla
BiFuel och 10 till
  • Laddar…
Magnus E K
Kass uppdatering. Förut användes hela bredden på inläggen på min lilla surfplatta, nu blir det massa tomrum till höger. Usch och fy.

Nu:
Skärmdump av ett diskussionsforum på en surfplatta som visar en användares missnöje över nytt layout med tomrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förut:
Skärmdump av diskussionsforum som visar användargränssnitt med tomrum och inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TechChad och 5 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Jahaha har inte sett det tidigare.
Vad ska poängsystemet visa? får vi rabatter? :)
Jag tror det bara ska stimulera medlemmarna att vara aktiva och "jaga likes", precis som på alla andra sociala media. :confused:
 
  • Arg
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
Nä, detta gillar jag inte alls, kör huvudsakligen på Windows 10 dator med Chrome.
Jag tycker bilderna som @Magnus E K la in ovan illustrerar problemet väldigt bra.

Nu när profilinformationen ligger ovanför inlägget istället för till vänster om texten så tar varje inlägg upp betydligt mer plats på höjden. Ett antal andra saker har också påpekats tidigare.

Backa tillbaka eller gör om och gör rätt!
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Ni som "bara" har bilderna till höger kan ju vara glada, för mig med PC och Firefox ligger de mitt i...:poop::poop::poop:
Skärmdump av ett diskussionsforum som visar trådar om byggprojekt med inlägg om kostnad för garagebygge och kondens på fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Appendix
  • Laddar…
I tidigare forumversion fick man uppgift på var i landet en författare av ett inlägg fanns (utom för de som inte av någon anledning vill/törs visa denna info). Denna info var bra då man ibland får "väga" informationen i resp. inlägg beroende på var i landet författaren befinner sig. Detta är nu borta och man måste klicka på resp. person för att se detta (onödiga klick).
Nu syns bara en poäng och om man är medlem eller betalande premium medlem eller fått detta gratis pga "flitigt" deltagande på dvs olika tio i topp listor.

Låt oss få tillbaka den gamla utformningen. Den nya är en klar försämring som till slut leder till ett mindre deltagande/läsande/besök...
 
  • Gilla
Beemaster och 10 till
  • Laddar…
Använder webversionen på desktop och har ett par punkter som jag anser gälla användbarhet och inte bara utseende.
  • Det är mer eller mindre standard att rubriker på olästa trådar är fetstil och lästa i normal stil, mycket snabbare att identifiera än att leta efter en blå plupp.
  • Knappen för att markera alla inlägg i ett delforum som lästa har nu bara en symbol, denna borde ha en "tooltip" eller ännu hellre återgå till en knapp med text. (Funktion före form)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
tommib
Jag gillar det inte alls. Säger som Findus42, jag är väl lite vardagskonservativ sådär...

När jag funderat på det en stund till inser jag att ett av "problemen" för mig är att det som låg till vänster om inlägget (namn, avatar, mm) nu har flyttat till en header. Det gör att det blir hoppigt mellan texten. Jag är för all del intresserad av vem som skrivit vad men nu tar det onödigt mycket plats utan att tillföra något positivt. Som flera har påpekat så är det svårt/omöjligt att läsa fullbreda rader på en bred skärm. Därför är det bra att ha UI-elementen på sidorna om texten för att utnyttja hela bredden utan att för den skull göra texten svårläst eftersom de flesta har bredare skärmar än vad de är höga. På t.ex. telefon blir det lite annorlunda men jag har inte haft några problem där heller med att informationen visats på sidan. Just jag kör ju också mina skärmar på högkant så för mig är det ett mindre problem med bredden men jag tycker som många andra att det är störande när listorna blir sådär luftiga. Jag vill snabbt kunna scanna av rubrikerna utan att behöva scrolla så mycket. Bilder i rubriklistorna är bara störande för mig, jag kollar på dem om jag kollar tråden, annars inte.
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
F
Jag tycker det blir lite väl mycket tomrum på sidan :(
Och precis som roli skrev så saknar jag informationen om var författaren är ifrån.
 
  • Skärmdump av ett diskussionsforum där användare delar feedback om en webbplatsdesign och saknad information.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
krill7 och 3 till
  • Laddar…
Vilken tur att jag hittade hit och fick en förklaring, jag trodde jag hade fått nått fel på datorn :(
En oerhört dålig "förnyelse" varför sabba nått som fungerar helt ok. Vill man att det ska se lika ut på mobil som dator ska man väl inte sänka nivån på det som visas på datorn utan höja nivån i mobilen.
 
  • Gilla
  • Älska
Lilak och 11 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Vilken tur att jag hittade hit och fick en förklaring, jag trodde jag hade fått nått fel på datorn
Samma här, jag väntade och tänkte att det löser sig nog, ett tillfälligt fel bara. Jag är nog konservativ, har svårt att lära mig nya tekniska grejer men detta är en rejäl försämring.

Snälla Byggahus, gå tillbaka till som det var förut.
 
  • Gilla
BiFuel och 8 till
  • Laddar…
Dagens aktivaste tråd? Fortfarande efterlyser jag ett motiv till försäm^h^h^h^h^h^h förändringen menar jag. Vad ville ni uppnå?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.