Tänk att jag också fått paket! Det mesta var visserligen till ordinarie pris men om man räknar med två lampor som är på sidan om så blev det nog närmare 2.000 kronor rabatt jämfört med billigast pris på prisjakt.

Allt hade blivit köpt oavsett men det är trevligt när man inte har så bråttom med allt handlande så man hinner göra en lång lista på saker man vill ha eller till och med behöver. Har ett paket till med en massa småskit som är påväg. Bland annat en massa ”t-tracks” som för första gången gör intåg i verkstaden, det ser jag fram emot.

Ser också fram emot att använda en kombinationsvinkel som har cm och inte bara tum. Snyggt orange är den också.

Den gamla linjalen med tum har idag fått agera rostbortskrapare, ett värdigt avslut.
Flera nya verktyg och byggmaterial utspridda på en soffa, inklusive lampor, vinkel och lagring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(Sladdkaoset är redan fixat!)
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
P pfb skrev:
Smart! Egen design?
Såg en bild på nätet och kolllade lite i skrotlådan på jobbet
 
D Daaaaaniel skrev:
Köpte lika dan tidigare till nu när jaghåller på att gipsa om hela huset. Smidigt verktyg faktiskt =)

Har dock märkt att frässtålen går av hyggligt lätt. Är inne på mitt tredje nu. Så tips är att illa kvickt beställa hem några i reserv. Varnågra dagars leveranstid på dem så skönt att ha hemma så man inte blir stående utan...
Köpte två tio pack från amazon
 
  • Gilla
Chentin
  • Laddar…
M mellby.byggare skrev:
Köpte två tio pack från amazon
Länka gärna om du har möjlighet.
Med tanke på amazons översättningar skulle jag inte bli förvånad om Amazons artikelnamn är något i stil med "Torr Makita Vägg bitar" :rolleyes:
 
T Trunk skrev:
Tänk att jag också fått paket! Det mesta var visserligen till ordinarie pris men om man räknar med två lampor som är på sidan om så blev det nog närmare 2.000 kronor rabatt jämfört med billigast pris på prisjakt.

Allt hade blivit köpt oavsett men det är trevligt när man inte har så bråttom med allt handlande så man hinner göra en lång lista på saker man vill ha eller till och med behöver. Har ett paket till med en massa småskit som är påväg. Bland annat en massa ”t-tracks” som för första gången gör intåg i verkstaden, det ser jag fram emot.

Ser också fram emot att använda en kombinationsvinkel som har cm och inte bara tum. Snyggt orange är den också.

Den gamla linjalen med tum har idag fått agera rostbortskrapare, ett värdigt avslut.
[bild]

(Sladdkaoset är redan fixat!)
Om du inte har stensvarvaren till tormeken så behövs den också om du hade tänkt använda jiggen för svarvstål! ;)
 
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Om du inte har stensvarvaren till tormeken så behövs den också om du hade tänkt använda jiggen för svarvstål! ;)
Den är på ingång! Jag trodde i min dumhet att den ingick men det var bara till T8:an märkte jag, lite klantigt av mig att inte märka det i tid.

Måste säga att det är lite snålt att den inte ingår även i T4:an. Det känns som ett verktyg som förr eller senare behövs oavsett vad det är man slipar. Lite av ett obligatoriskt tillbehör.
 
  • Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Tänk att jag också fått paket! Det mesta var visserligen till ordinarie pris men om man räknar med två lampor som är på sidan om så blev det nog närmare 2.000 kronor rabatt jämfört med billigast pris på prisjakt.

Allt hade blivit köpt oavsett men det är trevligt när man inte har så bråttom med allt handlande så man hinner göra en lång lista på saker man vill ha eller till och med behöver. Har ett paket till med en massa småskit som är påväg. Bland annat en massa ”t-tracks” som för första gången gör intåg i verkstaden, det ser jag fram emot.

Ser också fram emot att använda en kombinationsvinkel som har cm och inte bara tum. Snyggt orange är den också.

Den gamla linjalen med tum har idag fått agera rostbortskrapare, ett värdigt avslut.
[bild]

(Sladdkaoset är redan fixat!)
Jag har den mindre av kombinationsvinkel och den är alltid nära mig i verkstaden.
 
T Trunk skrev:
Tänk att jag också fått paket! Det mesta var visserligen till ordinarie pris men om man räknar med två lampor som är på sidan om så blev det nog närmare 2.000 kronor rabatt jämfört med billigast pris på prisjakt.

Allt hade blivit köpt oavsett men det är trevligt när man inte har så bråttom med allt handlande så man hinner göra en lång lista på saker man vill ha eller till och med behöver. Har ett paket till med en massa småskit som är påväg. Bland annat en massa ”t-tracks” som för första gången gör intåg i verkstaden, det ser jag fram emot.

Ser också fram emot att använda en kombinationsvinkel som har cm och inte bara tum. Snyggt orange är den också.

Den gamla linjalen med tum har idag fått agera rostbortskrapare, ett värdigt avslut.
[bild]

(Sladdkaoset är redan fixat!)
Var noga att du testar Bahcons vinklar, precisionen i dessa kan kan vara usel. Inte bara att linjalen är vinkelrät mot anslaget utan även att anslagets ytor är vinkelräta sinsemellan. Den är gjord i någon mjuk legering så relativt enkelt att justera med en fil och sandpapper på plant underlag.
 
Hämtat en billig tunna och en bit 160mm slang och idag kom ett filtret som gör det hela komplett. Nu blir det till att bygga lite!

Grön tunna med stort cylindriskt filter ovanpå i ett förrådsutrymme med trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ergonomen och 11 till
  • Laddar…
Efter tips här på forumet en borrsats från Amazon.se, "vinkelhittaren" fick följa med för att få fri frakt..
Borrsats i Bosch-förpackning och en digital vinkelmätare av märket Zuverlässig på en kartong från Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alltgår och 2 till
  • Laddar…
ralvejd
1 av 5 verktyg från Amazon har dykt upp

Makita cirkelsåg med instruktionsmanual i en öppen blå verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
1 av 5 verktyg från Amazon har dykt upp

[bild]
Pris?
 
Tre av Black friday-fynden:

Grön verktygslåda för spikpistol av märket Essve på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En grön Festool spikpistol i öppen systainer med tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grön ESSVE-verktygslåda på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Festool systainer med logotyp synlig och grönt handtag, står på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här är min första Festool, och jag förstår nu varför folk är förbannade på Makitas systainers :cool:
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
ralvejd
B konunge87 skrev:
Pris?
EUR 311,33
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.