HOBBY ARCHITECT
Z zzoink skrev:
Skillnaden på dig och Gert är att du lägger ut en ritning på byggahus med en fråga "vad tycker ni om planlösningen?" Gert lägger inte ut en sån fråga på ett offentligt forum och ber om åsikter..

Ställer man en fråga kommer folk tycka till, spelar ingen roll om man är känd eller inte.. skillnaden här är att en känd arkitekt aldrig hade ställt frågan offentligt. En riktig arkitekt pratar med sin kund och ritar ihop ett hus utifrån deras gemensamma kunskaper och tankar.
Men herre gud, tror du inte jag vet det, det var ju en av poängerna. Alltså att ni behandlar människor olika, fördomsfullt med andra ord.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Det komiska är att ingen hade nog gett såna tips till en duktig arkitekt, t.ex. Gert Wingård.
men du är ju inte en duktig arkitekt, eller hur? Hade Gert bett mig tycka till om en sån hafsig skiss som du presenterade hade jag absolut sagt samma sak till honom. Ditt beteende efter att du får konstruktiv kritik säger mer än du verkar förstå. Sen är det väl ganska uppenbart av citatet du lyfter fram att det just är en arkitekt som försöker hjälpa dig.

Sen tycker jag verkligen inte att du blivit gnälligt bemött i denna tråd, men återigen - din respons säger mer dig än mig.
 
  • Gilla
MetteKson och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
J Grisbacka skrev:
men du är ju inte en duktig arkitekt, eller hur? Hade Gert bett mig tycka till om en sån hafsig skiss som du presenterade hade jag absolut sagt samma sak till honom. Ditt beteende efter att du får konstruktiv kritik säger mer än du verkar förstå. Sen är det väl ganska uppenbart av citatet du lyfter fram att det just är en arkitekt som försöker hjälpa dig.

Sen tycker jag verkligen inte att du blivit gnälligt bemött i denna tråd, men återigen - din respons säger mer dig än mig.
Sa jag att jag var arkitekt eller en duktig arkitekt? Nej självklar inte. Man kan se om en planlösning är bra även om skissen är slarvig. Sen är grejen att anledningen till att jag gjorde denna tråd var att jag har blivit illa bemött mycket förut i andra trådar (inte av alla), i denna tråden var det inte så, därför avslöjade jag grejen så tidigt (fick även inte respons från många som jag skrev innan). Jag vill ju inte tro att ni ska tro att jag försöker lotsas att det är jag som gjort planlösningarna, utan det var ett skämt. Ett prank.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Men herre gud, tror du inte jag vet det, det var ju en av poängerna. Alltså att ni behandlar människor olika, fördomsfullt med andra ord.
Vart har jag skrivit att vi behandlar människor olika? Folk hade nog skrivit på exakt samma sätt om Gert lagt ut frågan. Min poäng är att ingen proffsig arkitekt lägger ut en fråga offentligt på ett forum.. du kan inte jämföra saker som aldrig skulle kunna hända.

Att argumentera med en person som inte vill förstå är omöjligt..
 
HOBBY ARCHITECT
Z zzoink skrev:
Vart har jag skrivit att vi behandlar människor olika? Folk hade nog skrivit på exakt samma sätt om Gert lagt ut frågan. Min poäng är att ingen proffsig arkitekt lägger ut en fråga offentligt på ett forum.. du kan inte jämföra saker som aldrig skulle kunna hända.

Att argumentera med en person som inte vill förstå är omöjligt..
Det är många fördomsfulla och negativa människor på detta forum (inte alla), det var det som jag ville bevisa.

På det andra forumet förstod dom i alla fall mitt skämt, inte ens det förstår du. Sen att dom (dom flesta) inte häll med är en annan sak. Så att du inte ens fattar poängen med mitt skämt, då är det ingen idé att vi fortsätter diskutera, det är liksom premissen för att förstå resten.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Sa jag att jag var arkitekt eller en duktig arkitekt? Nej självklar inte. Man kan se om en planlösning är bra även om skissen är slarvig. Sen är grejen att anledningen till att jag gjorde denna tråd var att jag har blivit illa bemött mycket förut i andra trådar (inte av alla), i denna tråden var det inte så, därför avslöjade jag grejen så tidigt (fick även inte respons från många som jag skrev innan). Jag vill ju inte tro att ni ska tro att jag försöker lotsas att det är jag som gjort planlösningarna, utan det var ett skämt. Ett prank.


Nej du sa inte det, men du skrev att vi skulle bemött en sådan annorlunda. Poängen är ju, precis som jag också skrev till dig när du lagt upp en skalenlig ritning, är att om du lägger upp en icke skalenlig ritning med ett oanvändbart kök så är det det folk ser och tänker på, men när du lade upp den renritade och skalenliga ritningen så fick du väldigt relevant kritik. Sen så tycker jag det är talande att det du väljer att trolla folk med är ett typhus av Wingårdhs. Kan det bli mer kontextlöst? Jag förstår om du känner dig påhoppad i andra trådar, men du får ju ta ett forum om att bygga hemma för vad det är. Om du är seriös med att vilja ha feedback och vill utvecklas i din hobby, så är du välkommen att DMa mig, jag lovar att vara jättesnäll.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.