Om det visar sig att grovdammsugaren är totalkass då går det att konvertera den till en spåntunna för en cyklonavskiljare .... :)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Grovdammsugaren som kommer nästa vecka, ni som testat den.

Har den elanslutning för verktyg, så jag kan köra en ex slip/kap via sugaren?
Framgår inte av infobladet som är bedrövligt fattigt. Inte ens en modellspec framgår så jag kan fulgoogla parallell info om maskinen. Hittar bara en aningen större sugare på lidl.de, inte samma spec som den svenska kommande vecka.

Har lidls inte supportanslutning så tror jag att jag hellre väljer Julas DeWaltmaskin [länk] för 1000-lappen jämt. Den är med på rean imorn. Dubbelt upp i pris, men kanske dubbelt så bra oxå...?

Edit: Verkar vara denna maskinen...[media] och då har den inte anslutning för externa maskiner.

Skulle säga att den nog inte har uttag.
https://www.lidl.se/sv/p/till-familjens-jultomte/parkside-vaat-torrdammsugare/p42048
 
nåt att fundera på för dammsugaren är påsar , Lidl har ju inte allt på hyllan hela tiden.
 
De säljer dem just nu samtidigt, 10-pack.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Jag tänkte bara att någon hade använt sin. Jag har det inte, och om jag skulle börja testa maskinen i sovrummet skulle hustrun ha synpunkter. Men jag lär ju upptäcka om den är något att ha när jag drar igång projektet. Jag meddelar det här i så fall. Jag är inte snål med information.
Bilmaskinen, eller uppbrytningshammaren är nu testad. Jag gjorde smulor av en öppen spis i tegel på typ 15 minuter, inklusive korta pauser för att skaka loss mjölksyran. Maskinen slår hårt och skoningslöst. Inte farligt mycket vibrationer i handtagen. Den är tung för en kontorsmänniska att hantera om man inte bilar rakt ned, som man oftast gör med den här typen av maskiner. Tegel är ju lättbilat, så jag har ingen uppfattning om hur den är i armerad betong, men jag har gott hopp. Nästa projekt är en armerad foderbänk, men det kommer inte än på något år eller så. Skönt att få ställa undan den. Bilningen tog som sagt kort tid. Att ta hand om det bortbilade materialet tog i stort sett hela helgen. Ont i kroppen nu.
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Flasköppnare från Parkside i förpackning med prislapp som visar 30% rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Imorgon smäller det, ska införskaffa dammsugaren och handöverfräsen :D ska man köpa frässtålen också, eller ska man köpa en Bosch-sats för ett par hundringsr extra?
 
tippz tippz skrev:
Imorgon smäller det, ska införskaffa dammsugaren och handöverfräsen :D ska man köpa frässtålen också, eller ska man köpa en Bosch-sats för ett par hundringsr extra?
"Medföljande tillbehör: 6-delad frässats för trä"

Jag skulle testat de som ingår innan du kastar ut mer pengar på nya stål än vad maskinen kostar :surprised:
 
  • Gilla
tippz
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
"Medföljande tillbehör: 6-delad frässats för trä"

Jag skulle testat de som ingår innan du kastar ut mer pengar på nya stål än vad maskinen kostar :surprised:
Stålen som kom med förra året var mot alla odds faktiskt helt okej :) (inte som borren som inte ens duger till att borra i Bregott med)
 
  • Haha
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Garderobssnickarn
Frustrator Frustrator skrev:
Stålen som kom med förra året var mot alla odds faktiskt helt okej :) (inte som borren som inte ens duger till att borra i Bregott med)
jag köpte stegborr för ca 6månader sedan. Dessa var helt ok.
 
Fyll på med sandpapper, de är prisvärda.
Och glöm inte sammsugarpåsarna ;)
 
Välfylld butik!
 
  • Gilla
ådal och 1 till
  • Laddar…
Så där, köpte yoghurt, barnmat...



och dammsugaren...


och fräsen...
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
tippz tippz skrev:
Så där, köpte yoghurt, barnmat... och dammsugaren...och fräsen...
Hälften mat, hälften verktyg. Alla borde bli nöjda! (y):crysmile:
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Lime113 Lime113 skrev:
Välfylld butik!
[video]
Hade dom laddat upp mjölkkylen också? :p;)
 
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.