298 kr/mån för 500/500 Mbit/s, Bredband2.
 
1000/1000 Bahnhof 298 kr/mån. Telia öppenfibernät i Värmland.
 
  • Gilla
DakerScania och 1 till
  • Laddar…
K Knattecrossfarsan skrev:
Lägger stadsnäten på marginal på tjänstepriserna?
en del av tjänstepengen åtgår till att betala driften av nätet, ja.
 
MathiasS MathiasS skrev:
en del av tjänstepengen åtgår till att betala driften av nätet, ja.
Och ändå får jag betala 40kr/månad utöver det direkt till dom... :(
 
Det är olika avtal i olika nät. En del nätoperatörer tar betalt direkt och en del gör det via tjänsteleverantören.
 
287 kr/mån för 100/100 Mbit/s, Bredband2.
 
Immobil Immobil skrev:
287 kr/mån för 100/100 Mbit/s, Bredband2.
Det vill dom (bredband2) nu ha 349 kr för här i södra Skåne.
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
299 kr månaden för 100/100 Stockholm
 
100kr i fast avgift sen tillkommer valfritt abonnemang. Det e bara att svälja det när vi lever digitalt.
 
E etompau skrev:
Det vill dom (bredband2) nu ha 349 kr för här i södra Skåne.
Vi hade samma pris som dig för ett par dagar sedan. Upptäckte av en händelse att priset var 287:- på deras hemsida. Kontaktade dom, dagen efter hade vi samma pris som i prislistan. Detta har hänt en gång tidigare, även då fick vi priset sänkt efter vårt påpekande.

Här är svaret från deras Service Center:
Då priset kan ökas samt sänkas från dag till dag på vår hemsida så är detta inget vi uppdaterar per automatik för kunder, därför måste man själv hålla utkik på hemsidan samt återkomma till oss om man önskar att uppdatera sitt avtal enligt priset på hemsidan.
Du kan alltid hålla koll på ditt nuvarande avtal genom Mina Sidor och jämföra det med vad som står på hemsidan. Jag har nu uppdaterat priset till 287 kr/mån från och med nästkommande faktura.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Sundsvall Stadsnät leverantör med service avtal
Servanet 239:-/mån ingår 2/2
Bahnhof 250/100 179:-/mån

detta är Villa
 
Redigerat:
Immobil Immobil skrev:
Vi hade samma pris som dig för ett par dagar sedan. Upptäckte av en händelse att priset var 287:- på deras hemsida. Kontaktade dom, dagen efter hade vi samma pris som i prislistan. Detta har hänt en gång tidigare, även då fick vi priset sänkt efter vårt påpekande.

Här är svaret från deras Service Center:
Då priset kan ökas samt sänkas från dag till dag på vår hemsida så är detta inget vi uppdaterar per automatik för kunder, därför måste man själv hålla utkik på hemsidan samt återkomma till oss om man önskar att uppdatera sitt avtal enligt priset på hemsidan.
Du kan alltid hålla koll på ditt nuvarande avtal genom Mina Sidor och jämföra det med vad som står på hemsidan. Jag har nu uppdaterat priset till 287 kr/mån från och med nästkommande faktura.

OK, det var ju bra du såg detta och att dom nedjusterade priset.
I vårt nät har det tydligen skett någon hårdvaruuppdatering och med det så försvann en del hastigheter, bla 10/10 som jag hade, med detta kom då en prishöjning till 349 kr.
För min del funkade 10/10 helt OK så lite surt med denna höjning.
 
  • Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
I stan. Föreningen har "stort" avtal och betalar 125 kr/månad/lägenhet för 250/250 inklusive "grundavgift" telefoni.
På landet. 250 kr/månad till "stadsnätet" och en dryg hundring till tjänsteleverantören. Enbart "sommarhalvåret".
 
E etompau skrev:
OK, det var ju bra du såg detta och att dom nedjusterade priset.
I vårt nät har det tydligen skett någon hårdvaruuppdatering och med det så försvann en del hastigheter, bla 10/10 som jag hade, med detta kom då en prishöjning till 349 kr.
För min del funkade 10/10 helt OK så lite surt med denna höjning.
Kontakta dom, då får du det lägre priset på nästa faktura.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Kontakta dom, då får du det lägre priset på nästa faktura.
Tack för rådet, men jag har sagt upp avtalet. På min adress kommer priset 349 kr upp på deras hemsida, så det verkar gälla nu med den nya hårdvaran och hastigheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.