KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Där håller jag helt med dig!
Vi "heterosexuella" springer runt och gastar om vår läggning dagarna i ända, men det verkar bi, trans, queer mm känna sig skyldiga att göra.

Ursäkta Off Topic!
Springer inte runt, va?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Otroligt intressant tråd.

Tror faktiskt jag aldrig någonsin haft en så kraftig önskan... vi har nu bara en sida av historien...
"vad säger grannen om allt detta?"
:thinking::D
 
  • Gilla
  • Haha
Lajnus och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
L larka742 skrev:
"vad säger grannen om allt detta?"
"-Grannen från helvetet".
 
  • Haha
Lajnus
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Springer inte runt, va?
Helt rätt. Rättat.
Men däremot går jag runt och tramsar en hel del, med ålderns rätt :confused:
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Ett tips innan du träffar grannen i helgen. Läs boken ”En man som heter Ove”. Har du inte tid, se filmen!
 
  • Gilla
Lajnus och 3 till
  • Laddar…
Man kan ju bli mörkrädd för mindre. Börjar förstå hur grannfejder kan uppstå. Är man långsint och ser ner på folk så kan det ju vara svårt att förhålla sig på ett sunt sätt mot en granne.

Prata om att förlora och bli förnedrad för att man skulle följa kristendomens lära och vara den som förlåter och sträcker ut en försonande hand? Det finns bra folk i frikyrkan (långt ifrån alla) men ack så lätt det är att bli inkrökt och självgod i en sådan skyddad värld.
 
  • Gilla
  • Haha
Lajnus och 9 till
  • Laddar…
A
Jag tänker fråga rakt ut här det alla tänker - var det verkligen ”majonäs” bakom handtaget på BMW:n eller var det ”snorrmajonäs” så att säga?

Vill veta vad vi har att göra med för galning.
 
Magnus Filip skrev:
Vet vad killen går för på jobbet, var han käkar lunch, var han köper sina kläder och vilka kläder han köper. Vad hans barn gör och går för. Vilka trubbel han och familjen hamnat i. När han har krånglat på bilverkstad. Vad han har sagt till vilka. När han kommer och går m.m.
Nu börjar jag tycka synd om grannen. Skall han bo nära dig med det kontrollbehovet? På dig låter det ju som att han flyttat in bredvid byns "Ove" som skall lägga sig i allt som han inte har med att göra.

Att du ens nämner hans bil, kläder, jobb, lunch tyder ju på att du är besatt av honom. Jag tror du har något långt inne i ditt undermedvetna som behöver komma ut, troligen har det med den gamla oförrätten för tjugo år sedan att göra. Har du kanske fått samvete för den anmälan du gjorde i stället för att prata med grannen?
 
  • Gilla
Vildparti och 5 till
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Homosexuella har ibland en viss förmåga att basunera ut något budskap och parader.
Frågan är i vilken utsträckning de faktiskt gör det? I många fall så verkar det räcka med att det märks att de är homosexuella för att det ska anses att de "basunerar" ett budskap, t ex att de håller handen offentligt.
 
  • Gilla
  • Älska
Lajnus och 8 till
  • Laddar…
Jag hade hellre haft TS granne till granne än TS själv. Kan bara tänka mig hur andra sidan av denna "konflikt" upplever detta.

Nyfikna frireligiösa som ska lägga sig i allt och skvallrar om alla företeelser. Om du nu har så gott om pengar kan du väl köpa en egen fritidsbostad istället för att dela med andra så slipper du även grannen.

Tänk dig hur han tänker om er.
"Jäkla fattiglappar som inte har råd att köpa en egen sommarstuga. Dåligt klädda är de med.."

Gällande homosexuella och deras basunerande är det bara ett osmakligt utspel från din sida. Ska man dock vara saklig och jämföra är det ju dock ingenting kontra hur religionsutövare håller på.
 
  • Gilla
Vildparti och 7 till
  • Laddar…
T
Magnus Filip skrev:
Tror han är avundsjuk på vår enorma vänkrets. Det beror delvis på att vi är med i en gemensam församling av Svenska kyrkan och missionskyrkan. När vi har midsommarfest eller annan fest är vi kanske 10-30 personer som har trevligt men är inte högljudda. (Vi dricker även ibland alkohol om nu någon inte trodde det).

Medan de sitter och gluttar på oss i sin ensamhet från deras altan. Måste vara jobbigt.
Förlåt nu och ta inte detta på fel sätt men jag kan lova att du fått detta bakvänt.

Handlar inte hela den här kristna biten om att vara förlåtande och vara öppen och välkomnade mot alla.
Er lilla grupp verkar mer vara en kristen skvallerförening där ni träffas för att prata skit om andra.
Låt den utan synd kasta första stenen var det någon som sa...

Sen när man läser lite mellan raderna så låter det som att du gärna velat gå på dom där paraderna hand i hand med din granne. Jag tycker du ska våga fråga och tror säkert dina kompisar kommer bjuda dig på fest ändå. Go for it!
 
  • Haha
Lajnus och 1 till
  • Laddar…
Eaum
Om du landar i tanken att det är precis så som du tror: grannen har någon form av autism-diagnos, han är osäker, har hävdelsebehov, mycket lån, onödigt fina kläder och åker till Asien utan att ha råd. Varför inte bara acceptera det? Vad spelar allt detta för roll för dig? Du kan inte göra något åt det hur mycket du än vill.

Du har ditt liv, du har en enorm vänkrets, rimliga lån och accepterar andra. Om du bara slutar köra 80 på 70-väg så låter det ju som att du lever ditt liv är helt exemplariskt. Lägg inte energi på att analysera din granne, släpp det som hände för 20 år sedan och försök hjälp karln istället om han nu har det så (i dina ögon) eländigt. Finns det inget i din tro som innebär att man ska vara snäll mot sin nästa, vända andra kinden till etc?
 
  • Gilla
Vildparti och 6 till
  • Laddar…
A
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Du har faktiskt möjligheten att säga: -Stopp. Jag är inte intresserad av ert skvaller. Men det gör du inte. Och därför är du lika skyldig som den som går förbi en pågående våldtäkt utan att ingripa. Ynkryggar, kallas de!

Staffan
Svårt att undvika
T Thörre skrev:
Förlåt nu och ta inte detta på fel sätt men jag kan lova att du fått detta bakvänt.

Handlar inte hela den här kristna biten om att vara förlåtande och vara öppen och välkomnade mot alla.
Er lilla grupp verkar mer vara en kristen skvallerförening där ni träffas för att prata skit om andra.
Låt den utan synd kasta första stenen var det någon som sa...

Sen när man läser lite mellan raderna så låter det som att du gärna velat gå på dom där paraderna hand i hand med din granne. Jag tycker du ska våga fråga och tror säkert dina kompisar kommer bjuda dig på fest ändå. Go for it!
Ok. Får väl svara ändå fast jag tycker detta är avslutat.
Svarar på flera inlägg här. Men sedan är det inte nån idé att fortsätta. Tack för att ni respekterar. Märker att några verkar fått saker om bakfoten eller har hittat på egna saker.
Där vi har vår fritidsbostad är inte folk kyrkliga direkt och inte med i församlingen, bara några få. Vi umgås med många där och det är tät sammanhållning. Alla vet allt, speciellt om mycket några som inte riktigt är med i matchen, belastade, knark, bråkstakar. Det går inte att undvika att höra för de ser till huset och rapporterar. Ser inte det som ett problem att man lyssnar in. Har heller inga problem med att alla andra vet allt om oss, för det vet de säkert.
Oavsett om det är homosexuella eller andra grupper är det en hel del som har behov att att synas och skandera och parader eller något. Har aldrig förstått syftet med det. T.ex. en på jobbet som sa en gång när alla var samlade att hon var homosexuell och bodde med en kvinna sedan lång tid. Hon hade aldrig talat om hur hon levde innan. Likväl tyckte väl alla och undrade varför hon gjorde en grej av det. Ingen förstod vart hon ville komma. Tyckte synd om henne för något problem hade hon för hon var tvungen att göra så. Kanske hade någon tvingat henne?
I vår försmling finns homosexuella, några stycken, vad jag vet. Jag tror det iaf eftersom de bor ihop och har ringar. Kanske är det fler? Ingen tar någon notis om det vad jag har sett iaf.
Fimen Ove har jag sett. Tror jag är hans motsatta, fast det får väl andra bedöma.
Ha det bra!
 
Magnus Filip skrev:
Svårt att undvika

Ok. Får väl svara ändå fast jag tycker detta är avslutat.
Svarar på flera inlägg här. Men sedan är det inte nån idé att fortsätta. Tack för att ni respekterar. Märker att några verkar fått saker om bakfoten eller har hittat på egna saker.
Där vi har vår fritidsbostad är inte folk kyrkliga direkt och inte med i församlingen, bara några få. Vi umgås med många där och det är tät sammanhållning. Alla vet allt, speciellt om mycket några som inte riktigt är med i matchen, belastade, knark, bråkstakar. Det går inte att undvika att höra för de ser till huset och rapporterar. Ser inte det som ett problem att man lyssnar in. Har heller inga problem med att alla andra vet allt om oss, för det vet de säkert.
Oavsett om det är homosexuella eller andra grupper är det en hel del som har behov att att synas och skandera och parader eller något. Har aldrig förstått syftet med det. T.ex. en på jobbet som sa en gång när alla var samlade att hon var homosexuell och bodde med en kvinna sedan lång tid. Hon hade aldrig talat om hur hon levde innan. Likväl tyckte väl alla och undrade varför hon gjorde en grej av det. Ingen förstod vart hon ville komma. Tyckte synd om henne för något problem hade hon för hon var tvungen att göra så. Kanske hade någon tvingat henne?
I vår försmling finns homosexuella, några stycken, vad jag vet. Jag tror det iaf eftersom de bor ihop och har ringar. Kanske är det fler? Ingen tar någon notis om det vad jag har sett iaf.
Fimen Ove har jag sett. Tror jag är hans motsatta, fast det får väl andra bedöma.
Ha det bra!
Din kvinnliga kollega kanske ville berätta att hon är homosexuell på samma sätt som du tydligen vill berätta att du är kristen. Det är väl inte heller nåt som egentligen påverkar nån annan.
 
  • Gilla
Lajnus och 7 till
  • Laddar…
Jag tycker det är märkligt att TS tycker det är konstigt att en homosexuell "kommer ut" offentligt då han inte tycker andra har med det att göra. Samtidigt ondgör han sig över en annan människas klädval och i vilken tid i livet han väljer att bygga sig ett hus, förutsätter avundsjuka och ont uppsåt...
 
  • Gilla
Lajnus och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.