J Jocke Best skrev:
Denna boxen släpps snart i Sverige. Stöds officiellt av Google. Slår Xiaomi S och kostar inte skjortan. Grymt bra betyg på de tester som börjar dyka upp.

[media]
denna ser perfekt ut. Liknande Xiaomi, men inte Xiaomi, snabbare där xiaomi var långsam, billigare.

case closed. Tack!
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Lite synd att den just nu bara verkar gå att köpa på walmart.com, någon som hittar ett ställe i eu som säljer den?
 
Chromecast gen4 är väl givet, även om den inte är släppt i Sverige officiellt är det lätt att importera den. Vi är många som köpt den av fnac.fr
 
Ja den är förstås ett alternativ men kan man köpa en Dynalink för halva priset gör jag nog det istället. Detta är till tredje och fjärde TVn så budget är lite viktigare.
 
Dynalink själva säger att man har lite certifieringar kvar innan man kan lansera i EU och att man tror sig vara klara med detta under Q1 2021. Lite irriterande, jag är jättedålig på att vänta.
 
nåja jag har ju en mi box och gillar den, känns inte slö och funkar bra som en liten bonus kan man ju instalelra en app i mobilen och använda den som fjärr om man vill :)
Men att ha xiamo på svarta listan och sen vilja köpa en google pryl då behöver man nog fundera lite på varför man har ett bolag med men inte det bolag som spionerar och håller stenkoll på allt du gör.
 
  • Gilla
benis
  • Laddar…
Jag har en nVidia Shield och två Xiaomi Mi Box 4K och för vardagligt bruk märker jag ingen jätteskillnad.
XIaomin är inte det minsta seg, vet inte var man fått det ifrån.
Dynalinkboxen såg trevlig ut men blir som sagt svår att få tag i.

Kör på Xiaomi samt ett USB-nätverkskort, exempelvis detta om du vill köra trådat:

https://inf.se/oevrigt/2382-micro-u...-100-mbps-for-mediaspelare-7314280041961.html
 
I ikeo skrev:
då behöver man nog fundera lite på varför man har ett bolag med men inte det bolag som spionerar och håller stenkoll på allt du gör.
Det behöver man inte fundera på alls då det är väldigt enkelt. Jag har bara problem med kinesiska spioner. Livet är inte rättvist.
 
Redigerat:
  • Gilla
JohanHL
  • Laddar…
J
MathiasS MathiasS skrev:
Lite synd att den just nu bara verkar gå att köpa på walmart.com, någon som hittar ett ställe i eu som säljer den?
Nej, det är lite synd. Har tidigare köpt lite via kompisar i USA men det är ju lite krångligt för tillfället. Men via Ebay ska det gå tydligen, men då blir priset kanske 600 i st f 300.
 
J Jocke Best skrev:
Nej, det är lite synd. Har tidigare köpt lite via kompisar i USA men det är ju lite krångligt för tillfället. Men via Ebay ska det gå tydligen, men då blir priset kanske 600 i st f 300.
Hittar du någon länk så säg till.

Walmart verkar inte skeppa utomlands och bulvan orkar jag inte fippla med. Ebay i US har den men utan standardmetod för att skeppa utrikes. Den dyker även upp på ebay.de men även där utan möjlighet att skicka utanför US.
 
J
MathiasS MathiasS skrev:
Hittar du någon länk så säg till.

Walmart verkar inte skeppa utomlands och bulvan orkar jag inte fippla med. Ebay i US har den men utan standardmetod för att skeppa utrikes. Den dyker även upp på ebay.de men även där utan möjlighet att skicka utanför US.
Såg det också. Vet inte om man kan kontakta någon av säljarna privat, men jag tror vi får vänta lite som du säger.
 
Köpte min på Inet 13/11, 900:-
hör med dom om dom tar in ett gäng till.
 
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Köpte min på Inet 13/11, 900:-
hör med dom om dom tar in ett gäng till.
Dynalink?
 
Fick du inte en äppel TV "gratis" från Canal Digital? Jag har en från ngt CD-erbjudande som du tipsade om. Jag tycker den funkar riktigt bra trots Android och PC o Ipad hemma. Jag har också en CD mediaspelare med Android TV och den är oduglig enkelt sagt. Chromecast går bort i denna diskussion. Bit ihop o kör äppel TV!:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.