Finns ju limträpanel som är ganska hög. Annars köp en limträ o sen lämnar du för klyvning
 
Bytte en port åt en kompis för ett tag sen och då körde jag stående dubbelfasspont som man klyver på lämpligt ställe för att få bort spont och not. Enkelt och snyggt.
 
S shomakie skrev:
Finns ju limträpanel som är ganska hög. Annars köp en limträ o sen lämnar du för klyvning
Tack för tipset. Ett alternativ. Ska kika på vilka längder det finns i dom olika byggvaruhusen.
 
A anojak skrev:
Bytte en port åt en kompis för ett tag sen och då körde jag stående dubbelfasspont som man klyver på lämpligt ställe för att få bort spont och not. Enkelt och snyggt.
Låter smidigt. Hoppas att jag har tur med min dimension...:) Vilket djup hade ni öppningen?
 
Äntligen färdig....blev några gånger ska bara. Fint väder i söndags och kunde inte längre skjuta upp det längre
Fixade salning med Formplywood som jag grundmålade några gånger o sen täckmålade.
 
  • Nymålad fasad med Formplywood i vitt vid ett hörn av ett hus med stege och pall vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad garageport bredvid husvägg med snygg finish och en modern utomhuslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 3 till
  • Laddar…
Snyggt (y)
 
  • Gilla
-Pero-
  • Laddar…
Blev jättebra! Trist att det saknades ytterpanel i din dimension, men det ser snyggt ut nu.
 
  • Gilla
-Pero-
  • Laddar…
Isolerad garagevägg under konstruktion med synliga reglar och folie samt plats för eldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En apelsin En apelsin skrev:
Blev jättebra! Trist att det saknades ytterpanel i din dimension, men det ser snyggt ut nu.
Blev helt OK. Jag ”felade” vid monteringen av garageporten. Monterade garageporten på innerväggen och fick på så sätt ett större salningsdjup. Hade jag tänkt till ordentligt så borde jag ha monterat porten direkt i regeln och avslutat inneväggen vid portramen. Nu byggde ja innerväggen (isolering, regel för dold eldragning och sen spånskivor) byggde ut ca 5cm invändigt. Hade jag gjort rätt så hade salningen varit kortare och vanlig skiva hade räckt för salningen. Nu blir det ca. 3-5cm in i fallet. Stör mig estetiskt. Har lagt extra garagetätningslist för säkerhetsskull så att inget kryper in vid botten och kanterna.
Passade på och monterade överbleck innan jag fodrade utvändigt.
 
Redigerat:
Ska ha 9st spotar i carporten och belysning på vinden samt förbereda för framtida solceller. Väntar på svärfar som är elektrikern. ”Ska bara” för honom också
 
  • Två spotlights belyser en yttervägg och en dörr i skumrask.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Exteriör av hus vid natt med spotlights och omonterade rör på marken som förberedelse för elinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Carport med belyst garageport och väggytor, förberedd för installation av spotar och solceller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk vy av en carport upplyst av flera väggmonterade spotlights, med en julgran synlig i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Carport med vitmålat tak och verktyg på bord, väntande elektrikerarbeten för belysning och solceller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P -Pero- skrev:
Ska ha 9st spotar i carporten och belysning på vinden samt förbereda för framtida solceller. Väntar på svärfar som är elektrikern. ”Ska bara” för honom också
Blir snyggt det där. Satte ledlist över porten men det blir nog spotlights framöver. Gillar kontrasten som spotlights skapar. Grannen la en ledlist i carporten. 5 meter lång och ligger i spåret så att säga. Det blev väldigt bra.
 
@
L lingonlingon skrev:
Bara en idé, men en plåtslagare skulle nog kunna göra en snygg salning i plåt som då är helt skarvfri. Du klär in någon bräda för att få rätt synlig tjocklek på det så att säga. Kanske kan vara ett alternativ?
Denna lösning rekommenderas!
 
P -Pero- skrev:
Äntligen färdig....blev några gånger ska bara. Fint väder i söndags och kunde inte längre skjuta upp det längre
Fixade salning med Formplywood som jag grundmålade några gånger o sen täckmålade.
vilken tjocklek på plyfan?
 
J Jonqo skrev:
vilken tjocklek på plyfan?
Formplywood 12mm
 
N northernlight65 skrev:
Blir snyggt det där. Satte ledlist över porten men det blir nog spotlights framöver. Gillar kontrasten som spotlights skapar. Grannen la en ledlist i carporten. 5 meter lång och ligger i spåret så att säga. Det blev väldigt bra.
Såhär blev slutresultatet: blev bra :cool:
 
  • Nybyggd vit carport med inbyggd belysning och en matplats möblerad med bord och stolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd vit carport med svarta takrännor, belysning, uteplats med möbler och grusgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upplyst uteplats med ett stort mörkt matbord och stolar under ett tak med inbyggda spotlights på kvällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kvällsbild av ett nyligen renoverat vitmålat hus med uteplats och utomhusbelysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En upplyst villa och carport på kvällen med numret 13 synligt och en bil parkerad framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd vit carport med inbyggd belysning och ett uteplatsområde med svarta möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
northernlight65
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.