F fsn skrev:
”Tjatet” från Ebba i månader har varit en förhandling där EB skambjöd 2,5 men där Esbjörn till slut fick upp det till 3,9. Fastigheten är värderad till 4,2-4,3 så köpeskillingen är inget annat än rimlig. Taxeringsvärdet kan man väl i sammanhanget totalt bortse från då det är ett omfattande renoveringsbehov om det ens går att rädda byggnaden som stått obebodd under längre tid. Mannen är skriven i Västerås och med tanke på skicket på fastigheten och hur den tas om hand kan man starkt ifrågasätta bölandet i media och hor-Expressens försök att måla upp detta som en gammal man som blivit lurad på sin släktklenod, det är patetiskt.

Vidare vittnar andra i åldringens omgivning om att han är både alert och knivskarp i skallen samt att det förekommit oegentligheter för många år sen där kvinnan som nu på något sätt som helt utan släktband råkade hamna på testamentet när två barnlösa bröder gick ur tiden, den kvinnan är på något sätt inblandad här också.[/QUOTE om taxvärdet (3 493 000) är ca 75% av marknadsvärdet , bör marknadsvärdet vara 4 657 333sek. dvs EB skulle ge 757 333sek mindre än marknadsvärdet. vid budgivning kan det ju sluta var som helst, men ser att det pratas en del om att fastigheten är ett ruckel och att det därför skulle vara mindre värt. detta stämmer ju inte eftersom värdet är värdet på marken. om huset är så dåligt räknas det inte som ngt värde utan det är marken/tomten som är värd detta. Jag hade en fastighet som var tax till 175 000 , köpte för 275 000sek . var ju relativt havsnära och huset räknades inte som ngt värde i sig inte heller en stor lada. då jag sålde 5 år senare fick jag 750 000sek och det var då tomten/läget som lockade. Jag hade inte renoverat eller så.
 
F

@dottie Om du istället skriver ditt svar UTANFÖR citeringen så går det att läsa.
 
T
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tingsrätten bryr sig föga om vem som sagt vad eller vad tidningarna skriver! Hårda fakta och bevis gäller såklart. Juridiken i avtalet kommer bli viktigast.
Inte om Esbjörn kommer in med intyg på tidigt stadium om Alzheimer o problem med episodiska minnet då bryr sig ingen om hårda fakta eller kontrakt , utan som alla vet dömer rätten efter det.
 
B Boende45 skrev:
EB kan köpa hus på vanligt sätt och behöver inte lura någon gamling för att göra ett klipp på en VANLIG pensionstagares bekostnad.

EBs lön 2019 enligt SVD:

”Ebba Busch Thor har gjort en kometkarriär – inte bara som politiker men också som löntagare. Sedan hon slutade som kommunalråd i Uppsala för att ta över som KD:s partiledare har hennes lön mer än dubblats – från 62 000 kronor till 139 000 kronor i månaden. Det är lika mycket som regeringens ministrar.”

Men visst hon vill väl ha råd med ett lyxigt utlandsboende också, så hon har någonstans att fly när skiten träffar fläkten i ”Det Nya Sverige”.
Vad har hennes lön med detta att göra? Vet du vad hennes utgifter är?
Jag skulle kunna köpa ett hus som är värt tio gånger mer än det jag köpte förra huset för men det var inte intressant. Man blir inte rik på sina inkomster utan sina utgifter.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Inte om Esbjörn kommer in med intyg på tidigt stadium om Alzheimer o problem med episodiska minnet då bryr sig ingen om hårda fakta eller kontrakt , utan som alla vet dömer rätten efter det.
Såklart, det är viktiga bevis Isf.
 
F fsn skrev:
Taxeringsvärdet kan man väl i sammanhanget totalt bortse från då det är ett omfattande renoveringsbehov om det ens går att rädda byggnaden som stått obebodd under längre tid.
Detta hus är nog i ett betydligt bättre skick än tidningarna försökt visa. Ebba hade ju planer att flytta in och fira jul där nu till jul!
 
  • Gilla
Takläggare och 2 till
  • Laddar…
Ska vi lägga upp en vadslagning på vem som vinner i tingsrätten?
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ska vi lägga upp en vadslagning på vem som vinner i tingsrätten?
Vad vinner vi,bullfika med Ebba i rucklet ?
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Leende kvinna håller en blå kopp, framför sig en tallrik med en kanelbulle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Staffans2000 och 6 till
  • Laddar…
F
thomas33 thomas33 skrev:
Detta hus är nog i ett betydligt bättre skick än tidningarna försökt visa. Ebba hade ju planer att flytta in och fira jul där nu till jul!
Jasså, Har du seriös källa på det? Har du sett bilderna som publicerats och har du koll på vad som händer med ett hus när det står obebott och utan värme? Och du tror inte det är en köptaktik för att hålla säljaren på bra humör? Det kan nämligen vara så att har man haft ett hus i sitt liv i 81 år så kan man bli avigt inställd till en rivning. Ebba köper inte detta för att flytta in i ett ruckel. Skulle tro att byggnaden ses som en belastning för fastigheten.
 
  • Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jasså, Har du seriös källa på det? Har du sett bilderna som publicerats och har du koll på vad som händer med ett hus när det står obebott och utan värme? Och du tror inte det är en köptaktik för att hålla säljaren på bra humör? Det kan nämligen vara så att har man haft ett hus i sitt liv i 81 år så kan man bli avigt inställd till en rivning. Ebba köper inte detta för att flytta in i ett ruckel. Skulle tro att byggnaden ses som en belastning för fastigheten.
Det citerades nu i kvällspressen att det var synd om henne som fick förklara för barnen att deras flyttplaner gick om intet.
Så nej, hon hade inte köpt detta för att riva hela kåken. Hon hade tänkt vara inflyttad NU.

Så, hon som verkligen sett huset, verkligen sett besiktningsprotokoll och pratat med hantverkare menar att huset var i så pass bra skick.. .. eller vad - säger du nu att Ebba ljuger?
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
F
L larka742 skrev:
Det citerades nu i kvällspressen att det var synd om henne som fick förklara för barnen att deras flyttplaner gick om intet.
Så nej, hon hade inte köpt detta för att riva hela kåken. Hon hade tänkt vara inflyttad NU.

Så, hon som verkligen sett huset, verkligen sett besiktningsprotokoll och pratat med hantverkare menar att huset var i så pass bra skick.. .. eller vad - säger du nu att Ebba ljuger?
På vilket sätt skulle hon ljuga menar du? Och vad tror du själv? Tycker du det är konstigt om hon säger så, det kanske handlar om att sätta press på säljaren och dennes juridiska ombud?Har du ens några uppgifter på att huset är besiktigat? Det är väl fö sålt med friskrivning mot alla fel.
 
F fsn skrev:
På vilket sätt skulle hon ljuga menar du? Och vad tror du själv? Tycker du det är konstigt om hon säger så, det kanske handlar om att sätta press på säljaren och dennes juridiska ombud?Har du ens några uppgifter på att huset är besiktigat? Det är väl fö sålt med friskrivning mot alla fel.
"det kanske handlar om att sätta press på säljaren och dennes juridiska ombud"
Ja = ljuga menar du? :rofl:

Tror det var från hennes facebook det stod nåt om besiktning. Har inte sett nåt om friskivning.
 
F
L larka742 skrev:
"det kanske handlar om att sätta press på säljaren och dennes juridiska ombud"
Ja = ljuga menar du? :rofl:

Tror det var från hennes facebook det stod nåt om besiktning. Har inte sett nåt om friskivning.
Nej, det menar jag inte. Har du själv förberett dig för en juridisk process?
 
F fsn skrev:
Nej, det menar jag inte. Har du själv förberett dig för en juridisk process?
Du menar att hon säger en sak som inte sann för att sätta press på säljaren, och ombud.
Vinklar det så att det ska verka till fördel för henne - vill du inte kalla det ljuga så ok.

Och ja, jag har förberett mig för en juridisk och varit utsatt för sådana, det ljugs och vinklas till förbannelse av dessa jurister. De har inget förlora, så absolut kan detta vara till för att skapa en specifik bild av Ebbas bostadssituation som inte alls behöver vara korrekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.