4
A A.G skrev:
Något nytt om version 3 av doorman?
jag är också nyfiken på version 3
Precis skaffat en ny dörr, frågan är om man ska vänta eller köpa v2 . Kan dock inte vänta för länge
 
  • Gilla
treert och 1 till
  • Laddar…
Inget nytt ang V3 och ingen info heller om man mailar dom.
 
  • Gilla
treert och 1 till
  • Laddar…
M M@ZE skrev:
Inget nytt ang V3 och ingen info heller om man mailar dom.
Mailade precis med. Men kanske inte var nån större ide då. :)
Dom lovade hösten sist jag mailade dom. Men den är ju slut närsomhelst.
 
  • Gilla
treert
  • Laddar…
Halloj

haft mitt doorman v2n i strax över 3 år. Av en händelse upptäckte jag idag att jag kan öppna låset utifrån trots att det är låst. Bara jag håller handtaget i ett visst läge. Bifogar en film som visar problematiken. Någon som fått samma problem?

Ringde supporten och fick prata med en trevlig norrman som skickade mig ett mail att visa upp där jag köpt låset för att få en ny låskista men personalen var oförstående med all rätt. Så ser ut som jag ska få en låskista utskickad nu.

 
  • Wow
Pin och 3 till
  • Laddar…
Doorman är generellt stabila men man har hört och sett en del problem med grundläggande funktioner så som att låsa och låsa upp som gör att jag avvaktar tekniken ett tag till.

För min del handlar Doorman till stor del om att underlätta men också om att ge en känsla av säkerhet, säger systemet att allt är låst så ska det vara låst utan tvivel.
 
Har bytt låskista/låshus idag och nu fungerar det ordentligt igen utan tillstymmelse till att kunna få upp låset.

Yale vill ge mig ett nytt låshus men hänvisar mig till K-Rauta där jag köpt allt. Men tyvärr har jag inget kvitto kvar så får stå för kalaset på 1395:- själv. Trist att det ger upp så snabbt och att man får ett sargat intryck och förtroende för ett annars bra lås.
 
  • Ledsen
TechChad
  • Laddar…
E Ekedal skrev:
Har bytt låskista/låshus idag och nu fungerar det ordentligt igen utan tillstymmelse till att kunna få upp låset.

Yale vill ge mig ett nytt låshus men hänvisar mig till K-Rauta där jag köpt allt. Men tyvärr har jag inget kvitto kvar så får stå för kalaset på 1395:- själv. Trist att det ger upp så snabbt och att man får ett sargat intryck och förtroende för ett annars bra lås.
Kan tipsa om Låsgiganten som har bra pris på låshuset till Yale Doorman om någon annan behöver byta och garantin löpt ut eller kvitto saknas. 1150:- istället för 1395:-hos K-Rauta eller Bauhaus.

https://www.lasgiganten.se/sv/articles/2.2333.5779/yale-yale-doorman-lashus-inkl-kabel
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
E Ekedal skrev:
Har bytt låskista/låshus idag och nu fungerar det ordentligt igen utan tillstymmelse till att kunna få upp låset.

Yale vill ge mig ett nytt låshus men hänvisar mig till K-Rauta där jag köpt allt. Men tyvärr har jag inget kvitto kvar så får stå för kalaset på 1395:- själv. Trist att det ger upp så snabbt och att man får ett sargat intryck och förtroende för ett annars bra lås.
Bra att det löste sig och tyvärr kan allt mekaniskt gå sönder även "vanliga" lås. Garantin är 24mån och reklamationsrätt 36mån och det är väl än förutsättning att man sparar kvitton för att kunna styrka köp och att man ska kunna utnyttja den. Spara nu kvittot på nya låskistan så har du iaf 24mån garanti på den.
 
L Linus1868 skrev:
Kan tipsa om Låsgiganten som har bra pris på låshuset till Yale Doorman om någon annan behöver byta och garantin löpt ut eller kvitto saknas. 1150:- istället för 1395:-hos K-Rauta eller Bauhaus.

[länk]
Eller ännu bättre, köpa låshuset på Hornbach med prisgaranti mot låsgiganten.
Då kostar det bara 1035:-
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
En liten fråga, kan man ställa tiden för automatisk låsning? Jag har inte köpt låset än men om jag ska ha nytta av det måste det fungera att den låser inom max 30 sekunder.
 
Stefan N Stefan N skrev:
En liten fråga, kan man ställa tiden för automatisk låsning? Jag har inte köpt låset än men om jag ska ha nytta av det måste det fungera att den låser inom max 30 sekunder.
Vet inte om det går att ställa, men mitt låser efter 2s
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
En liten fråga, kan man ställa tiden för automatisk låsning? Jag har inte köpt låset än men om jag ska ha nytta av det måste det fungera att den låser inom max 30 sekunder.
Nej det går inte, men den låser så fort dörren går igen. Är man riktigt snabb hinner man öppna dörren igen innan den har hunnit låsa, men då måste du i princip ha handen på handtaget.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Ok, men det duger för mig, bara det inte tar flera minuter.
 
Det tar som pfb säger 2 sekunder sen låser den automatiskt om man har det inställt så. Vi har det, och det är mycket smidigt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
En liten fråga, kan man ställa tiden för automatisk låsning? Jag har inte köpt låset än men om jag ska ha nytta av det måste det fungera att den låser inom max 30 sekunder.
Nej, det går inte att ställa in tiden. Autolås så låser det inom ca 2 sek.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.