Jonas Persson Jonas Persson skrev:
...Och du nämnde villkoret för att få låna dem?
...och hon nämnde villkoren för att du ska få tillbaka dem?

Att läkare hade en sån fäbless för att spräcka sten visste jag inte... :D
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Om du hyr en motorkap med vattenanslutning kan du ju skiva av lite ”snyggare” längs med väggarna på de mest utstickande delarna. Men funderar om de finns elektriska för annars är det nog inte kul i källaren.
Jag kapade lite med en vanlig vinkelslip i granit med 230 skiva men huja vad det dammar.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
mattetvilling mattetvilling skrev:
Om du hyr en motorkap med vattenanslutning kan du ju skiva av lite ”snyggare” längs med väggarna på de mest utstickande delarna. Men funderar om de finns elektriska för annars är det nog inte kul i källaren.
Jag kapade lite med en vanlig vinkelslip i granit med 230 skiva men huja vad det dammar.
Får man reservera sig mot det förslaget? Motorkapen är ett jädra skitverktyg som för ofta landar i ansiktet på den som kör den. Hyr istället in någon som har större maskiner och klingor som bultas fast. Om det nu behöver snyggas till. Största problemet är väl att hålet in till utrymmet är för litet.....

Har en bra kontakt på sådant om det är aktuellt med sågning/håltagning.
 
Var det i denna tråden denna video postades från början?
Tänker på vad som går att få ned i luckan...
 
  • Wow
Lärospånet och 2 till
  • Laddar…
tommib
Sågning/håltagning kan absolut vara aktuellt framöver så det tas tacksamt emot. Just mot väggarna kommer det dock inte göras något mer borrande. Däremot kommer det så småningom gjutas jämnt.

Jag har en vinkelslip med 230 mm klinga och den har provats där nere med resultatet att jag fick känna mig ut.

Jag har en plan för hur jag ska göra klart, ni får se sen. Dock tackar jag för alla förslag.

Apropå tågbana så är det så tråkigt att detta i huvudsak blir ett förvaringsutrymme. Därav väldigt låga krav på saker som väggarnas jämnhet osv.
 
Redigerat:
  • Gilla
erik_orebro
  • Laddar…
Min pappa gjöt klackar, som en gigantisk trappa, i källaren på landet. Ståhöjd i 3/4, resten kanske 1.50-1.70 - funkar perfekt för förvaring... Om du nu mot förväntan skulle kasta in handduken på sluttampen...
 
J JohanLun skrev:
Att läkare hade en sån fäbless för att spräcka sten visste jag inte... :D
Nåja, vissa spräcker väl njurstenar?
 
  • Gilla
kest och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nåja, vissa spräcker väl njurstenar?
Visst gör det väl ont när stenar brister?
 
  • Haha
Lärospånet
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nåja, vissa spräcker väl njurstenar?
Om jag skulle få njursten och läkaren kommer med spräckkilar eller snigeldynamit hade jag sprungit så långt jag kunnat :crysmile:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
nino och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
Dags för lite bax snart igen.
Tusan att du bor på skånesidan ... :cool:

(Jag ska till Resarö på tors el fre ...)
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Vilken episk tråd! Extra spännande när man nyss sett Breaking Bad och gör vissa paralleller :)
Jag drar helt andra paralleller.

Personer i ett rum ser på en person som arbetar med elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Rille99 och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
MathiasS MathiasS skrev:
Fyfan, det gäller verkligen att tajma besöken hos dig väl. "Jo, innan du går, kan du hjälpa till med en grej här nere".
Då han är läkare, kanske man bara vaknar upp där nere efter en liten injektion? :D

Det finns ett avsnitt på creepypodden som nästan passar in här, någon fadersgestalt som förstör sin familjerelation genom att gräva djupare och djupare ;) Nu menar jag ju inte att Tommi gör detta :)

https://sverigesradio.se/artikel/6751267

En till på liknande tema; https://sverigesradio.se/artikel/6866094
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 1 till
  • Laddar…
tommib
Lugn och fin nu....

Jag vill inte ha några andra där nere ändå, social distansering ni vet.

Om någon vet vad de använder i alla filmer och spel som man kan injicera i halsen och få effekt på typ fem sekunder så vill jag gärna veta dock. Det skulle vara väldigt användbart på jobbet.
 
  • Haha
  • Gilla
kest och 3 till
  • Laddar…
Cyanid? Novichok?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.