Gammelnörden
K Keld skrev:
glassbilen bara spelar sin musik
Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn
på deras veckopeng.
:giggle:
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Gammelnörden Gammelnörden skrev:
Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn
på deras veckopeng.
:giggle:
Jag kan fortfarande minnas när jag insåg att 16-pack med fyra olika GB-klassiker kostade 80:- på Willys ...
 
harry73 harry73 skrev:
Jag tycker inte alls detta är sjätteplats matte.
Stor respekt för ditt barn om han klarar av det.

Jag tycker att frågan passar 8de klass eller högre. Kanske gymnasienivå om man ska lösa den ordentligt (typ värdet på alla former)
Det är en bild direkt från matteboken för klass 6. Båda mina barn får liknande uppgifter anpassat efter sin ålder. Det har dom fått sedan första klass. Dom brukar lyckas lösa dom en del med hjälp en del på egen hand. Just den här lyckades vi inte alls med av någon anledning.
 
N Niq skrev:
Det är en bild direkt från matteboken för klass 6. Båda mina barn får liknande uppgifter anpassat efter sin ålder. Det har dom fått sedan första klass. Dom brukar lyckas lösa dom en del med hjälp en del på egen hand. Just den här lyckades vi inte alls med av någon anledning.
Extremt vettigt! Jag sökte lite jobb för ett tag sen och då fick man ett gäng såna där uppgifter. Hade verkligen uppskattat att få öva på det tänkandet tidigare.
 
N Niq skrev:
Det är en bild direkt från matteboken för klass 6. Båda mina barn får liknande uppgifter anpassat efter sin ålder. Det har dom fått sedan första klass. Dom brukar lyckas lösa dom en del med hjälp en del på egen hand. Just den här lyckades vi inte alls med av någon anledning.
K Kirre2 skrev:
Extremt vettigt! Jag sökte lite jobb för ett tag sen och då fick man ett gäng såna där uppgifter. Hade verkligen uppskattat att få öva på det tänkandet tidigare.
Jag har inte jobbat med avancerad matematik, men en hel del med komplicerade beräkningar
(och programmering av hållfasthetsberäkningar).
Men jag undrar över de olika geometriska figurernas placering på bilderna:
Varför är ordningen av cirklar, kvadrater och trianglar ändrad från bild till bild?
Det fick mig att fundera över hur symbolernas inbördes placering påverkade deras värden.
Var det grafisk gjort så bara för att förvirra?
 
Funny cat
Vit katt med öppen mun och vidöppna ögon i förgrunden, orange katt suddig i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Mattefrågan förstod jag ingenting av men den här är mer på min nivå. Träklossar som ska passas in i matchande hål på ett sorterpussel av trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
J Vos och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Mattefrågan förstod jag ingenting av men den här är mer på min nivå. [bild]
Men du behöver en såg va??
 
elpaco elpaco skrev:
Men du behöver en såg va??
Eller en mellanstor handslägga.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Mattefrågan förstod jag ingenting av men den här är mer på min nivå. [bild]
18-24 månader? Den där löser jag lätt på ett par dagar.
 
  • Gilla
  • Haha
calibramicke och 8 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Haha
PAF och 2 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Haha
René W och 2 till
  • Laddar…
Flaskkork i snön med fotspår som skapar illusion av vinflaska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
blackarrow och 10 till
  • Laddar…
A
Det bor en liten sadist i henne tror jag! :rofl:
 
  • Haha
muraren2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.