G grizzly666 skrev:
Liten bänkpress :rofl:
Plus en massa andra träningsövningar tänker jag mig. Förhoppningsvis också någon typ av sitsar för barnen på insidan av däcken så kan barnen agera vikt och samtidigt ha roligt.
 
G grizzly666 skrev:
Liten bänkpress :rofl:
Inser nu att jag antgligen missuppfattade dig. Ja, det ser ut som en gigantiskt skivstång. Tror att det blir jobbigt att få balans när man lyfter den... :crysmile:
 
Är inte det halva träningen :)
 
Idag fick jag borren. Kan förhoppningsvis testa den i helgen. Har kapat stocken (blev 7 m) och monterat traktordäcken men inte tagit bild än, för mörkt just nu för det så ni får nöja er med bild på borren
Ny borr i plastförpackning ligger på grått underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blir nog hyffsad träning.
4533471-old-hand-drill-with-bit.jpg
För du har väl inte tänkt och fuska???
 
G grizzly666 skrev:
Blir nog hyffsad träning.
[bild]
För du har väl inte tänkt och fuska???
Nej självklart inte... :crysmile:
 
  • Gilla
grizzly666
  • Laddar…
Orrade lite och fick dit röret som ska hålla "gungbrädan". Dock så borrade jag lite snett trots att jag spände upp snöre mellan stolparna så det blev en hel den bankande för att få i röret. Ingen risk att röret snurrar dock. Borren fungerade bra och är än så länge värd pengarna. Hoppas bara att jag kan undvika att borra i något hårt och förstöra eggen. Montering av "gungbrädan" får ske en annan gång, för kladdigt att ta dit traktor nu och behöver göra några rejäla brickor först.
Delvis konstruerad gungbräda med sidlånge trästolpar och genomfört rör, omgiven av träd och däck i ett skogsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Satt upp ett nytt rör för gungbrädan då jag insåg att det skulle bli för högt med det gamla. Denna gång satte jag krysslaser på den stolpe jag inte skull borra igenom. På det sättet vet jag att hålen hamnar på samma nivå och jag kunde också med hlp av lasern rikta borren så att även hålen blev helt horisontella. Tur att det blir mörkt tidigt så att laserstrålen syndes.
En gungbräda konstruerad av trä med rör i ett snötäckt landskap, stödd av trästolpar, med en krysslaser placerad på en stolpe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Idag när det var rejält kallt ett tag vågade jag ta in traktorn i skogen då risken att köra sönder var minimal. Blev kanske lite högt men tillräckligt balanserat för att min fyraåring orkar lyfta utan extra tyngder.
Improviserad trägunga i ett snöigt skogslandskap, med en däckgunga hängandes från en stående konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gungbräda i skog med snö, konstruerad av trästockar och lyft av en traktordäck-vikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick låna lite vikter av pappa som han inte längre använder. Kan kanske väga 20 kg styck och finns 9 st så det borde räcka tycker jag. Just nu testade jag att lägga 2 vikter i traktordäcket vilket är lite bökigt. Kommer nog att montera stående järnrörsstumpar på stocken istället som man kan trä vikterna på. Med flera järnrör kan man flytta vikterna lite för olika belastning. Annars har jag vanliga gymvikter också om man vill finlira med vikten mera.
Traktordäck och rostig vikt utomhus som en del av ett improviserat träningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mkosken
  • Laddar…
M Mkosken skrev:
Här finns lite bilder på min skapelse. Jag använde kee klamps för att fästa rören med. Det knöliga var att passa in alla delar då marken lutar och man har inte riktigt någon bra referenspunkt. Men det gick tillslut.
För att få till vinkeln mot dipsstängerna var jag tvungen att sätta kilar bakom kee klampsen, det är ingen millimeter-precision på dem och jag hade nog hellre fräst in dem, men hade ingen fräs att tillgå
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Vad kostade denna ställning?
 
B Byggahemmafordummies skrev:
Vad kostade denna ställning?
Jag hade en del av materialet hemma och har inte räknat så noga men stängerna och fästena kostade 1700kr så det var den stora posten. Stolpar, skruv, betong etc. Kanske gick på 1000-1500kr. Så runt 2500-3500kr beroende på vad du har hemma.
 
Nu har jag gjort handtag, fasta raka och en stång man kan skjuta över de raka. Har även monterat ett viktställ på stocken. Nu känns det som att det går att använda. Kanske blir en till stock senare för en stång att göra dips mot men lite jobbigt att borra i marken just nu :)

Hemmagjord träningsstation med fasta handtag och stång i ett snötäckt utomhusområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjort utegym med trästockar, handtag och stång i ett snötäckt skogsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjort gym utomhus i snö med handtag och en stång över stockar, flankerat av rostiga viktskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Var lite kladdigt under utrustningen nu när stjälen släpper så jag fixade lite flis som gjordes på plats av träd från skogen bredvid. Bra med grannar med utrustning. 5 kbm är en hel del märkte jag när det tippades ut nyss :) Nu har jag att göra att lägga ut det jämt och barnen gillar säkert att klättra i det.
Stor hög med flis bredvid gungställning i skogsmiljö, med skog och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.