Immobil Immobil skrev:
Jovisst skulle det funka. Tänk på att isolera den fria änden ordentligt. Knyt sladden runt en stolpe eller träd efter kontakten. Då kan odjuret knappast dra ut den.
Så, rejält med isoleringstejp runt den fria enden på sladden, och den andra in i uttaget (med vanligt kopplad kontakt).

Rätt uppfattat?
 
Se till att de båda ledarna är ifrån varandra innan du isolerar. Ha inte kontakten i när du gör det!
 
Immobil Immobil skrev:
Se till att de båda ledarna är ifrån varandra innan du isolerar. Ha inte kontakten i när du gör det!
Det förstod jag :)
 
Koppla in den i ett uttag som inte skyddas av jordfelsbrytare.
 
useless useless skrev:
Koppla in den i ett uttag som inte skyddas av jordfelsbrytare.
Kommer få hem en fälla istället...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Räfsat lite löv idag och satt upp lite utejulbelysning. Känns tidigt men det är så jäkla mörkt ju.

Kvällsbild på hus med upplyst entré och utejulbelysning längs en trädstam och vid vattenkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nysopad gräsmatta med rad av små ljus längs en stig vid vattnet på kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utejulbelysning på en trädgård med lyktor längs en sluttning och en belyst buske nära en träaltan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
rampante rampante skrev:
Räfsat lite löv idag och satt upp lite utejulbelysning. Känns tidigt men det är så jäkla mörkt ju.
Ja, det var det verkligen. Ser ju inte den svarta katten.
 
Katt?
 
Tack Thomas - intressant läsning.
Fällan på plats - ingen framgång ännu, men vad det nu än är för djur så är den inte rädd för fällan längre, då betet är borta varje morgon...
Har investerat i en liten åtelkamera oxå och riggat den framför ett gäng utlagda sladdar och kablar... jag vill ju veta vad det är för jäkla marodör som jävlas med mig, för att kunna anpassa mina angreppssätt på bästa sätt...
Åtelkamera fastsatt vid ett träd med utsikt över en gräsmatta med löv och utlagda kablar, i syfte att övervaka djuraktivitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett modernt hus med tända ljus inuti vid skymning, omgivet av en gräsmatta och träd, med utsikt över en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
altaxis
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Kommer få hem en fälla istället...
Inget napp i fällan?
 
  • Gilla
Nadiosch
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Inget napp i fällan?
Tyvärr inte... men har många fina bilder på div fåglar som käkar upp betet...
Fångade en räv på bild inatt i närheten dock...
 
Förresten - nån som har erfarenhet av BLUM Servo-drive till kyl/frys?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.