H HEM2121 skrev:
Ser man på!:D Hoppas att byggandet har gått bra!
Jo, tack det har tagit sig :D
 
  • Före och efter renovering av matsal, tomma rum med trägolv och modernt hängande ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
H
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jo, tack det har tagit sig :D
Snyggt!
 
Blev lite nya möbler till matsalen. Körde fisköga på kameran så bordet ser lite kort ut :) 220cm långt.

Barnen fick klä ut sig dagen till ära :giggle:
 
  • Matsal med nytt bord och vita stolar, Halloween-dekorationer och barn utklädda till festligheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Matsal med nytt långbord, fisheye-effekt, barn utklädda i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Barn utklädda i kostymer firar en högtid utomhus på natten med träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
banjoragge och 7 till
  • Laddar…
(Fisköga)

Jag har lite brist på idéer till hörnet. Just nu samlar det återvinningspapper och pant. Har ni några tips på möbler eller annat trevligt att ställa där? Det kan inte vara för stort då man lätt ska kunna gå runt hela ön. Funderat lite på att bygga en mindre skrubb/skafferi
 
  • Fiskögebild av hörn i kök med samlade återvinningspapper och pant vid fönster och bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
(Fisköga)

Jag har lite brist på idéer till hörnet. Just nu samlar det återvinningspapper och pant. Har ni några tips på möbler eller annat trevligt att ställa där? Det kan inte vara för stort då man lätt ska kunna gå runt hela ön. Funderat lite på att bygga en mindre skrubb/skafferi
Ja skafferi/förvaring skulle nog göra sig fint där. (y)
Återvinningen försvinner in bakom en stängd dörr.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Kanske en fast bänk med öppningsbart lock eller utdragbara lådor för återvinningen med mera?
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Bestämde mig ikväll för att jag ska banne mig rita utbyggnaden och söka bygglov själv.

där tänker jag mig en utbyggnad på ca 5m med sovrum, liten tvättstuga och badrum. Fortsättning följer...
 
  • Ritmaterial för byggprojektplanering, inklusive linjal, vinkelhake, skissblock och pennor på ett blommigt bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd tvåvåningshusets sida med gräsplan, perfekt för planerad 5m utbyggnad med sovrum och badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Bestämde mig ikväll för att jag ska banne mig rita utbyggnaden och söka bygglov själv.

där tänker jag mig en utbyggnad på ca 5m med sovrum, liten tvättstuga och badrum. Fortsättning följer...
Det fixar du utan problem!

Jag gjorde det själv för ett par år sen, lyckades till och med på nåt konstigt sätt att få vara KA själv.
 
  • Haha
Chrissofsweden
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Bestämde mig ikväll för att jag ska banne mig rita utbyggnaden och söka bygglov själv.

där tänker jag mig en utbyggnad på ca 5m med sovrum, liten tvättstuga och badrum. Fortsättning följer...
Instämmer med simpa, det fixar du!
I värsta fall får du ändra/komplettera ritningen. (y)

Det besvärligaste och tristaste momentet var att mäta upp och få ner befintliga huset på papper innan det nya kunde ritas in. :oops:
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Instämmer med simpa, det fixar du!
I värsta fall får du ändra/komplettera ritningen. (y)

Det besvärligaste och tristaste momentet var att mäta upp och få ner befintliga huset på papper innan det nya kunde ritas in. :oops:
Definitivt :sweat: Men jag tänker att jag måste ge det ett försök. Det känns inte som att man ska behöva anlita en arkitekt för tre rum i en fyrkantig byggnad.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Definitivt :sweat: Men jag tänker att jag måste ge det ett försök. Det känns inte som att man ska behöva anlita en arkitekt för tre rum i en fyrkantig byggnad.
Precis, kbk! :cool:
Jag har ritat på millimeter papper på de saker som passerat byggnadsnämnden här i kommun.

Det grejar du lätt! (y)
 
Tack för peppen!

Såhär tänker jag mig steg 1 för att komma till steget att öht kunna lämna in något.

1. Bestämma slutgiltigt vad vi behöver och hur vi vill ha det. Sannolikt gör jag detta digitalt för att det är enkelt.

Steg 2-5 blir själva ritandet med linjaler för de handlingar som behövs till kommunen.

Har ni några åsikter om man ska gjuta en platta eller köra på torpargrund?
 
  • Rutat papper med handskrivna steg för byggprojekt och en svart penna, ligger på ett blommigt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Tack för peppen!

Såhär tänker jag mig steg 1 för att komma till steget att öht kunna lämna in något.

1. Bestämma slutgiltigt vad vi behöver och hur vi vill ha det. Sannolikt gör jag detta digitalt för att det är enkelt.

Steg 2-5 blir själva ritandet med linjaler för de handlingar som behövs till kommunen.

Har ni några åsikter om man ska gjuta en platta eller köra på torpargrund?
Platta är väl alltid platta.
Samtidigt så lär ju torpargrund funka efter som gjort det i flera hundra år.
Frågan är hur mycket det skiljer i pris?

Känns som mindre risk för bekymmer och ev behov av tex avfuktare om man väljer platt-alternativet. ;)

Kan tillägga att vi har torpargrund, källare, övervåning och platta på mark i garaget :rolleyes::crysmile:
 
  • Haha
Chrissofsweden
  • Laddar…
Åsa Lund
Börja äventyret med att leta efter ritningar hos kommunen?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Börja äventyret med att leta efter ritningar hos kommunen?
Den bollen är redan i rullning :cool:(y)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.