D Daggan Maggan skrev:
Hej!
Vad är kåpan över vedspisen tillverkad av? Jag behöver en över kåpa över en gammal spis som jag ska sätta in i mitt över 100 år gamla hus. Jätteglad om du vill svara när du får tid.
Det borde vara vanliga furuplank. Det är sparat från gamla ägaren och han har tillverkat den själv. Alla snirklor och finsnickerier i huset är från honom
 
nino nino skrev:
Kommer du ha tatuerings studio i huset?
Nej, först och främst ska man skilja på privatliv och arbete som egenföretagare, annars går man för lätt på övertid.
Sedan består ju vårt hus i princip av en enda stor bönesal så finns inte ens några rum :crysmile:
Och sen har jag guldläge och lokal redan i city
 
  • Haha
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Det borde vara vanliga furuplank. Det är sparat från gamla ägaren och han har tillverkat den själv. Alla snirklor och finsnickerier i huset är från honom
Tack så mycket för svar(y)
 
Bokhyllan tar sig. Inkognitomake for scale
 
  • En pågående konstruktion av en stor bokhylla i trä med en person liggande bredvid för storleksjämförelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
TS och 6 till
  • Laddar…
Nå, några böcker ska väl få plats där. :)
 
  • Haha
Hiréns
  • Laddar…
Vet inte om du har berättat det. Bor ni i lägenhet under tiden ni har detta projektet?

Jättekul att se hur det rör sig framåt sakta men säkert. Och ni verkar ju inte blivit galna på köpet... Än ;)
 
Appendix Appendix skrev:
Vet inte om du har berättat det. Bor ni i lägenhet under tiden ni har detta projektet?

Jättekul att se hur det rör sig framåt sakta men säkert. Och ni verkar ju inte blivit galna på köpet... Än ;)
Vi bor i en liten lägenhet på svärföräldrarnas tomt ute i skogen, 9 minuter från bygget. Vi skulle flyttat in i köket redan om det inte vore för att vi har två katter och det känns inte som en optimal kombo :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Bokhyllan är klar förutom luckor till nedre delen och färg. Färgen kan ta ett tag för vi råkade ta slut på allt på hela ön.
Fick ny ytterdörr idag också. Egentligen beställd som vit men detta var snyggt det också, så vi behåller den med en liten rabattpeng från installatören.
Totalförälskad i ytterdörren :heart:
 
  • En stor, oavslutad bokhylla i trä och en inramad arbetsplats med verktyg och trämaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny grå färgad ytterdörr med glasfönster och dekorativa paneler på en traditionell röd träfasad med snideridetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
komakino och 18 till
  • Laddar…
Jättefin färg på dörren! Snyggare än vitt tycker jag! Och himla snygg dörr! (Perfekt på ett bönehus!)
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
wow vad fin dörr!
 
  • Älska
Hiréns
  • Laddar…
Åsa Lund
Himla tur att de skickade dörr med fel färg, jättefint!
Trevligt med rabatterat pris dessutom
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
"lilla bokhyllan".

Så lite dålig stämning på ön nu?
"nä ingen får måla... Ni vet vilka som köpte den sista" :D
 
  • Haha
Björkisvägen och 1 till
  • Laddar…
Fantastiskt rolig resa och berättelse i den här tråden. Vad fint det blir.
Visst är det väl arkitekten Lars Sonck som ritat huset när det byggdes i tiden. Det ser ut som hans tidiga verk.
 
M Maxitupla skrev:
Fantastiskt rolig resa och berättelse i den här tråden. Vad fint det blir.
Visst är det väl arkitekten Lars Sonck som ritat huset när det byggdes i tiden. Det ser ut som hans tidiga verk.
Kul! Tack :D
Nej det tror jag knappast. Syftar du på finsnickerierna så är dom medeltidsinspirerade och skapade av förra ägaren som var runristare. Vi får ta bort dem om vi vill, de är inte med i kulturmärkningen.
Utan dem är ju huset bara en box med abnormt spetsigt tak :crysmile:
 
Redigerat:
Skulle det vara Lars verk så hade nog vårt hus varit med i Sonck-vandringen dom har här på Åland för turister. Och det är vi nog inte. Men jag drar i och för sig bara slutsatser nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.