Planterat en citronmeliss, en vit klematis, en röd kärleksört och en schersmin.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Planterat en citronmeliss, en vit klematis, en röd kärleksört och en schersmin.
Ha lite koll på citronmelissen, den sprider sig som attans om den trivs.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Japp, den står med stenar i ryggen och gräsmatta framför :)
 
Vi tog ju ner ett plommonträd igår och i just det trädet brukar jag mata småfåglar. Så nu blev det en tillfällig lösning med stolpar och armeringsnät för att hänga maten i så de små ska kunna äta sig mätta även denna vinter.
Tillfällig fågelmatningsstation med stolpar och armeringsnät i en trädgård, röda hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Parkerat gräsklipparen för denna vintern
 
  • Gräsklippare upphängd på väggen i ett garage med rör och en röd brandsläckare i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gustav E och 3 till
  • Laddar…
Dagens plantering blev en Cunningham white rhododendron som vi köpte till halva priset när vi hämtade äppelmusten, och fyra amerikanska blåbär som vi köpte förra året och överlevt i krukor.

Alla får stå i stabil närkingsk kalklera uppblandad med okalkad torv. Bild imorgon.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Kan man inte slå sönder den får man väl gräva upp den istället, så det blev dagens huvuduppgift. En bild säger mer än 1000 svordomar...
Uppgrävd, söndersplittrad trädrot på en gräsmatta med bakgrund av natur och vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
J.Wentzel och 9 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Dagens plantering blev en Cunningham white rhododendron som vi köpte till halva priset när vi hämtade äppelmusten, och fyra amerikanska blåbär som vi köpte förra året och överlevt i krukor.

Alla får stå i stabil närkingsk kalklera uppblandad med okalkad torv. Bild imorgon.
Grovstädad trädgård med nybyggd trästaket framför höstfärgad skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såhär blev det.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Förmiddagens lilla projekt. Gräsmattan upp till gäststugan brukar förvandlas till leråker under ickegrässäsong så det bråskade att få till en gång. Tänkte att det var perfekt att göra medan lillkillen sov sin förmiddagslur. Frugan är hemma på lov ifrån sina studier så hon kan ju ta lilleman när han vaknat. Men han sov extra länge och jag hann helt färdigt.
Känns skönt att pricka av en sak till på listan vi gjorde i våras och konstatera att det blev ju faktiskt en hel del gjort trots en liten bebis.

Nyanlagd grusgång som leder upp till en röd gäststuga omgiven av gräsmatta och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd gång med grus bredvid en röd gäststuga, verktyg och höstlöv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd gång av grus och stenplattor leder upp till en röd gäststuga, omgiven av gräs och höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrusad gångstig fram till en röd gäststuga med höstlöv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trätrappa utanför röd stuga som leder till en grusgång genom gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handskriven att-göra-lista med avbockade uppgifter relaterade till trädgårdsarbete och byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
Du glömde 2 punkter ;)

- Förlängning av hängrännor
- Rensa/tvätta tak från mossa
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Trädgårdsarbete. De hade rejäla spadar, trädgårdsmästarna. Men fint blev det!
Grävmaskin som gräver i en trädgård med en hög med jord och löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävd trädgårdsgång mellan tegelväggar med synlig grävmaskin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd djup ränna i en trädgård för landskapsprojekt, med ett lövträd och byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nygrävd trädgårdsrabatt bredvid ett tegelhus med trädgårdsredskap och en upphöjd odlingslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd trädgårdsväg framför tegelhus med spadar och en gammal brevlåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Tog bort ett torrt gammalt plommonträd idag. Är det för sent på året att sätta ett nytt träd? Bor i Närke.
[bild] [bild]
utbudet sämre, men många träd buskar o rosor har sin ”prime time” nu (börjar bli lite sent, men jag bor i Skåne)

Planterade plommonträd för 3-4 v sedan, plantskolan kunde inte få tag i min sort så jag beställde online (försöker annars gynna de nära..) - men jag ville ha just ”den sorten” och den var slut för i år där (även hos deras ”kompisar”)

Har varit på g att köpa både äpple o päron o plantera nu oxå.. men tiden rinner iväg så fort. Men vi får se., har 14 grader nu.. så jag har nog ett par veckor på mig iaf :)

Gillar inte o plantera annat än blomster på våren.. vill att de ska få sitta i lugn o ro utan ”vårblomningen” lurandes direkt runt hörnet.. :) (men det betyder inte att jag har ”rätt”) :)
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Ha lite koll på citronmelissen, den sprider sig som attans om den trivs.
Den o myntan tar över världen! :seenoevil:
 
Älskar hösten! Färgmässigt.. så vackert när färgerna mjuknar och ”jordfärgerna” kommer fram..

Höstträdgård med fallna löv, korg full av äpplen och ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..mindre kul med regn o rusk (stormarna) och alla löv..

Höstbild med träd i förändrande lövverk och ett täcke av fallna löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Höststormen (arna) brukar dock sopa bort det mesta! Dock har vi gjort förändringar i trädgården som gör det svårare för naturen att hjälpa oss..

..lövsugen kanske får provas i år.,
 
  • Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Efter flera år monterade jag till slut upp sensorstyd lampa på uteväggen så man slipper snubbla i mörkret när man tömmer komposten.

Person bär hink i trädgård på natten, upplyst av nyinstallerad sensorstyrd lampa på husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pennybridge och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.