Smaken är som baken delad, upp till var och en.
 
Ett tips om man vill testa hur belysningen med spottar kan te sig, är att ta en kraftig ficklampa modell LED och sedan placera och rikta den mot fasaden.
 
Hej,
Jag satte spottar i takfoten med en litet skydd framför. Det blev fyra spottar per sida och man kan se vissa "mörka" partier. Målsättningen var att få ljust runt och nära huset utan att blända. Det ser trevligt ut efter installationen tycker jag.:D. (Det finns kanske vissa som inte delar den uppfattningen).
Skickar med två bilder:

Vithus upplyst av spottar i takfoten på natten med snötäckt mark och siluett av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus på kvällen upplyst av spotlights installerade i takfoten, snö på marken, mörk himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mvh / Johan
 
  • Gilla
  • Ledsen
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Cristar Cristar skrev:
Hej,
Jag satte spottar i takfoten med en litet skydd framför. Det blev fyra spottar per sida och man kan se vissa "mörka" partier. Målsättningen var att få ljust runt och nära huset utan att blända. Det ser trevligt ut efter installationen tycker jag.:D. (Det finns kanske vissa som inte delar den uppfattningen).
Skickar med två bilder:

[bild]

[bild]
mvh / Johan
Snyggt!
 
P Paxman skrev:
Jag kör med Telldus system (gateway TellStick ZNet Lite v2) som hanterar både Z-wave och 433 mHz-protokollen.
Hej spot-freaks.
Jag kör också med Telldus system.
Skitbra produkt! :)
Köpte några äldre drivers med fast 220-matning som jag driver mina md-16-spottar med som ska styras med en 220-signal från en klickbrytare för att antingen dimmas eller slås av/på.
På och av var inga problem med telldus!
Men istället för att dimma själv så matar jag dessa med ytterligare en Telldusmottagare (Nexa) som slår till strömmen under 1 minut som då gör att drivern dimmas ner o fastnar i lägsta läget, (10%)
Detta tar bara ca 3 sekunder!
Efter 1 minut slås denna procedur av från Telldus.
På morgonen görs proceduren om men då höjer den ju ljuset eftersom den står i lägsta läget, o fastnar sen på 100% :)
Dessa funktioner styrs helt o hållet från Telldus server :)
O när solen går upp o ner under året så ändras på/av naturligtvis automatiskt :)
Men när det gäller att få en s.k. trådlös sensor (vakt) att dimma upp vid objudna/inbjudna gäster för att sen dimmas ner igen, - där har jag ännu gått bet på hur det ska kopplas/ställas in :(
 
Hjerten Hjerten skrev:
[bild] [bild]
Så här ser det ut hos oss, med LED-list längs med hela takfoten. Likt det som delades ovan här. Jag kompletterade med en lampa vid dörren för att markera ingången lite.
(inte världens bästa bilder, men ändå)
Hej.
Ser bra ut. Vilket fabrikat är det på den ledlist du använder? Har du någon dimmer kopplad till?
 
J joho_swe skrev:
Hej.
Ser bra ut. Vilket fabrikat är det på den ledlist du använder? Har du någon dimmer kopplad till?
Hej.
Jag har köpt billig ledlist från Kina via eBay. Kör ingen dimmer, det har varit lagom starkt utan dimmer.
 
  • Gilla
Göran Johansson2
  • Laddar…
Malmbergs har väldigt billig 5m wifi ledlist. RGB. Inte samma styrka som en Philips hur med de är helt okej. Kampanj 209:- + moms som bästa pris

På bilden är de 2 wifi strips. Styrs via solnedgång via app. Behöver ingen gateway
 
  • Byggställning vid hus med grön belysning från RGB wifi LED-list, styrd via app utan gateway.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peitursnur
  • Laddar…
M
Vilka installationer vissa kör med, julafton året runt:rofl:
Smaken är som baken. Själv har jag 3st 3W led som belyser garageporten och ett gäng 0,5m höga rostfria pollare som sitter ovanpå murar lite strategiskt vid min infart och fram till huset som innehåller 2w led. Skapar en mysig känsla utan det ser ut som en kontorsfastighet. Lyser upp huset precis lagom så man ser konturerna av huset.

När någon kommer ungefär 5m innanför grindstolparna så tänds belysningen som är monterad på huset i form av några vanliga armaturer med 70W halogen och ett gäng Ledspottar som sitter i takfot och entretak. Mellan klockan 21-06 (under förutsättning att det är mörkt) så har jag en 100W Ledstrålkastare som lyser upp hela infarten, styrs av samma däckare som övriga belysningen.

Min tanke är ett antal mindre pollare som lyser upp infart och garageport för att det ska se hemtrevligt ut. Ett gäng vanliga armaturer och spottar som tänds upp av däckare i 3 minuter när någon kommer/lämnar. En rejäl strålkastare som bara kickar igång nattetid så man verkligen hajar till att man kommer in på tomten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.