H
H Harrison skrev:
En sån fräck jävel bode inte sitta med i vägföreningens styrelse!
Det spelar ingen roll vilken styrelse grannen sitter i, grannen har ju igen åtalsfrihet bara för att han sitter i styrelsen och grannen har under inga omständigheter rätt utan lov att tillförskansa sig någon annans tomt.
 
H HEM2121 skrev:
Polisanmäl! Informera grannen att marken ska återställas inom en vecka i annat fall tar du dit någon som återställer, grannen får betala givetvis och att du kommer att polisanmäla honom.
Egenmäktigt förfarande och dumpning av material på annans tomt är inte att leka för din granne.
Kronofogden kanske kan hjälpa till? Ring dem och kolla.
Nästa drag kanske blir att han ställer sin båt på din mark!
Stäm i bäcken!
Tiden går. Nedanstående skrev TS för ca 1 år sedan....

D Bubblebubb skrev:
Grannen hyrde en grävare och gjorde om sin utfart. Båtsäsongen är över och hans båt står återigen på hans tomt.
Vi har en kylig relation men min tomt är just nu ingen vändplats.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
....

HEM2121, ett tips; ögna igenom trådarna innan du svarar, åtminstone TS:s olika inlägg. Speciellt i trådar med 270 eller 600 eller 1000 inlägg, som har löpt under flera år. Chansen är rätt stor att TS:s fråga är utredd och klar. Som i denna tråd och andra du nyss skrivit i... (y)
 
  • Gilla
civilingenjören och 6 till
  • Laddar…
H
T ToRy skrev:
HEM2121, ett tips; ögna igenom trådarna innan du svarar, åtminstone TS:s olika inlägg. Speciellt i trådar med 270 eller 600 eller 1000 inlägg, som har löpt under flera år. Chansen är rätt stor att TS:s fråga är utredd och klar. Som i denna tråd och andra du nyss skrivit i... (y)
Ja, det är roligt det här,:crysmile: när jag påpekade att det skrevs en gammal tråd så fick jag snabbt besked att den var aktiv. Men det är ju bra att du är uppmärksam och håller kontroll alla och när de skriver i gamla och i nya trådar.:crysmile: Det måste vara en heltidssysselsättning! :crysmile::crysmile:
 
Redigerat:
  • Gilla
Mickypersson83
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Ja, det är roligt det här,:crysmile: när jag påpekade att det skrevs en gammal tråd så fick jag snabbt besked att den var aktiv. Men det är ju bra att du är uppmärksam och håller kontroll alla och när de skriver i gamla och i nya trådar.:crysmile: Det måste vara en heltidssysselsättning! :crysmile::crysmile:
Det där var en märklig reaktion på ett välmenat tips; anklagelser och felaktiga antaganden. Ursäkta då så förbannat mycket. Vänligen lär dig lite hyfs.
Och heltid? Njae, det tog väl ca 2 minuter att skriva...
 
  • Gilla
Pangkakan och 5 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Jag har en tomt som ligger längsmed en väg. Min granne har sin utfart i rät vinkel mot min tomt och alltså även mot vägen. Han bor på motsatt sida om vägen sett från mig.

Istället för att bredda sin egen utfart har han anlagt en halvcirkel in på min tomt, för svängradien.

Han vägrar lyssna på mig och säger att han inte ville bredda sin väg för att han inte vill förstöra sina diken. Han har köpt en stor båt och behöver svängradien är hans motivering.

Jag kom hem en dag och då hade han gjort detta, vad skall jag göra?

Jag har förstått att du helst inte vill bråka men du är störd över tilltaget.
Jag skulle parkera något där. En bil, cykelställ eller en släpvagn om du har.

Förtvivlad.
 
  • Gilla
Sockerhög
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.