undrar om ngn vet om det finns tillverkare av "billiga" hus (typ småland el äh) som är byggda på platta på på mark?
Tacksam för svar!
 
Bra fråga, är också intresserad av svar
 
Det e nog svårt att komma ner i så låga priser som Ä-hus & Smålandsvillan om man ska ha platta på mark.

Plattan inkl golvvärme kostar betydligt mer än en torpargrund. Själv så tror jag att det billigaste ni kan komma undan med om ni ska ha platta är nog LB-hus Ugglan serien.
 
När det gäller Björkliden, har de nyckelfärdiga hus och totalentrepenad? Hur mycket dyrare är de i den klassiska stilen tex? Är det någon som vet?
 
Hej! Ett tips på din fråga: Kolla Ekefors hus ekonomenserien. Vi har byggt ett sådant och är jättenöjda!!
Lycka till! ::)
 
lier skrev:
Det e nog svårt att komma ner i så låga priser som Ä-hus & Smålandsvillan om man ska ha platta på mark.

Plattan inkl golvvärme kostar betydligt mer än en torpargrund. Själv så tror jag att det billigaste ni kan komma undan med om ni ska ha platta är nog LB-hus Ugglan serien.

vad kostar ett LB hus Ugglan då?
 
LoKa skrev:
Får väl ta att tipsa om Björklidenhus igen då=)

1 150 000kr för Deras Hus Favorit inkl platta på mark

[länk]

Mvh LoKa
Vad tillkommer, eller är det "nyckelfärdigt"?
vad kostar kupa till övervåning?
 
Jag har ingen aning om vad dom ligger i för priser idag, men tidigare i år så har dom legat mellan 1,5- 1,7mille NF här i Umeå Fråga en säljare nära dig så får du veta priser på det hus som intresserar dig. Om du ska ha NF, NNF, eller SM ;)
 
Skidstahus är billiga och väldigt tillmöstesgående. Platta på mark med golvvärme ingår i deras priser. Ett edelweiss med kakel coh klinker i badrum skulle gå på ca 1,5 miljoner. Blåsippan skulle de ha ca 1,4 miljoner med inredd övervåning, med oinredd övervåning så var priset ca 1 miljon. Pratade med en säljare där igår.

I Smålandsvillan är det torpargrund som inte ingår i det pris de anger på hemsidan.
 
Trolltyg, kommer att köpa en tomt av Skidstahus och fått ett pris på blåsippan 1,500000 nf i umeå. Får man fråga vilken säljare du pratat med?

Vet du mer om vad som ingår i deras standard?

Kul med någon fler som är inne på Skidsta! :D
 
Willa: Vad kul, superfint hus Blåsippan. Vi är två familjer som vill bygga brevid varandra och det är den andra familjen som frågade om Blåsippan och då hade Emil Westerlind från Härnösand på Sidstahus sagt att det kostade runt 1,4 inredd och rund 1 miljon oinredd övervåning.

Själv är vi i våran familj mer intresserad av enplanshus och då Edelwiee men med helt annan planlösning. De verkar himla flexibla på så sett och man betalar för matrialkostnaden så det kostar inget extra för själva omritningen på planlösningen utan om det går åt mer matrial för att bygga den nya planlösningen tex mer dörrar, fler väggar, större kök osv. Edelweiss kostar runt 1,48 till 1,5 miljoner sa Emil till mig.

Vad jag förstod så väljer du själv vad som ingår, i priserna jag fick på husen så var det med HTH-kök och kakel och klinker som kostar runt 200 kr kvm och parkettgolv. Men om du vill ha tex ett IKEA-kök istället för att spara in lite så går det bra, de drar av kostnaden för HTH-köket och lägger till vad IKEA-köket kostar. De tar alltså inget extra för att man byter ut tillverkare

Lycka till med bygget, skulle vara kul att följa eran färd. Hoppas själv på att vi ska bygga men det är inte bestämt ännu
 
LoKa skrev:
Får väl ta att tipsa om Björklidenhus igen då=)

1 150 000kr för Deras Hus Favorit inkl platta på mark

[länk]

Mvh LoKa
Fast de är ju ganska små. Kvadratmeterpriset blir ju inte så extremt billigt (i klass med vad vi betalade hos OnsalaVillan).
 
Konsulten skrev:
Fast de är ju ganska små. Kvadratmeterpriset blir ju inte så extremt billigt (i klass med vad vi betalade hos OnsalaVillan).
Jag har inte hittat något som är så billigt som det hittills (med tanke på att platta med golvvärme ingår också), så vet du om något billigare/likvärdigt så får du gärna berätta om det så vi kan kolla upp det. :)

Sen beror det kanske på vad man är van vid, men jag tycker då inte att 90-95 kvm med inredningsbar övervåning är litet. ;)
 
Är ju alltid svårt att jämföra när en del av huset är oinrett. Men vi har en oinredd yta på c:a 75 m2 alltså snäppet mindre. Den inredda ytan är 130 m2. Alltså betydligt större. Betalar ett kvadratmeterpris på 13076 kr/m2 inredd yta inkl. alla tillval. Och då är det hög standard. Kök från Ballingslöv, bänkskivor i granit/valnöt, rostfria vitvaror från Husqvarna, induktion, fläkt från fjäråskupan m. takmotor.

I tillvalen ingår även extra isolering under plattan. OSB-skiva innanför gipset i samtliga väggar. Uppgraderad el. Uppgraderad kakel/klinker.

Platta ingår. Allt på totaltentreprenad. Dock fick vi måla och tapetsera själva (allt material ingick).

Om vi skulle räkna bort tillvalen tror jag inte vi skulle ha några som helst problem att komma ner under Björklidenhus 12637 kr/m2 inredd yta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.