S
jag tycker fortfarande att det här inte är en skryttråd men man kan köra mycket på en lastcykel.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bilder från oktober...
[bild][bild][bild][bild]
Fast man ska passa sig för att lasta brett på cykel, lätt att glömma av lasten. Själv gjort det misstaget med en bunt ihopvikta packartonger på frampakethållaren, gick lite för när en lyktstolpe. Ont.
 
K knipo skrev:
Hoppas för hans egen skull att han inte skall bygga ny altan eller en friggebod.:D
Ja han kanske kombinerar bygge med träning. Måste vara det ultimata.
 
j.erkers
För några hundra år sedan (känns det som) när jag nyss flyttat hemifrån till eget var jag hemma hos en tjej och henne mor bad mig bära ut deras gamla TV till containern och slänga den. Frågade om jag inte kunde ta hem den istället. Slutade med att jag på en vanlig velocipeds pakethållare fraktade hem en svartvit gammal TV från sent sextiotal i full snöstorm med ett par tre decimeter snö på vägen. Ingen lastsurrning alls förutom att jag höll en hand på den - den andra handen behövdes till styret. Gick bra hela vägen som inte var längre än ett par, tre kilometer...
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
74232811_2101156453318628_5605594515042729984_n.jpg
 
  • Wow
  • Gilla
tergo och 4 till
  • Laddar…
Fadai
G GammelMan99 skrev:
Lite samma ämne men dubbelt så många bilar :rofl:

[bild]
Första gången jag ser bilar göra missionären...
 
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag tycker det ser bra ut. Remmar över lasten, jämnt fördelat, fri sikt åt sidorna. Ska man klaga på något så är det kanske lite dålig sikt framåt och bakåt, men på det stora hela ser det bra ut.
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
G
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tycker det ser bra ut. Remmar över lasten, jämnt fördelat, fri sikt åt sidorna. Ska man klaga på något så är det kanske lite dålig sikt framåt och bakåt, men på det stora hela ser det bra ut.
Finns ju backspeglar för att se bakåt, man får luta sej ut genom sidorutan för att se framåt, inga problem där (y):p
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tycker det ser bra ut. Remmar över lasten, jämnt fördelat, fri sikt åt sidorna. Ska man klaga på något så är det kanske lite dålig sikt framåt och bakåt, men på det stora hela ser det bra ut.
Kanske något enstaka kilo i överlast också
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
C cazet skrev:
[bild]
Som vanligt från Burg :D
 
  • Haha
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
H
.
 
  • En båt faller av en trailer och landar på en pickup på en väg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
.
presenningen sitter ju bra ser det ut som. synd att det antagligen var någon annan som surrade fast båten
 
P Peter_Bromma skrev:
presenningen sitter ju bra ser det ut som. synd att det antagligen var någon annan som surrade fast båten
Jag är inte säker på att surrningen spökar här. Står inte bilen på sitt eget släp?
 
F fiskbuggaren skrev:
Jag är inte säker på att surrningen spökar här. Står inte bilen på sitt eget släp?
jo absolut... det är väl tveksamt om en bättre surrning med den inbromsningen hade gjort någon skillnad...
 
Nä ser ni inte släpet har hu lossnat från dragbilen, både bil och båt e ju stadigt på ännu. Men var e dragbilen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.