9/10, gissade fel på den sponsrade frågan på slutet.
 
Också 9/10. Är inte priset för garaget på deras hemsida plus platta?
 
Patrik440
Asch, blev fel på golvbrunnen.
Skärmdump av ett forumresultat med texten "Kan du bygga garage?" och quizresultat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/P
 
M
Tycker också avloppsfrågan var fel. Klart som korvspad att man får ha tvätthall i garaget om man installerar en oljeavskiljare.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
10/10.

Har varmgarage. Det är mitt andra hem. Bilen står där inne när behovet finns. Det är alltså inte ett "förråd". Största problemet är fukt när bilen är blöt. Tycker inte att ventilationsfläkten förmår något. Det sägs att cementskivor i taket skulle göra susen. Men sådana är inte lätta att få tag i. Verkar bara vara tillgängliga för offentliga byggnader.
 
Undra om skaparen har gissat fram vilka rätta svaren är.
 
Hampan. Hampan. skrev:
10/10.

Har varmgarage. Det är mitt andra hem. Bilen står där inne när behovet finns. Det är alltså inte ett "förråd". Största problemet är fukt när bilen är blöt. Tycker inte att ventilationsfläkten förmår något. Det sägs att cementskivor i taket skulle göra susen. Men sådana är inte lätta att få tag i. Verkar bara vara tillgängliga för offentliga byggnader.
Luftvärmepump torkar ur bra.
Jag bytte till golvvärme efter något år och fick ett lite fuktigare vinterhalvår.
 
  • Gilla
Hampan.
  • Laddar…
F Fakathong skrev:
Så man får inte tvätta bilen inomhus i alla kommuner, men man får släppa ut vattnet från tvätt och diskmaskinen i alla kommuner. Tvättar man bilen utomhus så kommer ju troligtvis vattnet att hamna i en dagvattenbrunn
Tvättar man bilen hemma riskerar man att släppa ut tungmetaller. Ska bara tvättas i biltvätt.
 
På vilket sätt är ett garage ”miljövänligt”?
 
D dlidstrom skrev:
Tvättar man bilen hemma riskerar man att släppa ut tungmetaller. Ska bara tvättas i biltvätt.
Njae. Har du utrustningen till att tvätta det hemma, så måste du inte tvätta i biltvätt.
 
Vad är det för tungmetaller som släpps ut vid biltvätt?
 
Jag har aldrig förstårr skillnaden mellan att det regnar på bilen och att man spolar på den med slang?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jag har aldrig förstårr skillnaden mellan att det regnar på bilen och att man spolar på den med slang?
Det är inte spolandet som är problemet, det är det faktumet att du dels använder avfettning, schampo och vax, och dels det att du gnuggar bort smuts som inte sitter helt löst..
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Sen är det inga större problem med biltvättandet om det görs på en gräsmatta, det är när det rinner ner i avlopp/dagvattenbrunnar det blir problem..
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Det är inte spolandet som är problemet, det är det faktumet att du dels använder avfettning, schampo och vax, och dels det att du gnuggar bort smuts som inte sitter helt löst..
Ok så skumtvätta en lätt nedsmutsad bil är ok?
Under förutsättning att skummet inte innehåller något miljöfarligt? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.