Isolerat ett par fack.
 
  • Inre del av ett rum under renovering med nyligen isolerade väggfack vid fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vad är det för isolering?
 
useless useless skrev:
Vad är det för isolering?
Stallströ och Hunton Nativo träfiber. :geek:
 
Vad använder du för att kapa Hunton-skivorna? Jag har testat med isolerkniv och ett par olika sågar, men det blir väldigt mycket fnas och spill.
 
Byggmax isolerkniv. Var för snål med originalet. Funkar ok om jag skär dem liggandes på platten. Annars är ett hett tips att slipa en fogsvans.
 
Monterat en skorstenshuv för att förhindra frostsprängning då skorstenen är kall pga bergvärme och endast myseldning. Ett enfamiljshus med en nyinstallerad skorstenshuv på taket och en person som står framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Målade en gammal dörr från 1991 i en härlig smutsvit/pissgul nyans...

...skulle man kunna tro, men egentligen målade jag dörrfoder och taklist vita.
Snyggt, vad körde du med för färg?
 
J Jonasdzm skrev:
Snyggt, vad körde du med för färg?
Minns inte. Halvblank lackfärg, Beckers tror jag. Allt ser bra ut bredvid en sliten lågprisdörr från -91.

Tillägg: det slog mig att du kanske menade väggfärgen snarare än färgen på listerna. Det är också Beckers väggfärg, bruten i "Ostron".
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonasdzm
  • Laddar…
Köpt en nivålist till golvet i hallen idag som ska monteras :)
Hallgolv med två olika laminat och en ny köpt nivålist redo för montering, verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Har börjat byta ut de gamla dörrarna och tröskelplattorna. Det går långsamt eftersom dörrarna ska kapas i nederkant då det nya golvet bygger lite jämfört med det gamla. All kapning och slipning sker ute, när det inte regnar och det gör det ju mest hela tiden. Så det går som sagt långsamt.

Men hallen och egentligen hela övervåningen kommer helt klart att få ett lyft med nya dörrar. Bifogar en bild med en ny och en gammal sida vid sida.
 
  • En ny vit dörr bredvid en äldre beige dörr i en hall med trägolv och bokhylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
G
Henningelvis Henningelvis skrev:
Har börjat byta ut de gamla dörrarna och tröskelplattorna. Det går långsamt eftersom dörrarna ska kapas i nederkant då det nya golvet bygger lite jämfört med det gamla. All kapning och slipning sker ute, när det inte regnar och det gör det ju mest hela tiden. Så det går som sagt långsamt.

Men hallen och egentligen hela övervåningen kommer helt klart att få ett lyft med nya dörrar. Bifogar en bild med en ny och en gammal sida vid sida.
Najs placering av dvd/cd/blurayhyllan, Hörnar går annars iaf inte att "använda till nåt".
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Najs placering av dvd/cd/blurayhyllan, Hörnar går annars iaf inte att "använda till nåt".
Det blir sådär när man har mycket böcker. Jag försöker leta upp och fylla alla utrymmen som går. Men visst ser det ut som om hyllan är byggd för just det hörnet?
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Har utrotat ytterligare en liten bit av 70-talet.
Renoverad vägg med blommigt tapetmönster och demonterade eluttag mot en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Fullt upp i målarverkstaden. Första strykningen på dörr och karm avklarad, fönstret torkar färdigt i väntan på att bli ihopmonterat igen.

Nymålad grön dörr ligger på bockar bredvid en fönsterkarm i en målarverkstad, väntar på ihopmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grönmålad dörr med glasfönster på häst och karm står mot vägg i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Satt upp ny lampa i relaxen utanför bastun (y), tyvärr lagringsplats för tillfället i väntan på tiden för "göra" klart finns. Träpanelklädd relaxavdelning med en tänd ny lampa i taket, och diverse byggmaterial staplat i väntan på fortsatt renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.