På Johan Banérs gata 21 i den havsnära stadsdelen Tågaborg i Helsingborg ligger ett intressant 1960-talshus som fick en total makeover 2015. Det inkluderar både poolområde och en genomtänkt arktitektritad trädgård. Här tittar vi närmare på arkitektens detaljlösningar som skapar en skandinavisk stilren och exklusiv känsla på husets insida.

Du kan läsa artikeln här: Total makeover från 1960-tal till exklusiv skandinavisk nutid
 
Väldigt tjusigt! Väl kombinerat mellan ny interiör och befintlig exteriör.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Ja, mycket är tilltalande. Ganska avstämt och "mjukt" fast det är stramt och modernt, med relativt mycket träinslag och mattor . Inte bara stål, glas och sten som många exklusiva renoveringar tendera att bli. Har passerat flertal gånger och det ligger ju på "fina" gatan i Helsingborg därav priset. Synd att man inte vunnit på Lotto ännu.....:)
 
Ok det var rätt snyggt men.... TJUGOSJU millar för det där!? Är det jag som missar något totalt eller har något slagit i huvet lite väl hårt? :surprised::crysmile:
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Fruktansvärt! Opersonligt och totalt värdelöst. Dessutom energiklass E, hur tänkte dom. Jag är riktigt trött på nyförstörda hus som saknar själ. Prislappen stiger i takt med smaklösheten. :mad:
 
  • Gilla
Staffans2000 och 7 till
  • Laddar…
Jahaja, där kom pessimisten som behöver ett järn, typiskt svenskt!
 
  • Gilla
  • Haha
virtq och 11 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jahaja, där kom pessimisten som behöver ett järn, typiskt svenskt!
Om man tycker om att bo på hotell så kan man bo på hotell. Vill man ha ett hem så är detta det minst personliga och definitivt det minst inbjudande man kan tänka sig. Det krävs en ansenlig mängd "järn" för att slippa se åbäket. 27 miljoner!! Lägg av!
 
  • Gilla
Linur53
  • Laddar…
Ska vi slå vad om att smaken är olika och att den säljs dyrt? Bara för att du inte gillar huset måste du inte spy galla över tråden. Tråkigt beteende, typiskt svenskt...
 
  • Gilla
Gblgty och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jahaja, där kom pessimisten som behöver ett järn, typiskt svenskt!
Skulle nog säga att det är ganska osvenskt att våga säga vad man tycker.

Jag tycker det är snyggt, men prislappen får mig att se något annat framför mig. Känner inte området men enligt kartan ser det ut som ett vanligt villakvarter utan något särskilt läge, förutom närheten till havet.
 
  • Gilla
avdpos
  • Laddar…
Nej, vi svenskar är duktiga på att gnälla och tycka på internet, men inte bland folk för då tiger vi....
 
  • Gilla
flygarkammen och 2 till
  • Laddar…
Smakfullt renoverat och stilrent tycker jag! Däremot är prislappen på tok för hög , man kan få en fin kåk med skog etc för en bråkdel i en annan del av landet.

Är det en madrass och kuddar jag skådar i bastun!? Öhhh ja hur tänkte de nu :) ?
 
raubtier raubtier skrev:
Ok det var rätt snyggt men.... TJUGOSJU millar för det där!? Är det jag som missar något totalt eller har något slagit i huvet lite väl hårt? :surprised::crysmile:
550 hela meter ner till vattnet. Ligger på rätt sida stationen, pålsjö skog ett stenkast norröver som är väldigt populärt.
Kolla resten av husen som ligger i det området så förstår du nog att inga direkta knegare bor just på norra sidan i hbg.
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, vi svenskar är duktiga på att gnälla och tycka på internet, men inte bland folk för då tiger vi....
Om vi inte reser utomlands, för då verkar favoritsysselsättningen vara att gnälla på Sverige ;-)
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Supersnyggt!!!
Men folk kan gnälla vill ha skog osv !
Men leta vidare då !
Dom som gnäller har väl plastmattan i badrum o sitter i en sketen 3 nånstans
Detta vill man ha
 
C claym skrev:
Är det en madrass och kuddar jag skådar i bastun!? Öhhh ja hur tänkte de nu :) ?
Jag tror kuddarna är i det som på planritningen heter "relax".
Men det är ju inte helt ovanligt att det på bilder ligger kuddar, filtar och allt möjligt i en bastu.
Det är väl ingen som har dessa när man väl bastar? :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.