Ska måla mitt garage invändigt på semestern, men vet inte helt hur jag ska ha det.
Lutar åt helvitt, men den 2-3dm tjock svart rand runt på ca 120cm höjd centrerat.

Skulle vilja se lite målade garage för att samla lite inspiration som sagt :)
Väggarna är 4m höga och golvytan är 8*14m.

Undrar samtidigt över Flügger som färg. Lokala järnhandeln har den. Har fått ett "bra pris" och kommer at behöva runt 6st 10L dunkar. Om det är nåt att satsa på.
 
  • Oinreddt garage med omålade gipsväggar, fönster och byggställning, förberett för målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage interiör före målning med osmorda väggar, fönster och renoveringsverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lizzardo
Här är en bild på mitt strax innan jag målade golvet.
Körde grått 1m upp, takhöjd ca 3,40


Tomt verkstadsutrymme med grått målade väggar upp till en meter och obehandlat betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cyngve och 3 till
  • Laddar…
Lizzardo Lizzardo skrev:
Här är en bild på mitt strax innan jag målade golvet.
Körde grått 1m upp, takhöjd ca 3,40


[bild]
Ser najs ut! Typ liknande jag funderat på, dock kanske inte så mörk grå längst ner.

Vad har du kört med för färg?
 
Jag valde något ljusare grå. Målade först en mörkare men gillade själv inte resultatet så böt till ljusare grå och blev mycket nöjd.

Garage med ljusgrått golv, motorcykel, städuppsättning och målarutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lizzardo
MalZon MalZon skrev:
Ser najs ut! Typ liknande jag funderat på, dock kanske inte så mörk grå längst ner.

Vad har du kört med för färg?
MalZon MalZon skrev:
Ser najs ut! Typ liknande jag funderat på, dock kanske inte så mörk grå längst ner.

Vad har du kört med för färg?

Bauhaus hade jätterea på Beckers antikvit i vintras så det blev den på väg och tak.
Det grå är en blandning av en gammal skvätt bruten Beckers och Biltema
 
Funderar faktiskt på att bära köra en svart rand på 20-30cm.
 
MalZon MalZon skrev:
Funderar faktiskt på att bära köra en svart rand på 20-30cm.
Notera dock att det är ganska fördelaktigt att ha lite mörkare färg nedtill om man inte vill se allt smuts på väggen. Det blir fler "luta mot väggen" events i ett garage under en vecka än man tänker på :)
 
P pennybridge skrev:
Notera dock att det är ganska fördelaktigt att ha lite mörkare färg nedtill om man inte vill se allt smuts på väggen. Det blir fler "luta mot väggen" events i ett garage under en vecka än man tänker på :)
Jo är just det jag hade i beaktning. Men vet inte, känns lite som man tar bort det "ljusa o fräscha".. Men ska fundera på det.
 
Vad sa vi sen om Flugger som väggfärg?
någon speciellt med färg för att det ska gå att köra den i färgspruta? Eller funkar på alla?
 
Hur gick det för dig, vad blev det för färg?
Är också i behov av inspiration så ni andra får gärna fylla på med bilder och andra tips.
 
Såhär blev mitt till slut.
 
  • Svart bil i minimalistisk vit garageinteriör med släta ytor och modern belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
opettersson och 9 till
  • Laddar…
Snyggt, det där ska du vara nöjd med
 
  • Gilla
MalZon
  • Laddar…
A
Synd att förstöra bilden med fårrden dock;):rofl:
 
  • Gilla
David Luleå och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Synd att förstöra bilden med fårrden dock;):rofl:
Ber om ursäkt, inte alla som går igång på en Sierra från -91 med 650 ponnisar i. Jag är likadan när det gäller Volvo...
Är väl enda bilden jag har med allt färdigmålat innan jag börjst ställa in prylar. :worried:
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Snyggt, det där ska du vara nöjd med
Tack! Jag känner mig ganska nöjd faktiskt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.