Dokument med text och illustrationer om säkerhetskrav för växtlighet vid tomtgräns relaterat till sikt, höjd och placering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Well I'll be damned... skrev på sista papperna för några veckor sedan och äger nu tomten.
Sammanträffande?


(Ja, alla i byn har fått lappen)
 
M mickeforsberg skrev:
[bild]

Well I'll be damned... skrev på sista papperna för några veckor sedan och äger nu tomten.
Sammanträffande?


(Ja, alla i byn har fått lappen)
Perfekt med uppdaterad information att förhålla sig till! :D
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
G
M mickeforsberg skrev:
[bild]

Well I'll be damned... skrev på sista papperna för några veckor sedan och äger nu tomten.
Sammanträffande?


(Ja, alla i byn har fått lappen)
Får nog skicka denna till flera kommuner, många ställen som skulle behöva "ansas lite".
 
  • Gilla
mickeforsberg och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Men det som syns på bilden i första inlägget ser väl ändå helt ok ut (än så länge)? Inget hörn eller utfart där vad jag kan se.
 
Grenarna ser ut att hänga över vägen. Är det en väg för fordon så måste de kapas upp till 4,7 meter. Verkar inte vara så noga på mindre gator i vissa kommuner …
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Men det som syns på bilden i första inlägget ser väl ändå helt ok ut (än så länge)? Inget hörn eller utfart där vad jag kan se.
Nej inget hörn eller utfart.
 
  • Gatuutsikt utan hörn eller utfarter, med träd, lampstolpe och en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
No harm! Du behöver bara stamma upp träden till 4,7 meters höjd över gatumarken. Hämta Farmartjänst, Bilspedition eller någon annan entreprenör! De fixar det på nolltid.
 
Staffans2000
B billy_baver skrev:
No harm! Du behöver bara stamma upp träden till 4,7 meters höjd över gatumarken. Hämta Farmartjänst, Bilspedition eller någon annan entreprenör! De fixar det på nolltid.
Eller gör ingenting.

Staffan
 
  • Wow
  • Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Köp nån (batteridriven) grensåg med teleskoprör och rensa så långt upp du orkar så blir det säkert bra. Köpte en Parkside från Lidl för några år sedan som funkar bra, inte så dyr heller.
 
  • Gilla
mickeforsberg och 1 till
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Kostnaden för fastighetsreglering är större än lagfartskostnaden.
Är det någon som har en aktuell prisuppgift från en fastighetsreglering?

Tittar på att erbjuda grannen lite pengar för 150-200kvm som skulle föras över till vår fastighet. (inga konstigheter, inget strandskydd eller liknande bara baksida mot baksida)
Vi skulle nog komma överens med grannen om priset men det verkar vara väldigt svårt att förstå hur mycket Lantmäteriet vill ha för admin & rör.
 
40.000:- kanske?
 
  • Gilla
NyHusägare2021
  • Laddar…
Tror du kan hitta tusentals inlägg på byggahus där folk blir galna på grannar som beter sig störigt, och/eller deras ungar. Kan du för en någorlunda överkomlig summa köpa dig fri från den belastningen så skulle jag inte tveka ett ögonblick.
 
  • Gilla
Dilato och 6 till
  • Laddar…
N NyHusägare2021 skrev:
Är det någon som har en aktuell prisuppgift från en fastighetsreglering?

Tittar på att erbjuda grannen lite pengar för 150-200kvm som skulle föras över till vår fastighet. (inga konstigheter, inget strandskydd eller liknande bara baksida mot baksida)
Vi skulle nog komma överens med grannen om priset men det verkar vara väldigt svårt att förstå hur mycket Lantmäteriet vill ha för admin & rör.
50-100 000. Helt orimligt dyrt med andra ord. Konkurrensutsätt Lantmäteriet nu!
 
  • Gilla
NyHusägare2021 och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Tror du kan hitta tusentals inlägg på byggahus där folk blir galna på grannar som beter sig störigt, och/eller deras ungar. Kan du för en någorlunda överkomlig summa köpa dig fri från den belastningen så skulle jag inte tveka ett ögonblick.
Sorry det var jag som hijackade tråden med liknande ämne, TS köpte tomten vad jag förstår.
 
En enkel reglering av den sorten bör inte kosta över 40. Förutsatt att befintliga gränser är lagligen tillkomna och går att återfinna i behövlig mån.
 
  • Gilla
NyHusägare2021
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.