richardtenggren
Du skulle skaffat EZ Speed Click hållare och skivor, grymt smidiga (y)

Skönt att du hade skyddsglasögon, jag har också sprängt några skivor när jag varit utan skyddsglasögon... då har man reflekterat över att man aldrig ska vara för bekväm för att ha skyddsglasögon!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du skulle skaffat EZ Speed Click hållare och skivor, grymt smidiga (y)

Skönt att du hade skyddsglasögon, jag har också sprängt några skivor när jag varit utan skyddsglasögon... då har man reflekterat över att man aldrig ska vara för bekväm för att ha skyddsglasögon!
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du skulle skaffat EZ Speed Click hållare och skivor, grymt smidiga (y)

Skönt att du hade skyddsglasögon, jag har också sprängt några skivor när jag varit utan skyddsglasögon... då har man reflekterat över att man aldrig ska vara för bekväm för att ha skyddsglasögon!
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Nu skjuter jag vilt till höger och vänster..

Men vi tänkte bygga ut några kvadrat :seenoevil: Mer om det kommer såklart. Men utbyggnaden är framtidssäker för att både jag och sambon ska kunna bli äldre och drabbas av funktionsnedsättning. Det innebär att vi på samma plan kommer att ha tvättstuga, sovrum och badrum. Sovrummet kommer att bli tillräckligt brett för att två rullstolar ska gå in på varsin sida 100cm säng osv. Jag försöker tänka långsiktigt :)
[bild]
Tack för tipset! Det där blir nog definitivt ett köp :D Ser ju riktigt smidigt ut!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
A
Annars kapar man ofta alulister med vanlig kap/gersåg,även där skyddsglasögon:cool:
 
Handyman 1 skrev:
Annars kapar man ofta alulister med vanlig kap/gersåg,även där skyddsglasögon:cool:
Här behövdes det lite mer finlir :) Sen lär man ju använda de verktyg man har ibland :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A
Trodde bara urmakarna använde dremel....:thinking:
 
Handyman 1 skrev:
Trodde bara urmakarna använde dremel....:thinking:
Ibland måste man försöka motivera alla verktygsköp genom att använda dem :rolleyes:
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Snygg tapet, grattis till stuga och beklagar sorgen. Det var mycket på samma gång :/

hur har det gått med fingret förresten?
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
whork whork skrev:
Snygg tapet, grattis till stuga och beklagar sorgen. Det var mycket på samma gång :/

hur har det gått med fingret förresten?
Tack :)

Jo, fingret är väl okej. Ser lite deformerat ut och rörelsen är rejält begränsad. Men jag kan hålla hårt i saker med en diameter runt 30mm. Mindre än det kan jag inte nypa ihop. Men jag stör mig ytterst sällan på att fingret inte fungerar som det ska. Långfingret har fått ersätta många moment :)

Nuläge där jag böjer så mycket jag kan:
Hand som visar begränsad fingerböjning mot textilbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hand med begränsad rörlighet som försöker böja fingrarna, synligt deformerat finger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Jag började läsa om i tråden och kan inte annat klappa mig själv på axeln och säga: fan vad klok jag var. Att göra som jag gjorde är lätt det bästa beslut jag tagit.
Renoverat vardagsrum med trägolv, ljusa väggar och öppning till angränsande rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jogidlöf och 9 till
  • Laddar…
Beklagar :( .. men underbart att nästa generation ändå hunnit med att spendera tiden därborta (med henne), precis som du och dina minnen.. hoppas ni nu kan förvalta dem väl själva - minnen, historier och upplevelser (med kärlek) och föra över dem till nästa generation.. så att ’den verkligen lever vidare’..

:heart:
 
  • Älska
Chrissofsweden och 1 till
  • Laddar…
Precis lagat dörren efter sisådär två år utan handtag.
 
  • Lagningsarbete på en träddörr med en låstång som temporärt handtag och en synlig låscylinder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 6 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Precis lagat dörren efter sisådär två år utan handtag.
Ett väl utfört arbete är den grund varpå samhället vilar!
Vad hade ni där före svetstången? ;)
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 2 till
  • Laddar…
H
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Snor min gamla rubrik från tråden om mitt fritidshus och moddar den lite. Här återfinns originalet:
[länk]



:(

Jag lovade mig själv att inte ge mig in i ett dylikt projekt. Å andra sidan är jag nästan åtta år äldre nu, har två barn och massor av fritidsintressen. Plus hämta och lämna på dans och dagis, underhåll av stuga, familj mm

Vad kan gå fel? :rolleyes:


Tack och lov har jag lite mer erfarenhet av livet, mer verktyg och en stuga att fly till när pressen blir för stor. Vi kunde helt enkelt inte låta vårt drömhus passera bara för att det behövde lite (mycket) renovering.


[bild]
Kör hårt! Med vilja, rätt inställning, tålamod och öppenhet får man erfarenhet och kunskap! Du kommer att klara av det galant! Lycka till!
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ett väl utfört arbete är den grund varpå samhället vilar!
Vad hade ni där före svetstången? ;)
Där satt ett trähandtag i mahogny (?). Insidan lagades för tre år sen och håller än.

:rofl:

Trähandtag i mahogny delvis lindat med silvertejp på en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Kör hårt! Med vilja, rätt inställning, tålamod och öppenhet får man erfarenhet och kunskap! Du kommer att klara av det galant! Lycka till!
Tack (4 år senare) :D
 
H
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Tack (4 år senare) :D
Ser man på!:D Hoppas att byggandet har gått bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.