Z Zitram skrev:
var ett jäkla läge du är i. Om du testar att vrida hårt åt öppning, inte så du förstör, men om du tänker ett gammalt lås. Den ska mekaniskt öppna då. Det ska ju gå att öppna utan batteri.
Tog en plygrip och vred vredet år höger och lyckades få den att gå till kl 15. Men den stannar där. Vrida åt vänster som instrultilnsvideon visar är inga problem. Men den öppnar ändå inte.
 
D Dagdaggan skrev:
Tog en plygrip och vred vredet år höger och lyckades få den att gå till kl 15. Men den stannar där. [video]
andra hållet, öppning, kolla min film jag la till.
Åt höger går det inte mer.

och du håller kvar vredet kl 9 och och drar i handtaget?
 
Z Zitram skrev:
andra hållet, öppning, kolla min film jag la till.
Åt höger går det inte mer.

och du håller kvar vredet kl 9 och och drar i handtaget?
Jo, har gjort exakt så också. Drar åt höger och håller den där i samma läge som din film. Händer ingenting.
 
D Dagdaggan skrev:
Jo, har gjort exakt så också. Drar åt höger och håller den där i samma läge som din film. Händer ingenting.
vad säger Yale då?
 
Z Zitram skrev:
vad säger Yale då?
Dom har ju bara nån norsk support och han sa bara att jag skulle ringa en låsmed och han inte hade en aning om vad som kunde vara fel.
 
D Dagdaggan skrev:
Dom har ju bara nån norsk support och han sa bara att jag skulle ringa en låsmed och han inte hade en aning om vad som kunde vara fel.
När du monterade så hade du switchknappen och skruven på samma sida som handtaget pekar åt?
 
Redigerat:
Z Zitram skrev:
När du monterade så hade du switchknappen och skruven på samma sida som handtaget pekar åt?
Japp. Var väldigt noggrann.
Och har fungerat klockrent med mycket användande der en månad. Inte trögt nånstans.
 
D Dagdaggan skrev:
Japp. Var väldigt noggrann.
Och har fungerat klockrent med mycket användande der en månad. Inte trögt nånstans.
väldigt skumt! Jag har nog inga mer idéer nu... hoppas någon annan här på forumet kan komma med något förslag.
Finns lite tips på hur man skruvar upp dom där skruvarna. Men vet inte om det skulle hjälpa. Men googla envägsskruv om du är sugen. Jag är ingen expert om det hjälper eller inte.
 
Z Zitram skrev:
väldigt skumt! Jag har nog inga mer idéer nu... hoppas någon annan här på forumet kan komma med något förslag.
Finns lite tips på hur man skruvar upp dom där skruvarna. Men vet inte om det skulle hjälpa. Men googla envägsskruv om du är sugen. Jag är ingen expert om det hjälper eller inte.
Stort tack för hjälp. Skall kolla det med skruvarna!
 
D Dagdaggan skrev:
Tog en plygrip och vred vredet år höger och lyckades få den att gå till kl 15. Men den stannar där. Vrida åt vänster som instrultilnsvideon visar är inga problem. Men den öppnar ändå inte. [video]
Verkar tyvärr vara ett allvarligt fel med din låskista... Om jag inte har helt fel för mig så ska man "mekaniskt" kunna öppna dörren utan batterier genom att vrida vredet kl9 och dra ned handtaget. Så det verkar vara att något i låset gått sönder...
 
D Dagdaggan skrev:
Tog en plygrip och vred vredet år höger och lyckades få den att gå till kl 15. Men den stannar där. Vrida åt vänster som instrultilnsvideon visar är inga problem. Men den öppnar ändå inte. [video]
När du monterade låset kollade du att allt fungerade utan batterier enl. manualen som det beskrivs 16min in i filmen ovan? Du ska klippa roddarpinnen så du ska kunna öppna dörren innifrån utan ström utan problem annars är något felande. Jag testar detta på alla lås jag monterat och detta är viktigt att det funkar så man mekaniskt kan öppna dörren inifrån ifall låskistan strular.
 
Finns speciella bits för envägsskruvar
 
Ja antingen så är något allvarligt fel i kistan eller också har du fått dörren i spänn så kolven spjärnar emot något. Testa att trycka och rycka i dörren samtidigt som du låser upp manuellt.
 
D Dagdaggan skrev:
Stort tack för hjälp. Skall kolla det med skruvarna!
hur går det? Har du fått upp dörren?
 
Något nytt om version 3 av doorman?
 
  • Gilla
Texan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.