T Thullen skrev:
Blev väldigt intresserad av vad det är för segelbåtsskrov du har på vinden :cool:
Det är en skalamodell av vår Wasa 30, som jag/vi byggde 1980.
Konstruktör: Leif Ängermark.
Vår båt, Maja Gräddnos, var 11 m lång, 2,2 m bred och hade 1,8 m djupgående.
Modellen, Lillmaja, är i skala 0,15 och alltså 1,65 m lång.
Fullt radiostyrd, dvs skotning och roder.
 
  • Gilla
Gammelnörden och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Garagebyggnaden är lite liten för den motorintresserade iaf.

Stallbyggnaden skulle funka fint till mina papegojor om man kompletterar med en utevoljär.

/ P
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Stallbyggnaden skulle funka fint till mina papegojor om man kompletterar med en utevoljär.
Den här hönsgården, med nät på sidorna och över, borde väl duga?
oringe-466_B0jybH.jpg
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
J
Såg trivsamt ut. Kul att det byggs hus som fungerar som riktiga hem. Känns som att det mesta nytt nuförtiden ska vara så over the top att det inte kan kallas hem

3m känns som ett kap!
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bara sophämtning och slamsugning av trekammarbrunnen kostar tillsammans över 3000 kr/år.

[bild]

Vore intressant att se hur Bjors kostnadsbild är!
Har eget brun, inget avlopp som kostar nå. Tortoalett. Ingen sopavgift. En hög elräkning på ca 2500 kr/år, tidigare låg den på 1500 kr/år och kommer att bli det igen om 1 år när jag kan elda igen. Försäkring har jag inte haft förs nu senaste månaderna.

(har ved för 10år framåt som jag fick tag i för 4000kr)

Ved 400kr
El 1500kr
Försäkring 3000kr
4900kr (det blir dubbelt upp nu)
 
Blir det en renoverings tråd nu av lägenheten
 
M
Trevligt ställe! Placeringen av husen är faktist nästan som jag har tänkt mig i mitt framtida boende. Just detta med 3 delar som skapar en känsla av gårdsplan med lä.
Härlig resa du har gjort. Hur är känslorna nu när du lämnar denna typ av boende? Själv är man lite hustomte som alltid har något att pilla med och lägenhet har man liksom ”been there done that” så det känns avlägset. Men det kanske hinner ändra sig då jag är en generation efter.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Hallandsåsen är ett väldigt fint område. Lite fel del av landet för mig men väldigt naturskönt :)
Borde bara bygga lite fler naturliga hinder så de slipper skåningar och göteborgare ;)

Det är så här man ska bo när man bor på landet. Med fin egen tomt och känslan av naturen.
Inte som det där andra huset med 600 kvm grusplan som enda tomt (Och Di Leva som husspöke) :D
 
Patrik440
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Den här hönsgården, med nät på sidorna och över, borde väl duga?
[bild]
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Den här hönsgården, med nät på sidorna och över, borde väl duga?
[bild]
Skulle nog gärna bygga ut den ytterligare .

En av mina voljärer ser ut så här i dagsläget och skulle vilja göra den större också.

Flygbild av en voljär intill ett litet rött garage med bil parkerad bredvid, omgivet av gröna träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ev. blir det lilla garaget bredvid en inomhusdel för papegojorna.

En grön papegoja med röd panna står på en bärbar dator med suddiga skärmbilder i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Patrik
 
  • Gilla
Blåsalvia19
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Härlig resa du har gjort. Hur är känslorna nu när du lämnar denna typ av boende?
Tja, det är ju lite kluvet.
Detta är det första huset/gården som vi skapat själva, fast med goda hantverkare och arkitekt till hjälp förstås.
Så vi kommer väl att längta tillbaka vackra dagar när solen skiner, en ljum vind krusar det lilla hår jag har kvar, och Laholmsbukten blänker vackert i sydväst.

Men samtidigt vet vi väl alla att livet har olika skeden.
Så vi ser också fram emot att få lämna detta vidare till en yngre generation, förhoppningsvis med barn som längtar efter "ponnisar", och där föräldrarna kan ta vid och förbättra och fullkomna det vi har påbörjat.
Och själva glida in i en mer vilsam ålderdom.
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Blir det en renoverings tråd nu av lägenheten
Nej, det verkar inte så.
Den är så välskött och fint renoverad av säljarna, så det räcker nog med att skruva upp nya namnskylten :)
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Uppdatering:
Efter 7 dagar på Hemnet har annonsen besökts drygt 12000 gånger.
Mäklaren har visat kåken/gården 21 gånger.
Och nu öppnar han för budgivning :)
 
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Uppdatering:
Efter 7 dagar på Hemnet har annonsen besökts drygt 12000 gånger.
Mäklaren har visat kåken/gården 21 gånger.
Och nu öppnar han för budgivning :)
Njut av resan :)
 
X xLnT skrev:
Njut av resan :)
Tack!
Nu är den resan slut, det har varit några spännande dagar :sweat:
I eftermiddags var vi hos mäklaren och skrev kontrakt tillsammans med den köpande familjen.
Man, hustru och tonårsdotter med egen häst (hästen var ej med på mötet).
Så nu kommer "hönshuset" att förvandlas till det stall som det var menat att bli :)
 
  • Gilla
  • Älska
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Grattis fick ni vad ni trodde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.