Pelle Lundén har varit medlem på Byggahus.se sedan 2004, långt innan den där dagen 2007 när han och frun föll handlöst för tomten i Öringe utanför Laholm. Det var en klar dag när de besökte tomten med fri sikt ända till havet där solen glittrade. Allt klickade, här skulle de bygga sin husdröm, en hästgård. Här berättar han om husbygget och varför de nu har bestämt sig för att sälja gården.

Du kan läsa artikeln här: Hästgård vid Hallandsås med havsblänk
 
Arnmark
3 miljoner för det där känns som ett väldigt bra pris. Det får man ju knappt en garderob för i fjollträsk.
Lycka till med försäljningen.
 
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Jag tänkte också det. Det luktar lockpris ;)
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag tänkte också det. Det luktar lockpris ;)
Öringe är inte precis centralt så priset är inte direkt nåt lockpris. Skulle gissa på att slutpriset blir 3750000.
 
Arnmark Arnmark skrev:
Lycka till med försäljningen.
Tack!
Nu är det visst 17 intresserade som kommer på visning söndag - måndag :)
Hittills är det 8666 som har kollat annonsen på Hemnet.

V verktygsgurun skrev:
Öringe är inte precis centralt så priset är inte direkt nåt lockpris. Skulle gissa på att slutpriset blir 3750000.
2,95 mille är satt för att under 3 är för att inte skrämma bort intresserade.
Men jag tror inte att vi får mer än 3,5 fast hoppas kan man ju alltid :)

Ingen här som vill slå till osett :cool:
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tack!
Nu är det visst 17 intresserade som kommer på visning söndag - måndag :)
Hittills är det 8666 som har kollat annonsen på Hemnet.


2,95 mille är satt för att under 3 är för att inte skrämma bort intresserade.
Men jag tror inte att vi får mer än 3,5 fast hoppas kan man ju alltid :)

Ingen här som vill slå till osett :cool:
Mitt hus blev nummer ett på Hemnet den veckan det kom ut. Så kör hårt!
 
Lycka till med försäljningen, dit hus är ett föredöme. Anade att det va i närheten men jag lyckades inte klura ut var du bodde. Jag har bott 2km från dig för några år sedan ;)
 
18000 i driftkostnad. Låter inte så lågt om det nu inte är ett hus på 400m2. Jag har 2500 och det är högt tycker jag fast då är ytterdörr öppen fast det nu är 5° ute ibland.
 
C
Ser inte hästarna lite konstiga ut? :crysmile:
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
A
Måste vara nån ovanlig sydsvensk hästras:thinking:
 
  • Gilla
Ouaga2009
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Måste vara nån ovanlig sydsvensk hästras:thinking:
Ja, den har ju klövar istället för hovar, så det är väl en sån där klövje-häst?
 
  • Gilla
Ouaga2009 och 1 till
  • Laddar…
Bjor Bjor skrev:
18000 i driftkostnad. Låter inte så lågt om det nu inte är ett hus på 400m2. Jag har 2500 och det är högt tycker jag fast då är ytterdörr öppen fast det nu är 5° ute ibland.
2500:- är väl inte riktigt rimligt om du inte bor utan el, vatten och avlopp samt får gratis ved?
 
  • Gilla
  • Haha
H_kan@88 och 2 till
  • Laddar…
V verktygsgurun skrev:
Öringe är inte precis centralt så priset är inte direkt nåt lockpris. Skulle gissa på att slutpriset blir 3750000.
V verktygsgurun skrev:
Öringe är inte precis centralt så priset är inte direkt nåt lockpris. Skulle gissa på att slutpriset blir 3750000.
Räknar man med en prisökning på 25% efter budgivning så måste man väl betrakta utgångspriset som ett lockpris?
 
Bjor Bjor skrev:
18000 i driftkostnad. Låter inte så lågt om det nu inte är ett hus på 400m2. Jag har 2500 och det är högt tycker jag fast då är ytterdörr öppen fast det nu är 5° ute ibland.
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
2500:- är väl inte riktigt rimligt om du inte bor utan el, vatten och avlopp samt får gratis ved?
Bara sophämtning och slamsugning av trekammarbrunnen kostar tillsammans över 3000 kr/år.

Tabell över boendekostnader per månad, inkluderar el, vatten, slamsugning, sophämtning och försäkringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vore intressant att se hur Bjors kostnadsbild är!
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
T
Hade vart drömmen att bo sådär, hade det legat närmare egna hemtrakter hade jag köpt det direkt för de pengarna :love:

Blev väldigt intresserad av vad det är för segelbåtsskrov du har på vinden :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.