kristofer12345
R RalleB skrev:
Ta en bit ståltråd eller nått och se om du kan sticka igenom
Den går ej igenom tar stopp på båda hållen? Har det blitt cementerat där inne, sen samtidigt går där inne som en stålrör som pumpar oljan så där är ju inte fri passage heller att gå igenom med tråden , men detta verkar ju skumt
 
kristofer12345
Det verkar som när jag drar in ståltråd så släpper den ej igenom tråden så jsg tror kolven inne ligger i fel läge hur kan jag justera ut o in kolven så när jag pumpar ligger kolven i rätt läge?
 
Sedan så är inte bromsvätska starkt frätande, men det är däremot aggressivt mot lack så man bör undvika spill på lackade ytor.
 
  • Gilla
JeLö och 1 till
  • Laddar…
kristofer12345
Handyman 1 skrev:
[länk]
Jag gjorde som på filmen men det får liksom fortfarande onte ut från själva behållaren vilken är grymt konstigt? Kanske måste köp nytt handtag ändå
 
kristofer12345
Jag löste det med ett annat handtag jag hade, nu tar bromsen rikgit ordentligt.. känns dock som det tar emot lite även fast man ej bromsar , kan ej bli för mycket av vätska va? Som gör att det tar emot eller så är det bara jag som inbillar mig...

Någon som vet om alla avgasrör e standard fit eller vad är detta för koppling o vilket avgasrör kan jag köpa för o passa in här..?
 
  • Närbild på cykelhandtag och bromsmekanism, rost och smuts, med synlig bromsvajer och koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Korroderat avgasrör och bromssystem på en fordon, i behov av underhåll eller byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostigt motorcykelavgasrör och motor med synlig koppling och bromshandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra att det löste sig med bromsen! Ligger den på mycket?
Köp ett som passar till modellen. Det är lättast och då slipper du modifiera å ha dig.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Immobil Immobil skrev:
Bra att det löste sig med bromsen! Ligger den på mycket?
Köp ett som passar till modellen. Det är lättast och då slipper du modifiera å ha dig.
Ligger på mycket? Ja om jag förstår dig rätt så tycker jag det ? Vad kan det bero på ..
det är en Avanti motor inte jätte lätt o hitta delar, jag har inget nummer på den heller.. hir kan jag göra , avanti finns ju men kan jag hitta något mer om just den?
 
kristofer12345
Immobil Immobil skrev:
Du behöver kanske motionera kolvarna i oket.

Här kan det finnas, det du söker : [länk]
eller här: [länk]
Hur motionerar jag kolvarna?
 
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
Ligger på mycket? Ja om jag förstår dig rätt så tycker jag det ? Vad kan det bero på ..
det är en Avanti motor inte jätte lätt o hitta delar, jag har inget nummer på den heller.. hir kan jag göra , avanti finns ju men kan jag hitta något mer om just den?
Om du lyfter upp framdelen och försöker snurra hjulet för hand. Får du ta i då eller går det lätt? Behöver du ta i så ligger bromsen på. Det borde också höras från skivan då när du försöker snurra på den.
Med tanke på hur resten ser ut så är det högst troligt att även rostigt i oken så att kolvarna går trögt. Där kan du behöva byta oken eller kanske renovera om de fortfarande går att rädda. Renoveringssatser brukar innehålla nya tätningar och ibland nya kolvar men om du säger att du har en väldigt udda modell så kan det vara svårt att få tag på.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
S Stuff skrev:
Om du lyfter upp framdelen och försöker snurra hjulet för hand. Får du ta i då eller går det lätt? Behöver du ta i så ligger bromsen på. Det borde också höras från skivan då när du försöker snurra på den.
Med tanke på hur resten ser ut så är det högst troligt att även rostigt i oken så att kolvarna går trögt. Där kan du behöva byta oken eller kanske renovera om de fortfarande går att rädda. Renoveringssatser brukar innehålla nya tätningar och ibland nya kolvar men om du säger att du har en väldigt udda modell så kan det vara svårt att få tag på.
Ska testa..
 
A
Vad är det för moped/mc?
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Handyman 1 skrev:
Vad är det för moped/mc?
Hemmabyggd:) med en italiensk avanti motor , sjukt svårt o hitta grejer till
 
A
Ok,ja då blir det svårare förstås! Vad är det för motorstorlek:)
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.