Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Edit: snodde de listerna från den andra dörren?
:rofl:
Vi renoverar mer än badrummet. Korridoren utanför är inte färdig än.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
burger och 2 till
  • Laddar…
A
Ja,kaklet till vänster om dörren sitter betydligt högre än andra sidan,konstigt att det blivit så,speciellt med dagens laserverktyg:thinking:
 
  • Gilla
SaraS85
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ja,kaklet till vänster om dörren sitter betydligt högre än andra sidan,konstigt att det blivit så,speciellt med dagens laserverktyg:thinking:
Tack! Nu såg jag missen!
 
Handyman 1 skrev:
Ja,kaklet till vänster om dörren sitter betydligt högre än andra sidan,konstigt att det blivit så,speciellt med dagens laserverktyg:thinking:
Förstår inte heller hur det är möjligt.

Är det orimligt att förvänta sig att plattorna ska sitta i våg?
 
A
Såklart bör plattorna sitta i våg runt om,mänskliga faktorn har visat sig igen:rolleyes:
tråkigt för alla inblandade,vore intressant att ställa upp en laser i rummet iaf:thinking:
 
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
Ska kolla med en laser på torsdag var det sticker iväg, eller om det är en svag lutning hela tiden.

Min fråga är egentligen vad som är en rimlig ersättning? Jag har inte betalat något än, men offerten låg på ca 150 000 kr inkl moms (utan ROT).
 
  • Gilla
borje o
  • Laddar…
K
DrKron DrKron skrev:
Tänkte att det är roligare med en utmaning :D

Felet är att kakelplattorna inte sitter helt horisontellt så vid dörren är det en förskjutning på ca 2 cm. Det går att se ovan dörren att han har försökt dölja det så bra det går genom att sätta plattorna snett.
Ja det är ju något helt annat än ett snett dörrfoder.
En ren bedrift att lyckas med.
 
Haha, en bedrift att lyckas sätta så snett ursäkta om jag skrattar, men detta var ngt i hästväg!
Tror plattis har haft dörrväggen som sista vägg att sätta, och inte fått med sig våglinjen runt om, utan fått en en diff på våglinjen..
Han har troligen bara haft ett vattenpass som diffar lite, och då fått en liten dipp på varje vägg, som sen blir större och större. Sen försöker han få ihop en våglinje som diffar från första vägen till sista väggen
 
  • Gilla
marita08 och 2 till
  • Laddar…
Det stämmer, det här är den sista väggen.

Vad är rimligt att kräva? Inser att allt behöver göras om för att få det bra.
 
Du bör kräva att arbetet görs om. Punkt.
 
  • Gilla
PelleHG och 11 till
  • Laddar…
optimum
Laser eller annat. Ett vanligt vattenpass har väl de flesta och det borde de använt när man sätter näst nedersta raden först.
Även du TS borde väl ha ett vattenpass och koll om det är plattorna eller annat som är snett.

Är plattorna sneda är det bara att reklamera.
Jag hade inte startat en sådan här tråd utan kunnat visa att plattorna är sneda.
 
  • Gilla
Vlad2020
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Men det är ju fall på golvet och då måste ju plattorna ”luta” också.
Läser många trådar där det saknas fall På golvet och det är mycket värre.

Typ, Protte
Nej nej nej!!!
Det tar man upp med att kapa nedersta plattan!
 
  • Gilla
PelleHG och 26 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Laser eller annat. Ett vanligt vattenpass har väl de flesta och det borde de använt när man sätter näst nedersta raden först.
Även du TS borde väl ha ett vattenpass och koll om det är plattorna eller annat som är snett.

Är plattorna sneda är det bara att reklamera.
Jag hade inte startat en sådan här tråd utan kunnat visa att plattorna är sneda.
En riktig plattsättare börjar inte näst längst ner med en list el dyl, man börjar i ögonhöjd!
Sen hänger man plattorna neråt, sen sist uppåt
Enda gången man använder sig av en list är vid extremt tunga plattor som inte går att hänga.
 
  • Gilla
Peternow och 2 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Men det är ju fall på golvet och då måste ju plattorna ”luta” också.
Läser många trådar där det saknas fall På golvet och det är mycket värre.

Typ, Protte
Jag hoppas du skämtar!?
 
  • Gilla
  • Haha
marita08 och 5 till
  • Laddar…
DrKron DrKron skrev:
Det stämmer, det här är den sista väggen.

Vad är rimligt att kräva? Inser att allt behöver göras om för att få det bra.
Med tanke på hur det ser ut så ska dörrväggen göras om! Oförlåtligt att få det så snett!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.