G
Lime113 Lime113 skrev:
Tänker du på biltema lådorna som jag i inlägget skrivet att jag ska ta bort?
Min tanke lutade lite åt det hållet ja. :D
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Min tanke lutade lite åt det hållet ja. :D
Touche
 
ullberg
den bänkborrmaskin som finns i bladet nu är, som många noterat, extremt lik bosch PDB40, första intrycken av Lids i relation till bosch ( har inte mer än packat upp och känt lite på den en mer ordentlig jämförelse kanske jag kan göra senare):

* föredrar lidls mer klassiska spak över bosch hjul (den jag köpte hade iaf spak även om jag sett bilderna där det finns en lidl med hjul också)
* snabbklämman på lidl använder en skruv isf spak, skruven ger längre spännvidd och tror jag föredrar det trots att det är lite långsammare än spaken
* chucken på lidl är inte lika snabbskruvad som bosch, dvs trögare att vrida runt - kanske känns lite bättre men tror det kommer vara jobbigt om man byter mellan borrar av olika dimension ofta
* funktionerna med laser, belysning och djupmätning känns exakt likadana (sannolikt kopierade rakt av) Lidls måste man starta displayen, kanske lite meckigt men tror inte det kommer vara ett problem
* ung. samma spindelglapp som på bosch, kanske aningens bättre men väldigt likt

/U
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
den bänkborrmaskin som finns i bladet nu är, som många noterat, extremt lik bosch PDB40, första intrycken av Lids i relation till bosch ( har inte mer än packat upp och känt lite på den en mer ordentlig jämförelse kanske jag kan göra senare):

* föredrar lidls mer klassiska spak över bosch hjul (den jag köpte hade iaf spak även om jag sett bilderna där det finns en lidl med hjul också)
* snabbklämman på lidl använder en skruv isf spak, skruven ger längre spännvidd och tror jag föredrar det trots att det är lite långsammare än spaken
* chucken på lidl är inte lika snabbskruvad som bosch, dvs trögare att vrida runt - kanske känns lite bättre men tror det kommer vara jobbigt om man byter mellan borrar av olika dimension ofta
* funktionerna med laser, belysning och djupmätning känns exakt likadana (sannolikt kopierade rakt av) Lidls måste man starta displayen, kanske lite meckigt men tror inte det kommer vara ett problem
* ung. samma spindelglapp som på bosch, kanske aningens bättre men väldigt likt

/U
Har hört många som säger att bosch motorn är mer påkostad men framförallt tyst. Hur upplever du Parksides ljudnivå?
 
ullberg
Körde lite växelvis nu, ingen enorm skillnad men jag håller nog med om att boschen verkar gå lite mjukare och kanske lite tystare på maxvarv (mycket tveksamt om det är någon skillnad i ljud på lågvarv) - märkte också en svag vibration på Lidl vid maxvarv på andra växeln vilken jag inte tycker finns på boschen.

så motormässigt (vilket kanske är det viktigaste) verkar Bosch ändå ha ett övertag, kanske får man vad man betalar för (minns iof inte vad boschen kostar men antar lite mer)

/U
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Körde lite växelvis nu, ingen enorm skillnad men jag håller nog med om att boschen verkar gå lite mjukare och kanske lite tystare på maxvarv (mycket tveksamt om det är någon skillnad i ljud på lågvarv) - märkte också en svag vibration på Lidl vid maxvarv på andra växeln vilken jag inte tycker finns på boschen.

så motormässigt (vilket kanske är det viktigaste) verkar Bosch ändå ha ett övertag, kanske får man vad val betalar för (minns iof inte vad boschen kostar men antar lite mer)

/U
Boschen går för 1800-2500 kr men gick i början för över 3000. Undrar om det kan ha varit så illa som 3500 kr.

useless useless skrev:
När får vi se jämförande bilder på innanmätet?
Jag tror mig ha sett det på Youtube. Eller om det är Scheppach jag tänker på. Men jag tror mig ha sett isär tagen parkside där.
 
När får vi se jämförande bilder på innanmätet?
 
useless useless skrev:
När får vi se jämförande bilder på innanmätet?
Och när får vi se tråden "Plockade sönder mina pelarborrmaskiner lite, hur får jag ihop dessa igen?" :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
hyggabus och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Det känns mer som en övning för AvE än för mig, så det lär dröja - om det inte finns någon annan här på BH som kompletterar sin Bosch med en lidl och är lite mer vågad än jag...
 
Det blir kanske en sån här när det är klart?

Två blå pelarborrmaskiner i ett verkstadsområde som en möjlig slutprodukt för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sturmtiger och 2 till
  • Laddar…
Letade en stund och fann denna. Sitter inte vid dator så kommer inte hitta en side by side video åt er. (den som lider den driver)

Bosch borde vara lättare att hitta.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Och när får vi se tråden "Plockade sönder mina pelarborrmaskiner lite, hur får jag ihop dessa igen?" :rofl:
Hur visste du att jag tänkte starta en sån tråd?
Verkstad med pelarborrmaskin och verktyg utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hur visste du att jag tänkte starta en sån tråd?
[bild]
Vi kanske skulle ha en egen tråd? Arboga-dissektionstråden?
 
  • Arboga bänkslipmaskin monterad i ett verkstadsmiljö med synliga sladdar och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
R
Blev kragningsverktyget samt ett set med blåspistol och luftpåfyllning till kompressorn då mina nuvarande är halvtrasiga.
 
Någon som har generell erfarenhet av textilvårdsmaskiner?
Den som kommer imorgon är säkert helt OK för pengarna, men frågan är om det skulle vara fel maskin för mig :thinking:

Är främst ute efter något att dammsuga och rengöra bilarna med.

Länk PWS 20 A1
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.