Krilleman
Efter flera renoveringar med flera turer till återvinningen och allt vad det innebär med släpkärra så köpte jag en container (8kubik) för blandat byggskräp hos lokala ÅVC för 2950:- vid utrivning av köket + div annat i hushållet som fick kastas samtidigt så har jag fått upp ögonen för vilken tid som frigörs. Vikten var inte hinder i priset, bara volymen. Allt i hushållet fick kastas utom farligt avfall... Attsingen vad skönt och prisvärt! (y)(y)(y)

Och när vi skulle rensa ”lite” ogräs upp till garagen på varje sida om uppfarten så frågade jag bonden om han kunde vara behjälplig med container. Svaret blev som jag trodde...

Se ”före och efter” på varje sida av den röda containern... (y) Med täckbark/utan täckbark.

Bönder är bra att ha, ej att underskatta! :p
 
  • Röd container för blandat byggavfall framför hus, med rensad yta med bark till vänster och ogräs till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd container på släpkärra parkerad på gräs vid uppfart med högt ogräs på ena sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Återmonterat en dörr. Jag vet att rätt lösning är att räta upp karmen men vi kommer nog ändå att bygga bort den här dörren på sikt så det känns inte värt tiden.
 
  • Vit monterad dörr liggande på ett arbetsbord i en verkstadslokal, omgiven av verktyg och snickerimaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Gick bra idag så nu är alla avloppsrör på plats och jag är klar för gjutning....

Nyinstallerade avloppsrör och makadambädd i förberedd gjutningsplats för betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
hakan_975 och 5 till
  • Laddar…
Målat om i trappen och övre hall.
 
  • Nymålad trapp och hall med grå väggar och trädetaljer, inklusive ett fönster och skor på en bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad trapp och hall med ny grå målarfärg bredvid tidigare gul vägg och vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Imorse
Röd lada med nymålad vit vindskiva och fönsteromfattning, omgiven av byggnadsställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målade på vindskivorna samt runt fönstret, sen plockade jag ner ställningen, nu ska den lämnas tillbaka.
Ny målad vindskiva och fönsteromramning på ett rött garage med två vita dörrar och en halvmåneformad överljusfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan bli några penseldrag till innan vintern. :crysmile:
 
  • Gilla
P-plats och 11 till
  • Laddar…
Söndagsjobbet bestod av tapetsering i hallen. Lite halvbökigt faktiskt.

Hallen med trägolv och en trätrappa, väggar redo för tapetsering, och solljus som strömmar in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 5 till
  • Laddar…
Nu är sista fönstret bytt lagom till hösten.

Trädäcket är färdigreglat och pergolan på plats. Saknas överliggare som ligger på tork och 40 kvadrat trall.
 
  • Nybyggt trädäck med pergola vid vit husfasad, fönsterbyte synligt, omgiven av grönska i disigt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönster med råa trälister i ett badrum, med badkar och hyllor med badrumsprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Ny sparkplåt på garagedörr :)
 
  • Nyinstallerad svart sparkplåt på en garagedörr placerad i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 8 till
  • Laddar…
Gjort färdigt första ljusbrunnen och börjat på nästa.
Nybyggd ljusbrunn i betong med brun gallerbrunn och angränsande stenläggning under arbete
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nästan färdig ljusbrunn vid husgrund med påbörjad nästa, träramar i grusig jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljusbrunn under konstruktion vid husgrund med pallat träspaljé och nylagd betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har egentligen 6st att göra, men nöjer mig med två för stunden, så att jag kan göra klart stenläggningen.
 
  • Gilla
P-plats och 2 till
  • Laddar…
Gjort ett hål för ett fönster. Avståndet mellan de bärande stolparna var lite för litet så jag fick karva bort 30 mm med kedjesågen. Jag upplever att stolpen är överdimensionerad ändå. Renoveringsarbete inne i hus, vägg med nysågat hål för fönster och utspridda väggfragment på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusvy av en vägg under renovering med ett nygjort fönsterhål mellan trästolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inuti ett rum under renovering visas ett nygjort hål i väggen för ett fönster mellan trästolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
P-plats och 5 till
  • Laddar…
Den gamla hemsnickrade ställningen kapades ner och kördes på tippen, ihop med 2 säckar äpplen och lite annat bråte.
Nedmonterad hemsnickrad träställning i en hög på gräsmatta redo att köras till tippen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fortsatt med fönsterprojektet i gäststugan. Ett fönster ska bort och ett annat ska dit. Röd gäststuga med vit dörr och fönster som omges av grönt gräs och träd i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd gäststuga med öppet fönsterutrymme och nytt fönster som ligger på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gäststuga med röda väggar och vitt fönsterprojekt, omgiven av grönt gräs och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd gäststuga under renovering med ett borttaget fönster och en arbetspall framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre vägg av en stuga under renovering med ett borttaget fönster och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Har tagit två veckor med har renoverat garagedörren :)

Innan:

Renoverad vit garagedörr på en villa med nummer 4 och upplysta vägglampor i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:

Renoverad svart garagedörr på vit vägg med växt i kruka framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad mörkblå garagedörr i en vit husvägg med en utomhuslampa och en krukväxt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 12 till
  • Laddar…
Bilat upp garagegolvet för att komma åt kulvert för att dra nya rör!
Uppbrutet garagegolv med synlig kulvert för rördragning och en vägg med vita kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppgrävd del av garagegolv som exponerar kulvert och rörledningar under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mark0
  • Laddar…
Lilleman sov länge idag så jag hann att sätta panel över det gamla fönstret och sätta underbrädorna runt det nya. Nästa steg är fönster och foder, det ska bli spännande.

Röd stuga med nymonterad panel där gammalt fönster varit och förberedelser för nytt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödmålat hus med ny panel över gammalt fönster och förberedelser för nytt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rödmålad stuga med ny panel över gammalt fönster och underbrädor vid nytt fönster, barnvagn framför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rödmålad stuga med nypanelat område där ett gammalt fönster varit och en yta förberedd för nytt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.