Håller med dig Claes, vi har också ekgolv, det är ju dessutom ganska känsligt för fukt och ett köksgolv vill man ju kunna våttorka ganska ofta.... :-/
 
Lill skrev:
. Du behöve inte köpa Hus & Hem bara bläddra upp

Vaaaad min bäste Sweli!! Hade du inte sett det innan du instämde i kalles gallaspya...Ähhhuuuummm lite skärpning nu va ;) Du behöver väl inte köpa tidningen utan bläddra bara upp sidan och kolla. OCH sen kan du återkomma och tycka min käre vän :) :)
Ibland får man en bild framför sig, i detta fallet utan att ha sett det egentligen, man får en uppfattning om hur det skulle se ut. Lovar skärpning till nästa gång 8)

Jag har bläddrat upp men ser ingen bild :-/
Det är lika bra att köpa tidningen om jag ska ändå ha det i v-rummet (om det är snyggt förstås) ;D ;D
 
Sidan 124 om jag får be :D
 
Det ser iallafall inte ut som du trodde Sweli det kan jag lova ;) sen kanske du inte tycker det är din smak ;D
 
återkommer ikväll med vad jag tyckte ::)
 
byggherreNR1 skrev:
Jag håller till fullo med, själv skall jag göra så i mitt kontor, men då kommer jag syraetsa det svart först.

Sedan lackar jag det inte utan använder en sealer, så det ser såpapolerat ut kan man säga.

Kommer bli grymt fint (hoppas jag)
Det där golvet skulle jag vilja se färdigt ::). Kul med nya ideér. Tyvärr har jag dåliga erfarenheter av svarta golv ( har ett som skulle behöva sig en svabbning sissådär varje timme för att se någorlunda rent ut). Allt och då menar jag ALLT syns på svart golv.
Men vad menas med sealer och hur syraetsar man?? Kan man välja annan färg?
 
Nu har jag letat på två ställen i Stockholm och fortfarande hittar jag inte Hus & Hems nya aprilnummer :-/

Jag skulle ha fått Råd&Rön i postlådan och fortfarande inte fått den :-/

Var i landet bor ni som får tidningar tidigare ?
 
Vi kanske är prenumeranter hela högen..eller så jobbar vi på tidningarna och vill få ER att prenumerera 8) 8)
 
Sweli skrev:
Jag skulle ha fått Råd&Rön i postlådan och fortfarande inte fått den  :-/

Var i landet bor ni som får tidningar tidigare ?
Vi fick Råd&Rön i förra veckan och vi bor ju nästan grannar!
 
Då ska jag ringa och fråga vad min tog vägen >:(
 
Det är så otroligt roligt att följa era fina dispyter och diskussioner! Betydligt skojigare än an skriva en C-uppsats i Engelska iallafall. Lyssnar och lär en massa! När vi ska bygga nästa år så kanske det är jättepoppis med röd luddig heltäckningsmatta som alla smulor kan rota sig i! Vore nåt...
 
Visst. en golvläggare jag känner säger att det som kommer starkast nu är just textilgolv.

Fast inte i kök naturligtvis.

Perverst nog tycker jag att det är ganska skönt med en riktigt tjock heltäckningsmatta... 8)
Tyvärr har vi inga hemma, det gör sig ju inte riktigt med golvvärme..för övrigt skulle min fru ställa sig ordentligt på tvären.  :)  
 
Man ska va glad så länge det bara är smulor som gömmer sig i heltäckningsmattan.... :p...Råkade ut för infekterade sår på grund av heltäckningsmatta i idrottshall :-/( för länge sedan) Den mattan var så bakteriefylld att den hade hade kunnat vandra därifrån om den inte varit klistrad.. ;)

Nej fy.... :p :p
 
Yeeeesss Henke är back!!!
 
Eller ja inte back men tillbaka alltså...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.