Jag tror inte kompernaß gör/säljer alla lidls verktyg. Eller har jag missförstått nått?
 
M Maximarcus skrev:
Man kan ju inte hitta plasmaskäraren på Kompernass hemsida, betyder det att den inte kommer att komma tillbaka till Lidl heller måntro?
Jag har ju redan köpt tillbehöret för att skära runda hål för att vara beredd!
Kolla tyska Lidls hemsida. Där brukar man kunna se alla verktyg.
 
M Maximarcus skrev:
Man kan ju inte hitta plasmaskäraren på Kompernass hemsida, betyder det att den inte kommer att komma tillbaka till Lidl heller måntro?
Jag har ju redan köpt tillbehöret för att skära runda hål för att vara beredd!
Läs längre tillbaks i denna tråd så hittar du svaret på din fråga...
Den finns, och mycket mer ( Tex en svarv), på Lidls tyska sida. Det finns även tips om hur du kan beställa trots att de inte skickar till Sverige.
 
J jojjo76 skrev:
Tänkte uppdatera lite här då det kan vara av intresse.
Kontaktade Lidl via hemsidan, som lotsade vidare mig till Kompernass ( Står faktiskt i manualen/garantin att man ska kontakta dom direkt, men vem orkar läsa den ;) ). Var inga problem någonstans utan blev väl bemött och efter att ha skickat några bilder på Kvitton och etiketterna på verktygen så fick jag retursedlar. Sen blev det svårare pga att jag bor i Norrland. Retursedlarna var med UPS och tydligen hade jag 70 mil till närmaste inlämningsställe så blev att ringa och boka upphämtning. Efter en månad och 3:e upphämtningsförsöket så kom det faktiskt en chaufför och sakerna skeppades vidare. (Hatar UPS numera) Och idag, bara några dagar sen paketen skickades fick jag en notis om att 2 paket är på väg till mig. Vet inte om verktygen är lagade eller om det är nya. Jag återkommer med det när jag fått dem.
Idag dök det upp.
Fick helt nya verktyg tillbaka, i låda och allt. Så har ingenting att klaga på vad det gäller att reklamera iallafall. Sen är det en annan fråga att se hur länge dessa verktyg håller denna gång.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
J jojjo76 skrev:
Idag dök det upp.
Fick helt nya verktyg tillbaka, i låda och allt. Så har ingenting att klaga på vad det gäller att reklamera iallafall. Sen är det en annan fråga att se hur länge dessa verktyg håller denna gång.
Chucken på den batteridrivna borrmaskinen släppte ifrån själva maskinen idag. Hittar inte kvittot tyvärr för att reklamera, behöver man det för att reklamera till Kompernass?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Dom ville gärna ha en bild på kvittot, men vet inte om jag upplevde det som ett måste. Hade jag varit du skulle jag försöka ändå då de verkar bra att ha å göra med.
 
  • Gilla
Simon Traktor och 1 till
  • Laddar…
Jag har aldrig haft koll på kvitton men på slutet så har jag gjort en privat mapp på Facebook som bara jag och tanten ser, köper jag nåt så fotar jag grejen och kvittot och laddar upp till mappen så finns det där.
Finns väl liknande molntjänster men nu slipper jag nåt extra
 
  • Gilla
  • Wow
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag har aldrig haft koll på kvitton men på slutet så har jag gjort en privat mapp på Facebook som bara jag och tanten ser, köper jag nåt så fotar jag grejen och kvittot och laddar upp till mappen så finns det där.
Finns väl liknande molntjänster men nu slipper jag nåt extra
Och om man inte vill låta ett kommersiellt amerikanskt företag ta hand om ens kvitton kan man spara dem på en hårddisk hemma :)
Eller i en mapp på mobilen.
(Klart jag har foliehatt, ffa mot fb ;) )
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Och om man inte vill låta ett kommersiellt amerikanskt företag ta hand om ens kvitton kan man spara dem på en hårddisk hemma :)
Eller i en mapp på mobilen.
(Klart jag har foliehatt, ffa mot fb ;) )
En kakburk i köket (y)
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Fadai
Hennke85 Hennke85 skrev:
Sticksågar är djävulens påfund.
Själv älskar jag sticksågar och använder min rel ofta. Fast den är säkert tjugo år gammal och sågar jättebra.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Och om man inte vill låta ett kommersiellt amerikanskt företag ta hand om ens kvitton kan man spara dem på en hårddisk hemma :)
Eller i en mapp på mobilen.
(Klart jag har foliehatt, ffa mot fb ;) )
Jo men jag har försökt med kakburk, mobilen osv men det har aldrig funkat men nu gör det de...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Man kan ju iofs se det på ett annat vis också.
Det är väl perfekt ifall vi totalt fyller FB's och NSA's servrar med fullständig meningslös information. :)
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Jag använder ju fb så om jag lägger upp lite kvitton där lär ju kvitta, inte direkt så jag köper hemliga prylar
 
Jag har en sådan här och den blir nog svår för NSA att koppla upp sig mot;)
En förvaringslåda märkt med "KASSAKVITTON" på ett slitet trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Andreas_kalmar och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Man kan ju iofs se det på ett annat vis också.
Det är väl perfekt ifall vi totalt fyller FB's och NSA's servrar med fullständig meningslös information. :)
Nja, för FB och liknande privata aktörer så måste ju kvitton vara en guldgruva och precis det som de vill fylla sina servrar med. Dvs information om människors hela inköpshistorik, precis det som behövs för att ännu bättre kunna rikta både kommersiell och politisk reklam.
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.