Upptäckte detta på en kundtoalett i en gammal anrik byggnad. Ovanligt ytterhörn men kanske finns det en förklaring?

Kaklade väggar som möts i ett ovanligt utstickande ytterhörn i en toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ser ju mest ut som att det inte är en som vet hur man gör som gjort det.
 
  • Gilla
  • Haha
Inga L och 2 till
  • Laddar…
Troligen ngn som fått designsjukan....inget annat!
Iaf annorlunda.....:crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
K
Vet inte vad som är värst, fogföljden mot den vita väggen eller laxknutarna !
Det mörka är iaf. tvättäkta kalksten, märkligt med påkostat material och dåligt hantverk!
 
  • Gilla
  • Haha
Peter Åberg och 1 till
  • Laddar…
Antagligen en glad amatör som har varit i farten. Ser bedrövligt ut!:p
 
  • Gilla
M95
  • Laddar…
Jag gissar på en dålig beställare, dålig kravställare, dålig upphandlare, dålig inköpare, dålig projektör, dålig konstruktör och dålig projektledare.
Plattsättaren gjorde säkert bara vad som var beställt...
 
  • Gilla
  • Haha
debbo och 16 till
  • Laddar…
Eller så ville plattsättaren bara reta alla svenskar på div forum.......Det är nog bara vi som kan och orkar oja sig över sånt där. Övriga världen använder rummet till det det är avsett till och går skrattande därifrån och livet leker. Svensken däremot ligger och synar kakelfogar och sånt och kan driva det i absurdum.........
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
shtob och 16 till
  • Laddar…
Det är klart och tydligt rättvist, hälften till höger, hälften till vänster.
Man kan ju gera ihop, fräsa av 45 grader, men det är ju mer pyssel med.
Eller så sätter man en (ful) plastlist som ytterhörn.

Hur tänker ni övriga hur det borde varit gjort?

Protte
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Eller så sätter man en (ful) plastlist som ytterhörn.
Finns ju en hel del snygga lister i metall också om nu inte folk vill betala för att få gerade hörn...

Plastlister har jag nog inte satt på minst 10 år...


Gällande bilden hade jag köpt en rostfri hörnlist och limmat dit omedelbart för att slippa se eländet som stör mitt öga sjukt mycket.
Men å andra sidan stör det mig med fogföljden som de missat totalt också precis som KjellTimell skriver.
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Sjukt med ett så dyrt materialval. Ser ut som riktig kalksten vilket är väldigt enkelt att gera och slipa till kontra granitkeramik.
 
Man sätter givetvis ett ytterhörn i aluminium:

3-0.jpg
 
  • Gilla
Jonas_123 och 5 till
  • Laddar…
A
Blindas kaklingsförbund AB?
 
  • Gilla
patand
  • Laddar…
V
Det går ju att slipa o polera den vita kanten med. Fixa det nästa gång du är där. Gerilla-plattsättare
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Skitfult, men det går ju att åtgärda i och med att det är massiv kalksten. Bara att jämna till med ett diamantbryne och sedan våtslipa med 600-korn.
 
  • Gilla
trollingmasen och 1 till
  • Laddar…
Ja det var en udda lösning på hörnet iaf, sen vet jag inte om det passat med en jollylist heller, beror ju på hur allt annat ser ut.
Sen kan det ju vara så att plattorna är satta i fallande längder, med tanke på fogarna, hade varit kul att se en bild på hela rummet......kan tänka mig att det är en fondvägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.