110 317 läst · 967 svar
110k läst
967 svar
Tillverka plant "bord"
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 411 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 859 inlägg
Det är väl en sommarbil med en inte så stor motor så ett stort MC batteri kommer att få igång motorn, men blir åket för lätt så är det ju bra med mera bly.
Protte
Protte
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Renoverare
· Kalmar
· 2 794 inlägg
Mitt batteri sitter centrerat över växellådan
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Fortsatt på "torpedväggen"...
Måste köpa lite blandat stål så jag kan fortsätta med monteringen av stol och pedalstället... Plus att nissen som har en Miata att sälja i delar skjutit upp att skruva isär sin bil i totalt 4 veckor nu... Det går sådär nu...
Måste köpa lite blandat stål så jag kan fortsätta med monteringen av stol och pedalstället... Plus att nissen som har en Miata att sälja i delar skjutit upp att skruva isär sin bil i totalt 4 veckor nu... Det går sådär nu...
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Tittade lite på hur lotus gjorde... Det här verkar ju smidigt... Men det blir nästan 30 cm till brytaren, går det? Bra stöldskydd, men mindre bra om man måste bryta snabbt?Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 411 inlägg
Ja, det blir ju lite så om man bygger på en plåtplatta
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Jag har två olika idéer, endera sätta ett stående plattjärn som skruvas i den undre skruven på huvudcylindrarna, vilket svetsas i två plattjärn som kläms mellan ramen och pedalstället..
Alternativt ett 25x3 plattjärn som svetsas i pedalstället under, och fästs på tvären mellan de ordinarie fästpunkterna...
Alternativt ett 25x3 plattjärn som svetsas i pedalstället under, och fästs på tvären mellan de ordinarie fästpunkterna...
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Efter närmare undersökning så finns det två versioner av samma "Pro-Race V2" pedalställ, "universal fit" och "kit car".Dan_Johansson skrev:Jag har två olika idéer, endera sätta ett stående plattjärn som skruvas i den undre skruven på huvudcylindrarna, vilket svetsas i två plattjärn som kläms mellan ramen och pedalstället..
Alternativt ett 25x3 plattjärn som svetsas i pedalstället under, och fästs på tvären mellan de ordinarie fästpunkterna...
på "universal fit" har plåtstrukturen en bockad kant. Kostar också lika mycket som det jag köpte, fast då ingår inte huvudcylindrar. Pedalerna verkar vara samma... Till "universal fit" säljer man också en förstärkningsplåt för montering i bilar som saknar torpedvägg, vilket man inte säger knyst om i infon om "kit car"-modellen ..
Lutar nog åt att jag kopierar förstärkningen rakt av, även om jag är sugen på att modifiera pedalstället så det blir kraftigare ...
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 8 944 inlägg
Det lär inte försämra i alla fall. Ett stag till där bara mellan broms och kopplings cylindern så sitter det som berget sedan.