Villa J av arkitekt Johan Sundberg är ett modernt drömhus i tallskogen vid havet i skånska Kämpinge, med genomtänkt arkitektur i kontakt med utemiljön, gedigna byggmaterial och all tänkbar lyx.

Du kan läsa artikeln här: Drömhus inbäddat vid havet i Kämpinge - mysigt deluxe
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Väldigt välgjort hus, fina detaljer. Är inte uppvärmingskostnaden ganska hög? Går kanske mycket varmvatten för dusch/bad/pool iofs.
Vet man vad det är för ribbtak man valt att sätta upp i det de kallar för vinterträdgård (uterum)?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Jag har ett önskemål, kan vi inte få lite mer balans i fredagshusen, skittråkigt med alla dessa tråkiga moderna arkitektritade husen. Jag tittade snabbt och av de senaste 10 fredagshusen är 2 inte moderna arkitektritade.
 
  • Gilla
JohannesStoncastle och 7 till
  • Laddar…
Det är trevligt med insynsskyddad atrium!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har ett önskemål, kan vi inte få lite mer balans i fredagshusen, skittråkigt med alla dessa tråkiga moderna arkitektritade husen. Jag tittade snabbt och av de senaste 10 fredagshusen är 2 inte moderna arkitektritade.
Tittade du rätt nu Anders? Jag tycker det har varit minst lika många gamla hus: https://www.byggahus.se/fredagshuset
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tittade du rätt nu Anders? Jag tycker det har varit minst lika många gamla hus: [länk]
Jag bara scrollade ner i artiklarna då kom de nästkommande artiklarna då var det 2 av 10

edit: den är inte sorterat i tid ser jag nu, men kanske ännu bättre gå på den listan då ser man ett större urval ;)
 
Arnmark
Nu behöver jag bara vinna på lotto tre gånger i rad sen blir det nog ett bud, hoppas mäklaren kan hålla huset i 2-3 veckor så jag hinner få in vinstpengarna.
 
  • Gilla
  • Haha
läppglans och 8 till
  • Laddar…
Trevligt hus och trädgård på fantastiskt läge.
 
  • Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag bara scrollade ner i artiklarna då kom de nästkommande artiklarna då var det 2 av 10

edit: den är inte sorterat i tid ser jag nu, men kanske ännu bättre gå på den listan då ser man ett större urval ;)
Systemet tror att du vill läsa om fler moderna och lyxiga hus eftersom du läste om det här. Att det är ett fredagshus tas inte med i beräkningen.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Väldigt välgjort hus, fina detaljer. Är inte uppvärmingskostnaden ganska hög? Går kanske mycket varmvatten för dusch/bad/pool iofs.
Vet man vad det är för ribbtak man valt att sätta upp i det de kallar för vinterträdgård (uterum)?
Energideklarationen ger inte mycket svar på frågan då alla värden är beräknade (exkl poolen). Men gissningsvis är det uppvärmning av poolen som drar en hel del ström.
Ev kyla också?
 
X xLnT skrev:
Väldigt välgjort hus, fina detaljer. Är inte uppvärmingskostnaden ganska hög? Går kanske mycket varmvatten för dusch/bad/pool iofs.
Vet man vad det är för ribbtak man valt att sätta upp i det de kallar för vinterträdgård (uterum)?
Vet ej, men det liknar askpanelen som sitter på väggen i hallen.
 
Ett av dom snyggaste och mer tilltalande hus jag har sett. Snygga detaljer och tilltalande planlösning samt materialval.

Iaf tilltalade det mig!

Däremot ställer jag mig frågande till ”preppköket”. Har dom bara diskmaskin i den kombinerade tvättstuga/preppkök? Gissar att det inte är så, utan att dom har kyl/frys och diskmaskin i köket. Sedan en backup i tvättstugan när man typ har större sällskap, vilket då faktiskt är väldigt smart!

Hade iaf inte velat bära min disk från preppköket in till ordinarie köket. :)
 
  • Gilla
Arnmark och 2 till
  • Laddar…
Snyggt hus, men det kan väl (?) ändå inte kosta 75.000:- att värma upp det ?
 
  • Gilla
Callerto och 2 till
  • Laddar…
Är det en synvilla eller är trappräcket gjort för jättar?
Trall spalten vid ingången kan man ju förlora sina barn i :crysmile:

Nja 27 mill hade jag iallafall krävt inga anmärkningar på... men där finns ju alltid idioter som köper all möjlig skit där ute för att sen klaga här...
 
  • Gilla
  • Haha
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Magnus1968 Magnus1968 skrev:
Snyggt hus, men det kan väl (?) ändå inte kosta 75.000:- att värma upp det ?
Som jag förstår det så är det total elkostnad ink värmning av pool osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.